اجرای طرح «هر مسجدی پایگاه قرآن» در مازندران/ تجلیل از بانوی بزرگ اسلام با برپایی سفره های افطاری مادران


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819914

محمدمهدی شریف تبار بر توسعه محافل مذهبی و داخلی تدبر قرآن تاکید کرد و گفت: هر مسجدی دارای پایگاه قرآنی است که در مازندران اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار سه شنبه شب در نشست خبری ویژه ماه مبارک رمضان که در ستاد تبلیغات اسلامی ساری برگزار شد، ضمن تبریک ایام و آرزوی طاعات و عبادت، اظهار داشت: و ماه مبارک رمضان است. بهار امروز بحث ارتقای سطح معنویت و اخلاق در جامعه به تعبیر مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان شکل می گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه این ماه فرصتی برای هم اندیشی و هم اندیشی است، افزود: آنچه می تواند محور ماه رمضان باشد مساجد است، رمضان فرصتی برای اجتماعی شدن است. هدف ما این است که بگوییم مسجد محدود به محدوده جغرافیایی مسجد نیست.»
شریف تبار ادامه داد: مسجد حرکتی است که می تواند در فعالیت های اجتماعی و رویکردهای مختلف نقش آفرینی کند، چنانکه در اوایل اسلام مسجد مرکز توجه بوده و بزرگترین صدقه ها و تصمیمات تاریخی در مسجد گرفته می شد.
وی خاطرنشان کرد: مساجد همواره محور مبارزه با دروغ بوده اند، لذا امروز نیازمند تقویت مساجد برای خوب بودن هستیم، از طرفی مسجد محل اقامه نماز است.
شریف تبار با اشاره به اقدامات اولیه این سازمان برای ورود به ماه مبارک رمضان گفت: تشکیل ستاد استانی عملیات ماه مبارک رمضان برای برنامه ریزی هم افزایی بین نهادها و دستگاه های مختلف اسلام ناب محمدی نوید افتتاح کامل مساجد پس از گذشت دو سال در ایالت کرونری چهار جلسه از این قبیل برای آماده سازی ائمه محله، غبارروبی و تکریم مساجد و … برگزار شد.
وی با اشاره به ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان امسال اعلام کرد: برگزاری جشن اول وقت، زیارت ویژه حضرت خدیجه (س) در روز وفات، برپایی سفره های افطاری مادران، بحث افطاری ساده با حضرت خدیجه (س) تلاش تشکل های مردمی، راه اندازی پویش «این روزها در مسجد است»، جنبش «به امید خدا و قدرت خدا»، توسعه محافل مذهبی قرآن، برگزاری محافل شب های مذهبی شعر، ایجاد ختم قرآن از جمله این برنامه ها، کرسی هایی با استفاده از ظرفیت مدارس شهری و روستایی از نظر قرآن و غیره است.
شریف تبار با تاکید بر اینکه برنامه ها و فضایی برای جلوگیری از روزه داری در انظار عمومی ایجاد شده است، گفت: از شب هفتم ماه مبارک رمضان 20 برنامه اینترنتی سازمان با ترافیک رایگان به منظور افزایش توجه به مسجد پخش شده است. دستور کار.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید