اسهال ویروسی را می توان بدون نیاز به آنتی بیوتیک و با مراقبت از خود درمان کرد / بهداشت فردی و شستن دست ها می تواند از انتقال جلوگیری کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکزی در گفت و گو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص شیوع ویروس جدیدی به نام «نوروویروس» یا عامل اسهال ویروسی در هفته های اخیر گفت: در فصلی هستیم که تعداد ویروس ها و باکتری ها در حال افزایش است، بنابراین معمولاً در تابستان که علائم آن از اسهال و استفراغ شاهد هستیم که این ویروس در کشور و نواحی مرکزی افزایش یافته است و علائم آن عمدتاً گوارشی است.

وی ادامه داد: این ویروس همه سنین از کودک تا بزرگسال را درگیر می کند و می تواند با علائمی مانند حالت تهوع، اسهال، حالت تهوع و استفراغ خود را نشان دهد اما خوشبختانه علائم آنقدر شدید نیست که نیاز به بستری و مراقبت داشته باشند. نیاز به آنتی بیوتیک

جمالیان گفت: به دلیل ویروسی بودن آن، افراد حتی نیازی به درمان آنتی بیوتیکی ندارند و فقط مراقبت در منزل برای جلوگیری از کم آبی بدن لازم است زیرا هوا گرم است و تعریق زیاد و اسهال و استفراغ وجود ندارد. “شاید، اما بیمار معمولا در عرض دو تا سه روز بهبود می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکزی نیز گفت: در برخی موارد شدت تهوع به حدی است که بیمار نمی تواند آنچه را که این دسته از بیماران برای مراجعه به درمانگاه نیاز دارند بخورد و با دریافت سرم می توانند به سرعت به سطح مطلوب برسید.وضعیت بدنی نگران نباشید.

گفت: شایع ترین راه انتقال این بیماری تماسی است و به ویژه با شستن دست ها هنگام استفاده از غذا و رعایت بهداشت فردی به راحتی می توان از ابتلا به این ویروس پیشگیری کرد و همچنین انتقال بیماری از طریق سبزیجات و میوه جات بسیار نادر است. جمالیان.

به گزارش دیار آفتاب ؛ نوروویروس ها گروهی از ویروس های بسیار مسری هستند که حدود 90 درصد از ورم معده و التهاب روده را ایجاد می کنند و در تمام فصول به خصوص فصول گرم سال می توانند افراد را تحت تاثیر قرار دهند.

علائم عفونت عصبی معمولاً به طور ناگهانی و یک تا یک روز پس از عفونت شروع می شود. علائم شامل تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم، تب خفیف، درد عضلانی و سردرد است. علائم و نشانه‌ها معمولاً ۱۲ تا ۴۸ ساعت پس از عفونت با نوروویروس شروع می‌شوند و یک تا سه روز طول می‌کشند.

اگر اسهال ناشی از عفونت نوروویروس برای دو یا سه روز متوالی ادامه داشت و علائم غیرعادی داشت، باید به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید