ولادت فاطمه (س) مجرای فیض خداوند به بشر است / حضرت زهرا (س) ; پرچمدار حمایت نظری و عملی امام

ساعت: 08:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802587

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تا روز قیامت چراغ راه نور و راه خروج از ظلمات جاهلیت و جهل و خرافات شد. پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، پرچمدار دفاع نظری و عملی امام و ولایت و سند حقانیت ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; امروز بیستم جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت سیدیک طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها است. شخصیت و مجاهدت های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حامل پیام ها و درس های بی نظیری برای ما مردم به ویژه زنان جامعه از زوایای مختلف است.

امام خمینی در مورد ساده زیستی و سکونت حضرت فاطمه سلام الله علیها و برکات وجودش می فرمایند: «ما در اوایل اسلام یک کلبه چهار پنج نفره داشتیم و این کلبه فاطمه زهرا سلام الله علیها است. او اما این چه برکتی دارد؟ برکات این کلبه با خیلی ها آنقدر زیاد است که دنیا را پر از نور کرده اند و انسان تا رسیدن به این نعمت ها راه درازی دارد لااقل در عمرش که ببیند چرمی است شب ها می خوابند. بر آن با حضرت فاطمه سلام الله علیها و روزها همان پوست را بر شتران خود می اندازند و هیچ کس نمی تواند در غذای آنها چنین زندگی کند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ویدئویی از مداحی‌ها فرمودند: «حضرت زهرا (س) مظهر عالی‌ترین مفاهیم انسانی و اسلامی برای زن است که باید مورد توجه قرار گیرد. درس فاطمه زهرا بیش از این است. برخی از مفاهیم اسلامی مفاهیمی خاص هستند، مانند مادری، همسری، خانه‌داری، تربیت فرزند; در همه اینها اوج خیال حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. این مثل بندگی خداست – واجبات بزرگ مثل بندگی خدا وضعیت حضرت زهرا سلام الله علیها موقعیت فوق العاده شگفت انگیز و مهمی است.

حضرت صدیقه طاهره در همه عرصه های زندگی نمونه است

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه میلاد کوثر بسیار مبارک است، گفت: کوثر یعنی خیلی خوب و هجده منبع از زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و هجده بهار زیاد نیست، اما این عمر کوتاه درس های زیادی به بشر داده است. .

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در عرصه زندگی و خانواده تنها خانواده ای که دارای زن، شوهر و دو فرزند معصوم است تنها خانه حضرت علی (ع) است و این خانه الگو است. خانه

وی با اشاره به اینکه از حضرت بقیة الله اعظم روایت شده که فرمود من هم از دختر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پیروی می کنم، گفت: حضرت سیدیک طاهره. نمونه ای برای تمام عرصه های زندگی است.

ما به برکت امام راحل و ارشاد بزرگوار زندگی کردیم

این مسئول بیان کرد: در ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها باید با روح بلند ایشان عهد ببندیم تا زندگی را به زندگی این بانوی معصوم تبدیل کنیم. به فرموده امام راحیل اگر مرد بود نبی می شد; پس بیایید این بانوی عزیز را الگوی زندگی قرار دهیم.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در عرصه سیاسی و پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، فعالیت های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در حمایت از ولی امر سپری شد و ایشان از خود گذشتگی کردند. استان؛ ولایتی که خداوند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم قدرشناس ما داد. حضرت آیت الله امام خمینی (ره) که روز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نیز هست و حضرت آیت الله خامنه ای فرزندان شایسته حضرت صدیحه کبری سلام الله علیها هستند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطالب فوق گفت: خداوند نعمت بزرگی به ملت ایران داده است و ملت ایران همچنان از این نعمت متنعم است و با عنایات امام زمان(عج) زندگی آبرومندانه ای داریم. راحیل و مقام معظم رهبری دارم خامنه ای را انجام دادیم و خواهیم کرد.

حضرت زهرا (س) پرچمدار دفاع نظری و عملی امام است.

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفتگو با راه آرمان; این هدیه الهی به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که در واقع هدیه خداوند متعال به همه جهانیان است، ضمن گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند: وجود این کوثر (علیه السلام) مجرای فیض خداوند به بشر بود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه یاد و خاطره حضرت زهرا سلام الله علیها و عزت و کرامات و مناقب آن حضرت افتخار همه نیکی هاست، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها بر اوست مورخ بنی امیه، مادر و پدر و پشتوانه عاطفی و روحی پیامبر اسلام (ص) است.

وی گفت: این امام تا روز قیامت چراغ روشنایی از ظلمت های جاهلیت و جهل و خرافات شد و این مرد بزرگ پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) پرچمدار علم نظری و عملی بود. دفاع از امام و ولایت و سند حقانیت امیرالمومنین علی (علیه السلام) برگشت.

همه جویندگان قانون، فاطمه زهرا (س) را در احیای حق و باطل برپا می دارند.

وزیر گفت: عظمت مقام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها این است که در روایات، قدرت خداوند بر بندگان خداست، یعنی. ائمه اطهار علیهم السلام و الگوهای آنان و همه حق طلبان برای احیای امت حق و باطل به آن تکیه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: امام خمینی (ره) تربیت شده مکتب اهل بیت برای این دوران پرتوی از این انوار الهی کوثر است و ما قدردان مقام این مرد تاریخ ساز هستیم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران یکی از برکات وجود این مرد خداست، گفت: آگاهی از حیات طیبه اسلام.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عظمت مادری و همسری جلوه ای از عظمت حضرت زهرا(س) است و جایگاه والای مادران و زنان پیرو حضرت زهرا به ویژه مادران و همسران شهدا را می دانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید