مواضع آمریکا و غرب اجازه آتش‌بس در غزه را نداد

روسیه:

وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه عنوان کرد که مواضع آمریکا و غرب باعث شد قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره آتش‌بس در نوار غزه به تصویب نرسد.


به گزارش خبرگزاری موج، روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل در رای‌گیری خود، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه برای حل‌وفصل بحران بشردوستانه در نوار غزه را رد کرد.

وزارت خارجه روسیه در این‌باره نوشت: رای‌گیری دیروز نشان داد که مواضع واشنگتن و دیگر کشورهای غربی، اجازه اتخاذ تصمیمات طبیعی و عقلانی را نمی‌دهند؛ تصمیماتی که در شرایط کنونی به‌دلایل بشردوستانه الزام‌آور است و وظیفه اخلاقی اعضای جامعه بین‌الملل محسوب می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: غرب ملاحظات بشردوستانه، قوانین بین‌الملل و ریشه مشکلات حل‌وفصل نشده فلسطین را درنظر نمی‌گیرد.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای از شهادت حدود ۳۰۰۰ نفر از فلسطینیان ساکن نوار غزه و مجروح شدن بیش از ۱۲۵۰۰ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۱۲۰۰ فلسطینی از جمله ۵۰۰ کودک، زیر آوار منازل و خانه‌های تخریب‌شده در نوار غزه بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی هستند.

این در حالی است که سازمان‌ امداد و نجات غزه اعلام کرده که به علت نبود امکانات و همچنین شهادت جمعی از نیروهای این سازمان، قادر به خارج کردن اجساد یا زنده‌های احتمالی از زیرآوار نیست.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید