جنگ تمام عیار دشمن علیه کانون اهل بیت / ولادت حضرت زهرا (س)؛ فرصتی برای بازخوانی مفاهیم خانواده

ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802604

در گفت و گو با مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور معنوی مطرح شد؛

حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه با اشاره به جنگ تمام عیار دشمن علیه کانون خانواده گفت: میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها فرصتی برای بازخوانی مفاهیم خانواده و تمرکز بر محور اصلی خانواده است. خلقت که زن است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور روحانیت با گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر و روز زن در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون اظهار داشت: در اسلام بنای خانواده مقدس ترین است. و با ارزش ترین بنا و داستان هایی داریم که می گویند مرد متاهل و زن و مردی که تشکیل خانواده داده اند از مجردانی که بسیار مستحب نماز و روزه هستند نزد خداوند عزیزترند. فراوان است.

وی ادامه داد: دشمنان ما نیز از چند جهت برای تخریب ساختمان خانواده حمله کردند. انواع برنامه های دیداری و شنیداری باید در قلعه ما، این قلعه و این دژ نفوذ کند و در آن نفوذ کند.»

به گفته این کارشناس مذهبی، اگر دشمن موفق به فروپاشی در خانواده های ما شود، جامعه ما که متشکل از خانواده هاست قطعا در ابعاد مختلف فرو خواهد ریخت.

وی افزود: دنیای غرب دنیای توسعه اقتصادی و سرمایه داری و لیبرالیسم است. در دنیایی که تنها بر توسعه اقتصادی تمرکز دارد، خانواده مانع پیشرفت و توسعه است. نمی تواند کارگر خوبی برای چرخه اقتصادی باشد.

عسگری حسامیه افزود: دنیای غرب مردان و زنان بدون خانواده را دوست دارد زیرا مردان نگران نیستند و فقط کار می کنند. آنها همچنین برای غریزه خود برنامه های شبانه تنظیم می کنند، اما تمام وقت خود را صرف کار می کنند.» زیرا هدف آنها کمال و رشد اقتصادی است.

به گفته وی، در چنین فرهنگی مفاهیمی مانند حیا، همت، شرف، عفت، خانواده، خانه داری، مادری، تولد و تعهد فراموش و بسته می شود.

مشاور استاندار در امور روحانیت گفت: اما دیدگاه مخالف، دیدگاه اسلام است که به همه جوانب توجه کامل دارد، هم کار و هم رحمت، عبادت، ارزش خواب را در وقت می‌داند و نشاط را می‌طلبد. “زندگی می داند.

وی افزود: دیدگاه اسلام این است که در این مرکز خانواده برای بانوان وجود دارد. خداوند در ارائه پاک ترین انسان های تاریخ می فرماید اهل بیت(ع) هستند و در جریان معرفی اهل بیت(ع) حضرت زهرا(س) را مرکز معرفی می کند، چون اینجا صحبت می کنیم. درباره خانواده و حضرت فاطمه (س) محور خانواده است.

عسگری حسامیه ادامه داد: صحبت از شرع، وحی و حکومت نیست، صحبت از خانواده است، پس فاطمه زهرا(س) محور خانواده می شود، یعنی زن محور خانه و خانواده است.

وی گفت: آنچه اسلام به مردان و زنان سفارش می کند این است که کانون خانواده ها را حفظ کنند و این قلعه فرو نرود.

این کارشناس مذهبی افزود: وقتی خداوند متعال می خواهد جامعه را ارزیابی کند، آن را با مفاهیم خانواده معرفی می کند، یعنی همان مفاهیم خانواده را وارد جامعه می کند و آن را به عنوان روابط انسانی ارزیابی می کند. خارج از خانه با مفاهیمی که در یک خانه خاص به عنوان یک برادری ارزش قائل است. نه اینکه بگوییم مؤمنان دوست هستند، بلکه بگوییم مؤمنان برادرند.

وی تاکید کرد: دشمن تلاش می کند این مفاهیم برادری و خانواده را از جامعه اسلامی بگیرد، حتی در ازدواج هایی که دشمنان ما آن را ازدواج سفید تعریف می کنند، زن نقش همسر دارد و زن است، اما شوهر نه. به همسرش زنگ بزن این طرحی است که به عنوان یک دوست و هم اتاقی برای اجاره ذکر شده است که دشمنان باید مفاهیم خانوادگی را رد کنند.

وی گفت: ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها فرصتی است برای بازخوانی مفاهیم خانواده و توجه به محور اصلی تشکیل و تحکیم خانواده که همان زن است.

اصغری حسامیه گفت: توجه به سیره و سلوک حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به عنوان یک زن در خانواده باعث می شود که زنان ما باعث رشد خانواده و ایجاد دستاوردهایی در این مرکز شوند که اگر این خانواده ها به خانواده های اصیل تبدیل شوند قطعا فرزندان خوبی خواهند بود. . . را نیز به جامعه تحویل خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید