پارلمان آلمان: گروه دوستی پارلمان آلمان و ایران باید منحل شود

پارلمان آلمان: گروه دوستی پارلمان آلمان و ایران باید منحل شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان در مجلس با بیان اینکه منافع آلمان در قطع رابطه و درگیری با ایران نیست، گفت: ایران در نظم جهانی چند قطبی آینده به یک قدرت بین المللی تبدیل خواهد شد.

احمد نادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه پارلمان آلمان خواهان انحلال گروه دوستی پارلمان آلمان با ایران است، گفت: اخیرا یادداشتی از سفارت ایران در برلین دریافت کردیم که در آن نظر برخی از نمایندگان پارلمان آلمان: این گروه باید منحل شود دوستی آلمان و ایران باید منحل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تاکید بر اینکه مخالف انحلال گروه دوستی مجلس هستیم، ادامه داد: به زودی با سفیر آلمان در تهران دیداری خواهیم داشت و در این جلسه تاکید می کنم که این اتفاق راه را برای گفت و گو می بندد. سیاست خارجی آلمان همیشه بر اساس عقلانیت بوده است، به ویژه در غرب آسیا، همکاری بسیار خوبی بین پارلمان های اروپایی به ویژه آلمان و ایران وجود دارد. دولت ها همیشه روابط داشته اند و این همکاری از دیرباز در سطوح مختلف وجود داشته است، اما ما معتقدیم سیاست خارجی آلمان مدتی است که از عقلانیت سنتی خود فاصله گرفته و به رویکردی احساسی روی آورده است که به اعتقاد ما نشات گرفته از تسلط حزب سبز در وزارت امور خارجه.

این نماینده مجلس به تشریح نظام سیاسی آلمان پرداخت و گفت: دولت آلمان با ائتلاف سه حزب بزرگ تشکیل شده و در حال حاضر حزب سبزها مسئولیت وزارت خارجه را بر عهده دارد که در واقع دستور کار سبز در زمینه حقوق بشر و حقوق بشر بود. محیط، الگوهای دولتی و سیاسی متفاوتی بر اساس فرهنگ ها شکل می گیرد و یک فرهنگ نمی تواند ارزش های خود را به همه فرهنگ ها گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه بهانه آلمانی ها برخورد با قانون شکنان در ایران بوده است، گفت: اگر برخورد با قانون شکنان و تروریست ها از نظر آنها بد است. باید در فرانسه و آلمان هم بد باشد، زیرا آنها درگیری های خشونت آمیزی با معترضان داشتند. اگر یک پلیس و نگهبان در آلمان کشته می شدند، حکومت نظامی اعلام نمی کردند؟ در ایران ۷۴ نیروی پلیس و امنیتی کشته شدند. چگونه فکر می کنند فردی که عملیات تروریستی انجام می دهد و نظم عمومی را بر هم می زند نباید کشته شود؟ اگر اروپایی‌ها یا آلمانی‌ها فکر می‌کنند اگر در داخل با قانون‌شکنان برخورد نکنند، برخورد بد است، ما شاهد برخورد دوگانه در این زمینه هستیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان در شورای اسلامی در سطح ارتباط با همتایان آلمانی گفت: پارلمان آلمان اخیرا تشکیل شد در دیداری که با سفیر آلمان در تهران داشتم، تاکید شد که در پارلمان آلمان و ایران گروه دوستی، کسانی که مشکل هویتی دارند سعی می کنند از آن استفاده نکنند که این امر محقق شد، اما با افتادن سیاست خارجی آلمان به دست سبزها، رویکرد احساسی غالب شد.

نادری افزود: قرار بود این سفر در آبان ماه انجام شود، نوبت آلمانی ها بود که به ایران سفر کنند اما از ما دعوت کردند که به برلین برویم.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تاکید کرد: اما پیشنهاد و توصیه ما به آلمانی ها این است که از رویکرد عقلانی سنتی و منافع خود پیروی کنند، منافع آلمانی ها در قطع رابطه و درگیری با ایران نیست، ایران است. یکی از قدرت های غرب آسیا این است که در نظم چندقطبی آینده، جهان به زودی تبدیل به یک قدرت بین المللی می شود، رویکرد قطع ارتباط با مجلس ایران برخلاف منافع آلمانی ها و اروپایی ها است، اکیداً توصیه می شود که منافع خود را اعمال کنند نه منافع را. از گروه‌های فشاری که بر سیاست‌های داخلی و خارجی خود فشار وارد می‌کنند. /

دیدگاهتان را بنویسید