اعتماد عمومی به موسسات مالی به حضور فعال نهادهای نظارتی بستگی دارد

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در نشست مسئولان حراست و حراست این بانک در مشهد مقدس با بیان این مطلب افزود: در مجتمع های اقتصادی به ویژه مجتمع های پولی و بانکی حضور فعال دارند. و امنیت دانش می تواند به شبکه اقتصادی کشور کمک کند و اعتماد اجتماعی و عمومی مردم کمک شایانی کند.

اعتماد عمومی به موسسات مالی به حضور فعال نهادهای نظارتی بستگی دارد

وی با بیان اینکه گاهی یک اتفاق کوچک در شبکه پولی و بانکی موجب بی اعتمادی مردم می شود، تصریح کرد: به همین دلیل وجود واحدهای نظارتی تخصصی در حوزه پولی و بانکی و به ویژه مدیریت پولی ضروری و مورد حمایت است.

سیفی تاکید کرد: در راستای حفظ منافع سهامداران، ذی نفعان و مشتریان تلاش شده تا واحد حراست تقویت و از ظرفیت آنها در سطوح مختلف مدیریت اجرایی بانک استفاده شود.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: باید یک سیستم امنیتی، نظارتی و کنترلی ایجاد شود که در آن منافع عمومی سازمان و افراد در کنار هم تامین شود.

سیفی با تاکید بر اینکه بانک صادرات ایران یک بنگاه پولی و اقتصادی است، افزود: اگر سازوکار اجرایی بنگاه اقتصادی دچار اختلال شود باید برای اصلاح نظام تلاش کرد. اگر فردی در بانک صادرات ایران مرتکب تخلفی شود به نحوی که تخلف از قصد و سوء استفاده محرز شود، باید با قاطعانه ترین شیوه برخورد شود. ایرادات ساختاری بانک باید گزارش شود و برای رفع آنها پیگیری شود. تلاش می کنیم این رویکرد را در بانک پیاده کنیم. نگاه اصلاحی، دیدگاهی است که اگر با اصلاح فرآیندهای سنتی در مجموعه‌های اقتصادی ترکیب شود، مؤثر است و به نتایج سریع‌تری می‌انجامد.

وی گفت: در رگولاتوری سنجش و اندازه گیری داریم. ملاک باید شرع، قانون، اخلاق، احکام و رهنمودها باشد و نظر شخصی در این موارد اعمال نشود. زیرا با گذشت زمان سلیقه جای قانون را می گیرد. سلیقه باید در چارچوب مدیریت قرار گیرد.

سیفی گفت: بیشتر مسائل نظارتی مربوط به فناوری اطلاعات است و اگر در این حوزه به روز نباشیم دیگران ما را مدیریت خواهند کرد. باید بپذیریم که امنیت باید همزمان با توسعه فناوری اطلاعات و توسعه بانکداری در کشور رشد کرده و به روز شود.

وی افزود: برای صیانت از سازمان باید فضای دلنشین و تعاملی در جایگاه هشدار و نظارت حفظ شود. این امر باید نهادینه شود که در شعب سراسر کشور تنها وظیفه ما برخورد با مردم با خوش رویی است و طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر دستمان باز نیست باید با مردم باز باشیم. را