ارز ممتاز زمینه را برای دلالان و فرصت طلبان فراهم کرد


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836715

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دوبرابر شدن قیمت ها در بازار داخلی و ایجاد فرصت برای سوء استفاده کنندگان و دلالان از معایب ارز ترجیحی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید سلمان ذاکر در گفت و گو با اروم نیوز درباره لغو ارز ترجیحی 4200 جلدی اظهار داشت: به نظر می رسد لغو ارز ترجیحی تصویب شده و کالاهای اساسی دامی و مواد اولیه مستقیماً در اختیار انسان ها قرار می گیرد و در به صورت کنترل شده

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معایب ارز ترجیحی دو برابر شدن قیمت در بازار داخلی بود که زمینه را برای زورگویان، سوداگران و قاچاقچیان فراهم می کرد.

وی افزود: سوء استفاده کنندگان با یارانه داخلی کالاها را قاچاق می کردند و سود خود را به کشورهای دیگر می بردند و از سوی دیگر در برخی موارد ارز ترجیحی با کالاهایی جایگزین می شد که مردم اصلاً نیازی به آن نداشتند، مانند این ارز به آنها آورده بودند. در سنگ های سنگی

ذاکر بیان کرد: دولت نخواست تجربه تلخ گذشته را تکرار کند، بنابراین با استفاده از تک نرخی شدن ارز به دنبال تامین کالاهای اساسی به مردم است و این ارز ترجیحی مستقیماً از طریق مردم نیست، بلکه مستقیماً در اختیار مردم قرار می گیرد تا اساسی را تامین کند. کالا و بودجه برای امرار معاش ..

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود کالا نداریم، ادامه داد: وی گفت: کمبودی در زمینه کالاهای اساسی در استان نداریم. فقط در استان حکمرانی و نظارت ضعیف است. این ضعف باعث شده بیشتر کالاهای اصلی استان به خارج از کشور منتقل شود.»

ذاکر با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله تثبیت دولت هستیم و باید در شرایط فعلی حمایت لازم را داشته باشیم تا به مرحله ثبات برسیم و دولت اقتصاد کشور را رونق بخشد، افزود: از ریاست جمهوری نیز می خواهیم مشکلات مردم را حل کند. . مشکلات و تامین کالاهای اساسی مردم مشکلی برای امرار معاش نخواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید