برخلاف ممنوعیت افطاری معنوی هنرمندان در خرداد ۹۷; همه سلایق هنری با رئیس افطاری داشتند


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822261

آخرین پنج شنبه؛ بسیاری از هنرمندان سینما، تئاتر، هنرهای زیبا و موسیقی با سلایق مختلف هنری از مهمانان صمیمانه افطاری رئیس جمهور بودند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آخرین پنج شنبه؛ بسیاری از هنرمندان سینما، تئاتر، هنرهای زیبا و موسیقی با سلایق مختلف هنری از مهمانان صمیمانه افطاری رئیس جمهور بودند.

یکی از لحظات مهم و قابل توجه این افطار، حضور هنرمندان سینما، تئاتر و موسیقی با سلایق و خطوط مختلف هنری سیاسی در این مراسم بود. اینکه قاب عکس ها، عکس ها و اسامی افراد حاضر در مراسم می تواند موید این موضوع باشد.

منوچهر شهسواری، جواد شمکداری، محمدعلی باشه آهنگر، گلمرضا موسوی، سید جمال ساداتیان، سیدضیاء هاشمی، مسعود نقاش زاده، محمود رضوی، مسعود ده نمکی، جهانبهما الحمالی محالی محمدی شریفی نیا، علی سرتیپی، سیدضیاء هاشمی، سید ضیاء هاشمی سینا مهراد، لیلا زارع، بهرام عظیمی، هادی مقدم دوست، فرهاد قائمیان، مجید اسماعیلی، جمال شورجه، دانش اقباشاوی، سید سو باخجه، سید سو جواد هاهاها..

لوئیس چکناواریان، مصطفی راگب، حمید هیراد، گرشا رضایی، مهدی یگمایی، هشایار اعتمادی، نادر مشایی، محمد سریر، حمید نوربخش، کاسم افشار، امیر شریفی، امیرعباس ستایشگر، امیرعباس حاتظم، حزه‌کم میر، در رشته موسیقی دژکارام. محمدرضا قاسمی، احمد جولایی، محمود فرهنگ، اسماعیل خلج، حسین پارسای و شهرام کرمی در عرصه تئاتر نیز در این برنامه حضور داشتند..

همین حضور متنوع هنرمندان با ذوق هنری خاص را می توان در مراسم افطاری رئیس جمهور با روسای خبرگزاری ها و مطبوعات مشاهده کرد. سوالی که شاید خالی از صحبت های محمد گوچانی، سردبیر سابق روزنامه سازندگی نباشد. کوچانی در سایت خود نوشت: دیروز در اولین دیدار با رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی آقای رئیسی با همراهی جمعی از روزنامه های اصلاح طلب و اصولگرا از روزنامه های اعتماد، شرق، اطلاعات، کیهان، دنیای اقتصاد، خراسان، آفتابیزد. ، فارس، همشهری و ایران و جام جم و… به عنوان سردبیر مجله آگاهی نو به دعوت دفتر ریاست جمهوری پاستور مهمان بودم.. من به شوخی گفتم این که آقای حسین شریعتمداری سال ها بعد به کنفرانس مطبوعاتی آمدند فرصتی برای کنترل تنش ها و برنامه ریزی برای گفتگوهای سیاسی بود. قاب جالبی بود آقای دویی روی دست چپ و آقای شریعتمداری روی دست راست رئیس جمهور نشسته بودند.

اما علیرغم حضور گرم و صمیمی این هنرمندان، عده ای بلافاصله این مراسم افطاری در فضای مجازی را به حواشی پیوند زدند که به نظر می رسید تنها حلقه خاصی از هنرمندان به این مراسم دعوت شده اند و یا با وجود دعوت از هنرمندان عرصه های مختلف، تنها یک تعداد کمی به این مهمانی رفته اند.

ممنوعیت افطاری رئیس جمهور روحانی در خرداد 97 توسط بسیاری از هنرمندان فراموش نشده است. بسیاری از هنرمندان آن سال با هشتگ «افطاری رئیس جمهور نمی رویم» این مراسم را تنها یک سال پس از پیروزی روحانی در دومین دوره چهار ساله خود تحریم کردند.

شیلا هداداد بازیگر سینما و تلویزیون نیز مانند بسیاری از هنرمندان در سایت خود نوشت: «آقای رئیس جمهور، باز هم چه کمکی می توانیم داشته باشیم؟ آیا همچنان به حمایت بازیگران، نخبگان و ورزشکاران نیاز دارید؟ کوچکتر کردن توده مردم، یا گران شدن دلار، یا بی توجهی به مراقبت ضعیف از کودکان، یا کودک آزاری، یا کمبود و گرانی مواد مخدر یا داروهایی که به راحتی در دسترس نوجوانان و جوانان است؟

من به عنوان یک عضو بسیار جوان جامعه هنری شما گله مندم و در این ضیافت شرکت نخواهم کرد، زیرا صبح پنجشنبه می خواهم دوباره به چشمان هموطنانم نگاه کنم و شرمنده نباشم…


3de177b5 f397 459b 8ff5 abecfac9ed02 خبر خاکستری

امسال آناهیتا همتی، پرستو گلستانی، فلور نظری، برزو ارجمند، احسان کرمی، سپیده گلچین، پرویز پرستویی، مهناز افشار و برخی دیگر از هنرمندان کشورمان که به مراسم افطاری رئیس جمهور دعوت شده بودند، دعوت حسن روحانی را رد کردند.اقدام متفاوت..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید