لاوروف: اصطلاح “جنگ تمام عیار” از “هیتلر” سرچشمه گرفته و اکنون علیه روسیه استفاده می شود

لاوروف: اصطلاح

روز جدید : جو بایدن دیروز اعلام کرد که پوتین نمی تواند در قدرت بماند. این اظهارات با واکنش تند روسیه مواجه شد. جو بایدن همچنین در دیدار با پناهجویان اوکراینی در ورشو در پاسخ به سوالی درباره او، همتای روس خود را “قصاب” خواند. از سوی دیگر، ولادیمیر زلنسکی روز شنبه از قطر خواست تولید گاز طبیعی خود را افزایش دهد تا کمبود احتمالی برای مقابله با روسیه جبران شود.

انگلیس: در صورت خروج روسیه از اوکراین، تحریم ها علیه مسکو برداشته می شود

صبح روز پنجشنبه 26 مارس 1400، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پس از هفته ها گمانه زنی سرانجام دستور حمله نظامی تمام عیار به اوکراین را صادر کرد.

جو بایدن دیروز اعلام کرد که پوتین نمی تواند در قدرت بماند. این اظهارات با واکنش تند روسیه مواجه شد. جو بایدن همچنین در دیدار با پناهجویان اوکراینی در ورشو در پاسخ به سوالی درباره او، همتای روس خود را “قصاب” خواند.

از سوی دیگر، ولادیمیر زلنسکی روز شنبه از قطر خواست تولید گاز طبیعی خود را افزایش دهد تا کمبود احتمالی برای مقابله با روسیه جبران شود.

به گزارش تایمز لندن، در تحولی دیگر، یک ماژول فرماندهی به نام Krasukha-4 در حومه کیف به دست نیروهای اوکراینی افتاد. این سیستم اگرچه کمی آسیب دیده است، اما گفته می شود هنوز سالم است. تصاویری از این سیستم پیچیده نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

اوکراین: ما تأسیسات ذخیره سازی گاز خود را در اختیار اتحادیه اروپا قرار می دهیم
1401/01/07 – 09:02

هرمان هالوشنکو، وزیر انرژی اوکراین گفت: «کیف تأسیسات ذخیره‌سازی گاز طبیعی خود را در اختیار اتحادیه اروپا قرار خواهد داد تا ذخایر انرژی استراتژیک خود را حفظ کند».

هالوشنکو وزیر انرژی اوکراین شنبه شب از تلاش های اتحادیه اروپا برای پایان دادن به وابستگی به گاز روسیه و خرید همراه با سایر تامین کنندگان گاز استقبال کرد.

هولوشنکو افزود که اوکراین می تواند با تأسیسات ذخیره سازی خود به این مکانیسم همبستگی و تعادل کمک کند.

در تلاش برای کاهش وابستگی غرب به نفت و گاز روسیه پس از جنگ در اوکراین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده روز جمعه توافقنامه ای را برای جبران کمبود گاز اروپا امضا کردند.
روسیه: ممکن است مجبور شویم سفارت خود را در ورشو ببندیم
1401/01/07 – 08:56

سرگئی آندریف، سفیر روسیه در لهستان، شنبه شب پیش‌بینی کرد که مسکو ممکن است مجبور شود سفارت خود در ورشو را موقتاً ببندد. اقدامی که با واکنش مشابهی از سوی لهستان همراه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، آندریف گفت: تنش بین دو کشور بعید است که منجر به فروپاشی دیپلماتیک شود، اما ممکن است مجبور شویم سفارت خود را در اینجا (ورشو) برای مدتی ببندیم. البته لهستانی ها نیز باید سفارت خود را در مسکو ببندند.

لهستان این هفته اعلام کرد که 45 دیپلمات روسی مظنون به جاسوسی برای روسیه را اخراج خواهد کرد. اتهامی که سفیر روسیه آن را مبهم خواند.
ناتو: ما علیه استفاده روسیه از سلاح های شیمیایی اقدام می کنیم
1401/01/07 – 08:50

میرچا جوانا، معاون دبیرکل ناتو هشدار داده است که اگر روسیه از سلاح های شیمیایی یا هسته ای در جنگ علیه اوکراین استفاده کند، ناتو پاسخ خواهد داد.

جوآنا، وزیر خارجه سابق رومانی و سفیر سابق رومانی در ایالات متحده، به آسوشیتدپرس گفت: ناتو علاوه بر اینکه یک اتحاد دفاعی است، یک اتحاد هسته‌ای نیز هست.

وی گفت: استفاده از سلاح های شیمیایی یا دیگر سیستم های مدرن علیه اوکراین ماهیت جنگ پوتین علیه اوکراین را به طور اساسی تغییر می دهد.

جوانا گفت: «من می توانم تضمین کنم که ناتو آماده پاسخ مناسب است.
لاوروف: اصطلاح “جنگ تمام عیار” از “هیتلر” سرچشمه گرفته و اکنون علیه روسیه استفاده می شود
1401/01/07 – 08:47

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، تاکتیک‌های اروپا را با تاکتیک‌های آلمان نازی مقایسه کرد و از تحریم‌های تاریخی علیه مسکو انتقاد کرد و گفت که اصطلاح «جنگ تمام عیار» از کتاب هیتلر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لاوروف در نشستی با بنیاد دیپلماسی عمومی الکساندر گورچاکوف در مسکو گفت: آنها یک جنگ واقعی و یک جنگ تمام عیار را علیه ما اعلام کرده اند. اصطلاحی که آلمان نازی به کار می برد، اکنون توسط بسیاری از سیاستمداران اروپایی علیه روسیه استفاده می شود.

وی ادامه داد: مقامات اروپایی عموما اهداف خود از جمله تخریب، درهم شکستن، تخریب و خفه کردن اقتصاد روسیه را پنهان نمی کنند.
انگلیس: در صورت خروج روسیه از اوکراین، تحریم ها علیه مسکو برداشته می شود
1401/01/07 – 08:39

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا گفت: «اگر مسکو از اوکراین خارج شود و متعهد به پایان دادن به تجاوز باشد، تحریم‌ها علیه روس‌ها و شرکت‌ها ممکن است برداشته شود».

دیدگاهتان را بنویسید