چرا برخی روزنامه ها ، وب سایت ها و افراد در انتشار دروغ آزاد هستند؟ / بی قانونی یا مصونیت؟

زمان: 23:05
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776948

رسانه ها ، مانند روزنامه شرق و سایت انتخابات ، ممکن است به اشتباه جنجال بین نمازگزاران عراقی در مشهد ایجاد کنند یا جعلی از تصویب قانون محرمانه بودن اطلاعات اموال توسط مقامات مجلس یازدهم منتشر کنند و تقریباً هیچ مسئولیت آن دروغ است!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه هایی مانند روزنامه شرق و سایت انتخابات می توانند به طور دروغی جنجال بین نمازگزاران عراقی در مشهد ایجاد کنند یا دروغی درباره تصویب قانون محرمانه بودن اطلاعات اموال توسط مقامات مجلس یازدهم منتشر کنند و تقریبا هیچ مسئولیتی را بر عهده نخواهند گرفت. برای این دروغ!

فردی به نام علی مطهری می تواند دروغ بگوید. دختری که (دختر آبی) از ترس زندانی شدن به دلیل رفتن به ورزشگاه خودکشی کرد! اگرچه اصلا حکم زندان وجود ندارد و پس از جنجال ، او فقط در توییتی بدون عذرخواهی کلمات خود را تصحیح می کند!

افرادی مانند یاشار سلطانی ، اشتری ، تاجزاده و آذرپیک می توانند هرکس و هر نهادی را که می خواهند سرزنش کنند و هنگامی که گفته های آنها دروغ تشخیص داده شد ، آنها هیچ تعهدی در قبال پاسخگویی به مراجع قانونی ندارند!

این یک سری رویدادها است ، در حالی که تقریباً سایر افراد و رسانه ها در صورت انتشار اطلاعات نادرست و به مراتب کمتر باید هفته ها ، ماه ها و گاهی سالها پاسخگو باشند. سوالی که در ذهن عموم ایجاد می شود این است که آیا این افراد و برخی رسانه ها مصونیت خاصی دارند یا اجازه انتشار این مطالب را دارند؟ یا خلأ قانونی برای ایجاد مسئولیت برای انتشار محتوا وجود دارد؟

انتهای پیام ؛

دیدگاهتان را بنویسید