شهید سلیمانی به هیچ جناحی اجازه مصادره او را نداد/ حاج قاسم از نوادگان دانش آموختگان مدرسه علوی است.

ساعت: 17:17
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795900

در آستانه دومین سالگرد فرماندهی جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی، میزگردی برای اصحاب رسانه هرمز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی، میزگردی با محوریت نقش این شهید والامقام در ابعاد مختلف نظامی، اجتماعی و مردمی با حضور حجت الاسلام احمد گلامی، مسائل دینی برگزار شد. کارشناس هرمزگان، علیر کاوشگر دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس و حجت صادقی کارشناس سیاسی هرمزگانی مهمترین موضوعات مطرح شده در این میزگرد را می خوانند.

8da541ba 3f2b 4726 a0a9 e9e92b7c28f4 خبر خاکستری


حاج قاسم در تمام حوادث مسئول خدمت بود

حجت الاسلام احمد گلامی کارشناس مسائل مذهبی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار سردار شهید سلیمانی وزارت کشور در خصوص بلایای طبیعی از جمله سیل خوزستان گفت. به بیت المال توجه خاصی داشت.

وی افزود: این شهید والامقام به دنبال ایجاد آرامش، آرامش، بصیرت و حقیقت در حوزه خدمات اجتماعی بود. در حوادث طبیعی مانند زلزله کرمانشاه، کاروان ها، کاروان ها و نیروهای عراقی برای ارائه خدمات به زلزله زدگان در کرمانشاه حضور داشتند.

این کارشناس مذهبی هرمزگانی گفت: سردار دلا در جریان سیل خوزستان به عنوان یک فاجعه بزرگ شخصا در جمع سیل زدگان خوزستان حضور یافت. عشق و ارادت مردم به شهید سردار سلیمانی به حدی بود که غیرممکن ها را ممکن کردند.

گلمی گفت: حاج قاسم در زمینه های مختلف از جمله درمان، مددکاری به محرومان، خانواده شهدا و و خدمات زیادی به مردم ارائه کرد و در تمامی حوادث و حوادث، رئیس خدمت بود.

گروه های جهادی و خدمات رسان از شهید سلیمانی الهام گرفته اند

وی اذعان داشت: گروه ها، موکب ها و خدمات رسان جهادی از شهید سردار سلیمانی اخلاق گرفته اند و مدیون این شهید بزرگوار هستند.

کارشناس مذهبی هرمزگان افزود: شهید سلیمانی در ارتباط با اقشار، اقوام و جناح های داخل و خارج کشور معتدل بود و به دور از تندروی و تنبلی عمل می کرد و اهل بصیرت و پشت سر رهبر، جناح های ایران بود و همه این شهید را دوست داشتند و برایشان احترام قائل بودند. . .

وی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی به دنبال حل مشکلات و ایجاد دوستی و تفاهم بین گروه های مختلف سیاسی برای حفظ عزت و سربلندی ایران اسلامی است. او به همه اقوام ایرانی نگاه محبت، مهربانی و خدمت داشت و در حفظ وحدت بین شیعه و سنی پیشوای بزرگی بود.

گلمی گفت: شهید سلیمانی در بحث شیعه و سنی دقت زیادی داشت و آنچه را که معظم له و مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند انجام داد. حتی اگر به دنبال خدمت در کشورهای همسایه باشد، به پیروان هر دو دین خدمت می کند.

وی همچنین گفت: حاج قاسم در مقابل علمای اهل سنت متواضع بود، هدایت می کرد و خدمت می کرد، مردم و همه اقشار با حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی عشق و ارادت خود را به این شهید عزیز نشان دادند.

70d4728f 0bf4 4c4a bc81 e9d33bcb8aeb خبر خاکستری

شهید سلیمانی به هیچ جناحی اجازه مصادره آن را نداد

علیرضا باقری دانشجوی دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس نیز گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ستم جهانی شناخته می شود. “

وی افزود: این شهید والامقام هیچ گاه جز حرکت در راه عزت اسلام و مستضعفان جهان به فکر نبوده و عمر خود را صرف مبارزه با ظالمان کرده و همواره چشم به افق ولی فقیه اسلام داشته است. جمهوری.”

مسئول گروه جهادی شهید جهان آرا قرارگاه تحول شهید جهان آرا روستای سرخور شهرستان بشاگرد گفت: مردمی شد.

حاج قاسم با چشمانی عاشق به مردم نگاه می کرد

حفاری ها گفتند: حاج قاسم با نگاه محبت آمیز به مردم نگاه می کرد، مردم از هر رنگ و نژاد و قومیت برایش ارزشمند بودند. عجیب است که همانگونه که رزمندگان لشکر ثارالله(ع) و مردم سرافراز کرمان و ایران او را دوست داشتند، رزمندگان جبهه مقاومت نیز به او وفادار بودند و هنگام حضور در میان او، او را فرشته نجات می دیدند. آنها

وی تاکید کرد: در سطح جهان کمتر کسی را داریم که در همه جای دنیا آزادگان با شنیدن خبر شهادت و مظلومیت او، او را تحسین کنند و به عظمت او اعتراف کنند.

معاون دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس گفت: شهید حاج قاسم اگرچه به برخی از گروه ها و شخصیت های سیاسی نزدیک بود اما با همه ارتباط داشت و هرگز اجازه مصادره او را به گروهش نداد. راز خون و عشق مردم به آنها در این شخصیت سیاسی نهفته است.

74a9b1c5 a987 4606 be8a b062e767eb18 خبر خاکستری


شهید سلیمانی از نوادگان دانش آموختگان مدرسه علوی است

حجت صادقی کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی به عنوان یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ستم جهانی شناخته می شود. این شهید والامقام هرگز جز عزت اسلام و مستضعفان جهان به هیچ چیز نمی اندیشید و عمر خود را صرف مبارزه با ستمگران کرد و همواره چشم به افق ولی فقیه نظام جمهوری اسلامی داشت.

وی افزود: سردار سلیمانی از جمله افرادی است که با گذر از خود و اموالش در راه احیای دین و اصلاح خاک و زمین الهی تلاش کرد.

صادقی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از نوادگان دانش آموختگان مدرسه علوی است. وی در طول چهل سال مجاهدت بی وقفه برای پاسداری از میهن و اهل بیت علیهم السلام در دوران دفاع مقدس جان گرانقدر خود را در کمال اخلاص نثار کرد و در جوانی به عنوان یکی از سرداران سرشناس و پیروز یاد می شود. شجاعت را باید در لشکر 41 ثارالله کرمان به عنوان یک فرمانده جوان با گام های استوار و تاکتیک های مثال زدنی، تکیه بر توان نظامی حزب الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ در افغانستان، شکل دادن به فضای سیاسی عراق پس از رژیم صدام تغییر روند جنگ داخلی سوریه و از همه مهمتر خشک شدن ریشه های شجره خبیثه داعش و تکفیری ها از او یک رهبر بین المللی ساخته که تمام امت اسلامی به آن افتخار می کنند.


او صحنه را برای دفاع از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ترک نکرد

این خطیب سیاسی گفت: سردار دلا، مردی که از کودکی در میدان جنگ حضور داشت و برای دفاع از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی صحنه را ترک نکرد، فردی که در تمام صحنه های داخلی و خارجی حضور پررنگ داشت. و مغز متفکری در میدان نبرد «در مقابل دشمن بود و مانند مالک اشتر در کنار ولی فقیه وقت بود و هرگز از حضانت دست برنداشت و همیشه مطیع دستورات ولی فقیه بود.

وی ادامه داد: سردار عزیزمان با شجاعت مثال زدنی خود تا مرز خطر پیش رفت اما به جان بستگان و دوستان و کشور عزیز ایران و مسلمانان جهان بسیار توجه داشت. او یک انقلابی در جهان بود. به تمام معنا.”

صادقی گفت: حاج قاسم مردی بود که در امور کشور دارای سمت مدیریتی بود، بدون کوچکترین سوء استفاده از خود و خانواده، ولایتمدار و سرباز واقعی ولایت بود. وقتی با رهبری مواجه شدیم با تمام وجود احساس کردیم که ایشان سرباز واقعی ولایت و نظام هستند.

این کارشناس سیاسی افزود: در هنگام شهادت، زنان و مردان از هر قشری، از پیر و جوان، به دلیل اخلاص در نیت خود جای دل داشتند و ملتی غمگین و ناراحت بودند. یاد و خاطره این عزیز هیچ گاه فراموش نخواهد شد، زیرا او اسطوره مقاومت به تمام معنا بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید