اعلام زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان فارس

وی گفت: پیش ثبت نام دانش آموزان تنها در سامانه الکترونیکی به نشانی my.medu.ir انجام می شود و در صورت احراز شرایط ثبت نام نهایی توسط مدارس انجام می شود.

قاسمی تصریح کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: استان فارس در سال تحصیلی جاری در بحث شناسایی و جذب بازماندگان پس از آموزش رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم از اول تیرماه تا 24 تیرماه در سامانه الکترونیکی به نشانی my.medu.ir و ثبت نام نهایی به صورت حضوری توسط اولیا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از اول تیرماه تا 10 تیرماه انجام می شود. پایان مرداد .

وی افزود: زمان شروع ثبت نام پایه دهم پس از صدور دستورالعمل تحصیلی از سوی مدارس اعلام می شود.

قاسمی ادامه داد: دستورالعمل ثبت نام اتباع خارجی به زودی از سوی سازمان بین المللی مربوطه ابلاغ و به مدارس ارسال می شود.

قاسمی از معرفی معاون آموزش متوسطه به عنوان سخنگوی ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش فارس خبر داد و افزود: ستاد ثبت نام در نواحی تشکیل می شود و در صورت وجود مشکل پیگیری می شود. از طریق سیستم رسیدگی به شکایات ریاست ارزیابی و بازرسی اداره کل

معاون اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: حفظ کرامت و کرامت والدین در تمامی تعاملات به ویژه در مراحل ثبت نام امری شایسته و ضروری است و مدیران مدارس باید آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مجید بذرافکن افزود: تعیین اعضای کارگروه های ثبت نام در مناطق در دستورالعمل ارائه شده لحاظ می شود.

وی افزود: جامعیت سامانه ثبت نام موضوعی ضروری است که باید به آن توجه شود تا شاهد چالش های معمول در روند ثبت نام نباشیم.

بازافکن تصریح می کند: ثبت نام ها باید به گونه ای انجام شود که تعادل در تراکم کلاس برقرار شود، بنابراین تراکم کلاس در یک مدرسه نباید حدود 40 نفر و در مدرسه دیگر 20 نفر باشد.

گفتنی است: ممنوعیت دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت نام به غیر از بیمه و کتب درسی، ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی از مدارس دولتی عادی، ثبت نام سرویس مدارس در سامانه سپند، پیگیری موضوع لباس فرم مدارس و … از از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.