اظهارات آمریکا درباره توافق آتش‌بس با مواضع تل‌آویو همخوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج


یکی از مقامات ارشد نهضت حماس در سخنان خود ضمن انتقاد از جناح کور غرب در پرونده اسرای صهیونیستی در باریکه غزه وی با نادیده گرفتن جنایات علیه اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر، اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره توافق آتش بس با مواضع مقامات تل آویو موافق نیست.

اسامه حمدان از رهبران ارشد جنبش حماس در این باره اظهار داشت: اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر در معرض فجیع ترین جنایات قرار دارند و ادامه رنج آنها غیرقابل قبول است.

به گزارش شبکه الاقصی، اسامه حمدان گفت: رژیم اشغالگر به تخلفات خود علیه زندانیان در زندان ها و گروگان های ربوده شده از غزه ادامه می دهد. امتناع اشغالگران از دسترسی مقامات حقوق بشر به زندانیان، به ویژه آنهایی که از غزه ربوده شده اند، موید این است که آنها با نقض وحشتناکی روبرو هستند.

وی ادامه داد: ایتامار بنگویر وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر هر روز از جنایات خود علیه زندانیان ما در زندان ها صحبت می کند و ممانعت نهادهای حقوق بشری و بشردوستانه با اشغال زندانیان موید واقعیت تلخ آنهاست.

اسامه حمدان افزود: در مقابل توجه و علاقه زیاد غرب به اسرای رژیم اشغالگر، بی اعتنایی کامل به فاجعه اسرای فلسطینی وجود دارد و این بی اعتنایی نشان دهنده خیرخواهی کور رژیم اشغالگر است.

وی همچنین اعلام کرد: آنروا تایید کرده است که اجساد 225 ربوده شده از نوار غزه را به دست آورده است و همچنین از 16 مهرماه تاکنون 18 اسیر فلسطینی در زندان های اشغالی کشته شده اند.

اسامه حمدان ادامه داد: تجاوزات رژیم اشغالگر پس از 16 مهر افزایش یافت و از آن زمان تاکنون 9500 فلسطینی دستگیر شده اند. مقامات رژیم اشغالگر از سال 1967 بیش از 16000 زن فلسطینی را بازداشت کرده اند و از 7 اکتبر، زنان زندانی از نوار غزه مورد انواع شکنجه و تجاوز قرار گرفته اند.

وی افزود: نیروهای رژیم اشغالگر زنان فلسطینی را تهدید کرده اند که اگر علیه جنبش حماس شهادت ندهند، مورد شکنجه و تجاوز قرار خواهند گرفت. اشغالگران از 16 مهرماه همچنان بیش از 200 کودک فلسطینی را در زندان های خود نگهداری می کنند و با شرایط سختی روبرو هستند.

اسامه حمدان همچنین اعلام کرد: نیروهای رژیم اشغالگر از 7 اکتبر تاکنون بیش از 4000 نفر را در نوار غزه بازداشت کرده اند. از جمله تخلفات اشغالگران علیه اسرای فلسطینی، بریدن اعضای بدن، شکنجه، ضرب و شتم و بدرفتاری است. این تخلفات و جنایات علیه اسرای فلسطینی نقض آشکار تمام قوانین و هنجارهای بین المللی است.

وی ادامه داد: بی تفاوتی بسیاری از کشورها و نهادها به ویژه دولت آمریکا و برخی کشورهای غربی حامی رژیم اشغالگر به شرایط و مصائب اسرای فلسطینی و تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر علیه آنها نشان از یکپارچگی آنها دارد. سیاست و مشارکت آنها در این جنایات.

این مقام حماس در ادامه خواستار ورود سازمان های بین المللی و سازمان ملل به سرکردگی آنها در پرونده اسرای فلسطینی و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف تخلفات علیه آنها شد.

اسامه حمدان همچنین در بخشی دیگر از اظهارات خود درباره پیشنهاد جو بایدن برای توافق آتش بس در نوار غزه گفت: رژیم اشغالگر تنها خواهان مرحله ای است که اسرای خود را تحویل دهد و سپس جنگ را از سر بگیرد. اسرائیل به پایان جنگ و خروج از غزه پاسخ نمی دهد و با اصول مطرح شده توسط بایدن موافق نیست و به همین دلیل بدون موضع صریح اسرائیل در مورد پایان دائمی جنگ و خروج از غزه، هیچ توافقی حاصل نخواهد شد. برسد.

اسامه حمدان همچنین تاکید کرد: نمی توانیم با توافقی موافقت کنیم که آتش بس دائمی را تضمین نکند. ما منتظر موضع صریح اسرائیل در مورد آتش بس دائمی و عقب نشینی از غزه هستیم.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها