دیپلماسی شهید سلیمانی منشأ آثار راهبردی شد/ حاج قاسم وارد مواضع جناحی نشد

ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798847

مسئول بازرسی از سرویس سیاسی عقیدتی فرماندهی کل قوا:

سردار سنای راد گفت: شهید سلیمانی نه تنها یک استراتژیست نظامی بود، بلکه در دیپلماسی مهارت خاصی داشت و منشأ آثار راهبردی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا صبح زاگرس در خصوص ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی به مرکز تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس گفت: و بین الملل منشا کار است؛ در این بین منشأ کار است. وقتی به این سردار رشید نگاه می کنیم، می بینیم که آثار او از منطقه کرمان به داخل کشور و سپس به منطقه غرب آسیا و سپس به جهان رسیده است که نشان می دهد او شخصیتی گسترده، چند بعدی و عمیق داشته است.

سردار رسول سنایی راد افزود: شهید سلیمانی نه تنها یک استراتژیست نظامی بود، بلکه در عرصه دیپلماسی نیز مهارت خاصی داشت و منشأ آثار راهبردی بود.

وی با بیان اینکه انسانیت در دیدگاه خود جایگاه ویژه ای دارد، ادامه داد: حاج قاسم نه تنها پناهگاه مسلمانان در دفاع از حرم و در مقابل داعش بود، بلکه حتی مسیحیان و ایزدی ها نیز پناهگاه آن هستند. او مدافع همه مظلومان است در مقابل جنبش تروریستی او را ظالم می دانند.

سنایی راد ادامه داد: «آمرلی» در رابطه با شهید سلیمانی در برابر محاصره 360 درجه مقاومت کرد و در نهایت حصر شکسته شد تا اینکه مردم مظلوم با وجود ناهمواری زمین به سلاح و حتی غذای معمولی دسترسی نداشتند. تا حدودی به دلیل رابطه با شهید سلیمانی توانستند در میدان مسابقه شرکت کنند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که اصل مبارزه با جریان تروریستی تکفیری که رعب و وحشت ایجاد می کند و از هیچ جنایتی دریغ نمی کند، مقابله با این تروریست نیازمند شجاعت است و شهید سلیمانی نه تنها شهامت ایستادگی در برابر آنها، بلکه در برابر دست اندرکاران را نیز داشت. آنها با او بودند و این شجاعت را به دست آورده بودند.

همه ویژگی های شخصیتی او باعث شد که شهید سلیمانی را امروز به عنوان یک قهرمان ملی و همچنین یک الگوی منطقه ای و حتی فرامنطقه ای بدون مرز ببینیم که می تواند برای همه مظلومان عرصه مقاومت افسانه باشد.

سنایی راد در خصوص جایگاه سیاسی شهید سلیمانی گفت: وی همواره در این عرصه تلاش کرده با عدالت و اخلاق برخورد کند. حق داشت و مواضع صریح خود را بیان کرد.

وی در پایان درباره دغدغه اصلی شهید سلیمانی اظهار داشت: دغدغه حاج قاسم را می توان در وصیت نامه ایشان دید که ولایت، اسلام و مکتب اهل بیت را دغدغه خود می داند؛ در این وصیت نامه او را ولایت و اسلام و مکتب اهل بیت می داند. او معتقد بود که اگر جمهوری اسلامی ایران حفظ شود، ستون خیمه پابرجاست. اگر اینجا خراب شود جای دیگری مربوط به آن آسیب می بیند. و دستور داد؛ بنابراین اگر بخواهیم به یکی از ویژگی های شهید سلیمانی اشاره کنیم، «ولی مومن و مداری» است، او هم این اعتقاد را در دیدگاه ها، تصمیمات و اعمال خود می دانست و هم به آن پایبند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید