وزیر کشور: تاکنون گزارشی مبنی بر ضرب و شتم مهسا امینی از نهادهای نظارتی نداریم.

وزیر کشور: تاکنون گزارشی مبنی بر ضرب و شتم مهسا امینی از نهادهای نظارتی نداریم.

روز جدید وزیر کشور در تازه ترین توضیحات خود در خصوص مرگ مهسا امینی در پاسخ به این سوال که آیا همزمان با تکمیل نشدن گزارش پزشکی قانونی و تشییع جنازه وی مخالفت نمی کنند. ممکن است اقدامات دیگری انجام شود که اکنون امکان پذیر نیست؟ گفت: نه، اینها نسبتی ندارند. این همیشه اتفاق می افتد. پزشکی قانونی نمونه هایی را که باید برداشته شود می گیرد و سپس پزشک جواز دفن صادر می کند.

وزیر کشور در تازه ترین توضیحات خود درباره درگذشت مهسا امینی گفت: تمام اسناد و مدارک مربوط به پرونده مهسا امینی در دست بررسی است و در حال گفت و گوی همه جانبه با خانواده مرحوم امینی هستیم.

احمد وحیدی همچنین تاکید کرد: هیچ مورد ضرب و شتمی از سوی دستگاه های نظارتی به ما اعلام نشده است. اصولاً وسیله ای برای کتک زدن ندارند، یعنی چماق و ابزار ندارند.» تعدادی از خانم ها هستند که این کار را انجام می دهند، زیرا چند مسئول زن هستند که به این امور رسیدگی می کنند.

وزیر کشور افزود: پزشکان محلی بلافاصله بالای سر خانم امینی رفته و اقدام به احیا و انتقال وی به نزدیکترین بیمارستان کردند.

احمد وحیدی در پایان گفت: پزشکی قانونی جامع و مفصل است و منتظر اعلام نتایج هستیم.

وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا در عین حال با هم تضاد ندارند که گزارش پزشکی قانونی کامل نشده و جسد وی دفن شده و ممکن است اقدامات دیگری انجام شود که اکنون امکان پذیر نیست؟ گفت: نه، اینها نسبتی ندارند. این همیشه اتفاق می افتد. پزشکی قانونی نمونه هایی را که باید بگیرد می گیرد و بعد از آن پزشک خود جواز دفن را صادر می کند.

وی افزود: علت مرگ باید دلایل پزشکی داشته باشد زیرا به وضوح مشکلات جسمی داشت که هنوز نمی توان به طور کامل در مورد آن اظهار نظر کرد، اما سابقه داشت به عنوان مثال در سن 5 سالگی عمل جراحی مغز انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید