آغاز طرح از مزرعه تا سفره در استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محسن سهری تبار در اجلاس سراسری روسای سازمان های ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری های کشور که به میزبانی شهرداری کلانشهر شیراز برگزار شد، اظهار کرد: استانداران سراسر کشور در طرح تنظیم بازار اقدامات خوبی انجام داده اند و فارس با جهادی وارد این فعالیت شد. روح.

وی با بیان اینکه همه به دنبال حرکت در این حوزه هستیم، افزود: تلاش می کنیم محصولی را ارائه کنیم که به راحتی و با مناسب ترین قیمت در دسترس باشد.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، دولت سیزدهم نیز به سفره مردم توجه داشت و این حوزه را به اندازه کافی رصد کرد تا ببیند کدام بخش ها نیاز به تغییر دارند و کمبود وجود دارد.

سوره تبار با بیان اینکه وزیر کشور و استانداران با روحیه جهادی کار می کنند، گفت: علیرغم همه تلاش ها در حوزه معیشتی، همچنان کمبودهایی داریم و باید در حوزه معیشتی تغییراتی ایجاد کنیم و کارهای زیادی انجام دهیم. تلاش در زمینه تره بار و تغییرات محسوسی را شاهد باشیم.»

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور طرح مزرعه به سفره را برای کوتاه کردن دست سوء استفاده کنندگان از سفره مردم اجرا کرد و گفت: تعاونی های روستایی می توانند در این امر نقش موثری ایفا کنند. منطقه و از هم اکنون برای شروع سال جدید برنامه ریزی کنید.

وی تصریح کرد: مدیران سازمان ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی نیز باید در این زمینه برنامه ریزی و پیگیری کنند.

سوره تبار گفت: طرح مزرعه به سفره به دستور وزارت کشور به صورت آزمایشی در فارس راه اندازی شد و هم اکنون برای ایجاد بازارچه کالاهای اساسی به تمام استان ها ابلاغ شده است.

وی گفت: نظارت بر این طرح توسط کارگروه های نظارتی با مسئولیت معاون هماهنگ کننده امور استان ها انجام می شود و اعضای این کارگروه متشکل از مدیرکل دفتر اقتصادی استان، شهردار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق اصناف.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور بر مکان مناسب برای بازارچه ها تاکید کرد و گفت: زمین باید به سرعت مشخص شود و معاونت های منطقه ای این موضوع را پیگیری کنند.

در نهایت این تلاش خواستار تسریع در راه اندازی این بازارچه ها و فعالیت آنها از 30 دی ماه سال جاری تا 30 فروردین سال آینده است.

بازارهای خوبی برای ماه مبارک رمضان و پایان سال پیش بینی می شود/ نظارت بیشتر بر توسعه و ثبات بازارهای مشاغل خانگی

سید سجاد انوشه در اجلاس سراسری روسای سازمان های ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری های کشور که به میزبانی شهرداری کلانشهر شیراز برگزار شد، تغییرات چهره این کلانشهر را در بدو ورود به شیراز محسوس دانست و گفت: : “چشم انداز باید از نظر ساماندهی مشاغل شهری و محصولات کشاورزی تغییر کند.”

معاون امور جمعی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصریح کرد: تحویل سفارش ها بر عهده ماست اما برنامه ریزی بر عهده شهرداری است و هر تغییری بستگی به معیشت مردم دارد و اگر تغییر در جهتی باشد. رفاه، برکت به شهرداری هم خواهد رسید.

وی بیان کرد: افرادی که از این بازارها خرید می کنند و به مراکز پیش بینی شهرداری مراجعه می کنند جزو اقشار متوسط ​​و ضعیف جامعه هستند و هر تغییری روی زندگی آنها تاثیر می گذارد. بنابراین باید با تاکید بر بهبود شرایط کار سازماندهی و برنامه ریزی شود.

انوشه همچنین با بیان اینکه این تشکل ها برای درآمدزایی شهرداری ها و کار اقتصادی ایجاد شده اند، خاطرنشان کرد: 2500 دستگاه اتوبوس درون شهری از سوی شهرداری ها برای جابجایی زائران در ایام اربعین در مرز در نظر گرفته شده است که این اتوبوس برای بین شهری مناسب نیست. -سفر شهری اما با توجه به اینکه همه زائران را از سرگردانی نجات می دهد و قیمت ها به هم می خورد. بنابراین می توان از این ترفند برای سایر خدمات شهری نیز استفاده کرد.

وی تاکید کرد: سیاست اول این بازارها این است که علاوه بر تنظیم بازار و کاهش حاشیه بازار و انصاف در توزیع، دسترسی مردم با قیمت مناسب داشته باشد و واسطه ها تا حد امکان حذف شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: بازارها باید دستفروشانی با قیمت مناسب داشته باشند تا مردم تغییر را احساس کنند.

انوشه گفت: بازارهای خوبی برای ماه مبارک رمضان و پایان سال پیش‌بینی می‌شود و از معاونان اقتصادی برای تامین کالاهای اساسی کمک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که نظارت یکی از مهم ترین عوامل است، باید به طور منظم انجام شود تا از مسیر و هدف منحرف نشود.

به گفته معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در حال حاضر 760 بار تحویل میوه و تره بار و 960 بازار روز توسط شهرداری های کشور برای ساماندهی تجار، تولیدکنندگان خرد و … اداره می شود.

انوشه در پایان سخنان خود خواستار نظارت بیشتر بر سطح توسعه و پایداری بازارهای تجاری داخلی شد.