لزوم حضور اساتید و اندیشمندان دانشگاه در جهاد تبیین علیه جنگ تمام عیار هیبریدی دشمن

ساعت: 17:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804558

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان راه جدیدی برای استعمار دشمنان از طریق جنگ های ترکیبی، راه مقابله با این جنگ ها را تبیین جهاد برای اندیشمندان و اساتید دانشگاه و تقویت باورها و مبانی فرهنگی مردم دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان با همکاری بسیج اساتید استان، بسیج اساتید دانشگاه جامع علم و صنعت و موسسات غیرانتفاعی استان اصفهان به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران

* تغییر استراتژی استعمارگران از نواستعمار به فرانکو

معاون سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست با بیان اینکه امروز در میانه یک دوره تغییر نوع استعمار در جهان هستیم که همان استعمار فرانو است، گفت: در حال حاضر در این دوره از زمان استعمار فرانو است. وی گفت: و جان مردم شوید که این دوره اول استعمار را استعمار قدیم می نامند که اشغال فیزیکی کشورها در دستور کار کشورهای استکباری قرار گرفت که مردم را به بردگی می پذیرفتند و آنها را می کشتند و به زور زمین ها را تصاحب می کردند.

حجت الاسلام حریزوی ادامه داد: حدود 40 سال پیش استعمار قدیم به استعمار جدید تبدیل شد. در دوره دوم استکبار که استعمارگران با مبارزات مردم ستمدیده مواجه می شوند، روش استعمار را تغییر می دهند و افرادی را از همان کشورها انتخاب می کنند، آنها را آموزش و پرورش می دهند و در نهایت با کودتا و توطئه های دیگر این افراد را دست نشانده می سازند. . به عنوان پادشاه حکم کردند که پهلوی دوم در ایران و اکثر پادشاهان کشورهای عربی چنین هستند.

وی بیان کرد: امروز با استعمار فرانو مواجه هستیم که در این نوع استعمار به معنای اشغال سرزمین و کودتا نیست و حاکمیت غیرقابل تعرض جفا نمی شود و ذائقه و کنترل منافع افراد جامعه و در این نوع است. استعمارگران تلاش می کنند رویاپردازی کنند و منافع خود را در کشورهای مختلف به ارزش تبدیل کنند و کاری کنند که مردم آنچه را که انتخاب کرده اند بپسندند و انتخاب کنند.

سخنگوی ستاد امروز بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان، مفهوم جنگ نرم را که در ارتباطات راهبردی مورد تایید علم ارتباطات و اندیشمندان قرار گرفته و بارها از سوی رهبر معظم انقلاب با عناوینی چون تهاجم فرهنگی، فرهنگی به آن اشاره شده است، گفت: کمین و جنگ نرم، با استعمار فرانو همراه است. وی افزود: البته این تبیین شیوه جدید جنگ دشمن با تقابل از درون و با کلیدواژه هایی چون «تئوری های توطئه» و «تبادل فرهنگی» مواجه شد و به جای تهاجم فرهنگی سعی کردند این استعمار را کم اهمیت جلوه دهند. .

معاون سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اندیشه گفت و گوی تمدن ها نشات گرفته از این تفکرات است، گفت: منطقه و عواقب آن قابل مشاهده است و دشمن نه تنها دست از حمله برنداشت و سعی در تخریب مدرسه داشت. اندیشه، تمدن و فرهنگ، بلکه روش مبارزه خود را نیز توسعه می دهد.

* جنگ های شناختی راه جدیدی برای حمله به دشمن است

حجت الاسلام حریزوی گفت: ورود به میدان جنگ یکی از راهبردهای اصلی استعمارگران در دوران استعمار فرانکو بود و جنگ ترکیبی که در سال 2007 ظاهر شد، نوعی جنگ یا جنگ ترکیبی معرفی شد، یعنی زمانی که شما بخواهید. شما باید همزمان در چندین زمینه با این کشور بجنگید و این مبارزه فقط از نظر اقتصادی یا نظامی ختم نخواهد شد.

دشمن با این باور که فرهنگ را اساس می داند، هر چه به عنوان فشار در حوزه اقتصادی-سیاسی-نظامی یا تهدیدات فرابخشی برای امنیت نفوذ دستگاه های حاکمیتی رخ دهد، مبتنی بر فشار برای ایمان سازی و پذیرش غرب است.

وی در خصوص تاریخچه جنگ های شناختی می افزاید: فرانک هافمن در مقاله ای با عنوان «درگیری ها در قرن بیست و یکم; ظهور جنگ ترکیبی که در سال 2007 منتشر شد، برای اولین بار مفهوم جنگ شناختی را معرفی کرد و هافمن در همان مقاله گفت که این ایده برای اولین بار توسط رابرت واکر، یک تفنگدار دریایی ایالات متحده در سال 1998 مورد بحث قرار گرفت، که یک جنگ شامل طیف، باید وجود داشته باشد. طیف گسترده ای از حملات علیه دشمن.

سخنگوی وبینار ویژه برنامه پیروزی انقلاب اسلامی استاد بسیج به بیان محوریت این جنگ ها بر رویکردهای غیرنظامی پرداخت و گفت: الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 توسط روسیه علیه اوکراین انجام شد. در مورد جنگ های شناختی و مثال هایی از آنها.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در گزارش منتشر شده از سوی اجلاس امنیتی مونیخ در سال 2015، الزامات جنگ هیبریدی در 8 مورد از جمله دیپلماسی، جنگ اطلاعاتی و تبلیغاتی، حمایت از اغتشاشات محلی و اغتشاشات ذکر شده است. نیروهای نامنظم و چریکی، نیروهای ویژه نیروهای نظامی کلاسیک، جنگ اقتصادی و حملات سایبری هستند.

حجت الاسلام هرزاوی بر لزوم توجه اساتید دانشگاه به شیوه جدید جنگ دشمن یعنی تبدیل جنگ از جنگ نرم به جنگ ترکیبی یا جنگ ترکیبی با محوریت فرهنگ تاکید کرد.

* شرح جهاد با جنگ ترکیبی دشمن

وی گفت: دشمن در عین حال که در عرصه دیپلماسی فعال است، در عرصه نظامی نیز فعال است، چریک ها را نیز آموزش داده است تا علیه ما اقدام کنند، حملات سایبری نیز انجام می دهد، اما تمرکز اصلی او حمله به صاحبان فرهنگ و فرهنگ است. بنابراین، متزلزل کردن ارزش‌ها و جایگاه فرهنگی اندیشمندان و فرهنگیان، زمینه تأثیرگذاری آن بر فرهنگ را فراهم می‌کند.

این اندیشمند حوزوی و دانشگاهی گفت: جامعه ای که ارتباطش با معلم و اندیشمند قطع شود به راحتی آسیب پذیر می شود و دشمن به راحتی می تواند بی فرهنگی را در جامعه ایجاد کند و چنین جامعه ای در حوزه اعتقادی مورد هجمه وحشیانه قرار می گیرد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور هدف از جنگ شناختی را گمراه کردن طرف مقابل در محاسبات با اقداماتی مانند تبلیغات و تبلیغات دانست و دلیل این اشتباه را ضعف در اصول و تصمیم گیری دانست. جنگ به معنای تقویت اصول بود.

حجت الاسلام هرزوی افزود: وقتی اصول را به خوبی تبیین نکنیم، گاهی اصول ناپایدار انسان در بطن انسان گرایی قرار می گیرد و جایگزین مبانی بزرگ اندیشه اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه تبیین حقیقت وظیفه آسیب دیدگان از این جنگ تمام عیار دشمن است، بیان کرد: اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین است و اگر قدرت تبیین داشته باشیم و چون قرآن کریم هم بیان است و هم بیانگر است. توضیحی، ما نیز بیان می کنیم، اگر به تبیین بودن، یعنی بسط، بسط، تحکیم بیان، منتهی به فرآیند اقناع و گذر از اسکات و رسیدن به تفاهم و نتیجه، راضی نباشیم، می توانیم با دشمن مقابله کنیم.

سخنران نشست مجازی ویژه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیج اساتید استان اصفهان در خصوص منابع مختلف این حوزه از جمله کتب شهید مطهری و تفسیر المیزان علامه طباطبایی صحبت کرد. و از اساتید دانشگاه خواست تا توجه ویژه ای به توضیحات داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید