گرفتن پول برای ثبت نام دانش آموزان غیرقانونی است / افزایش سن مدارس در اصفهان و نیاز به مدارس جدید


ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877108

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص نظارت بر ثبت نام دانش آموزان گفت: تشریفات مربوطه را ارسال کردیم و در جلسات مختلفی که داشتیم این دستورالعمل ها ذکر شد. دخالت والدین در امور مدرسه قابل قبول است اما برای ثبت نام شرطی به نام گرفتن پول را نمی پذیریم و قانونی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با صاحب نیوز درباره وضعیت کمبود معلم در استان گفت: آموزش و پرورش به طور کلی در حوزه آموزش و پرورش با کمبود نیروی کار مواجه است که این کمبود در برخی استان ها مانند اصفهان جدی تر است. و ما در مشورت برای مقابله با این کمبود معلم به طرق مختلف.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: رفع این کمبود ممکن است زمان زیادی ببرد، اما در کوتاه مدت حق آموزش معلمان از طریق خرید خدمات و امثال آن تاکنون به صورت بلندمدت اعطا شده است. ظرفیت. دانشگاه فرهنگیان باید بزرگ شود تا نیروی باکیفیت برای آموزش فراهم شود.

ابراهیمی در مورد وضعیت سرانه آموزشی در استان گفت: استان اصفهان به ویژه شهرهای اصفهان و شهرهای بزرگ به دلیل مهاجرت جمعیت رو به رشدی دارند و جمعیت آنها مدام در حال افزایش است، از طرفی فضای آموزشی در این شهرستان ها نیز افزایش می یابد. شهرها به خصوص اصفهان بسیار قدیمی است و برخی از این فضاها به تدریج در حال حذف شدن هستند.

وی افزود: تعداد مدارسی که در حال ساخت هستند از سر ناچاری کافی نیست. خیران مدارس زیادی ساخته اند و هنوز هم در حال ساختن مدارس هستند. کارهایی که به صورت دولتی و خیریه برای کاهش این مشکل در حال انجام است.

محمدرضا ابراهیمی اذعان داشت: در غیر این صورت خشکسالی های چند سال اخیر منجر به فروریختن تعدادی از مدارس و مدارس قدیمی شده است بنابراین فضای آموزشی ما کمتر از نیاز ما است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای مدارسی که نیاز به بازسازی دارند دولت نیاز به اختصاص بودجه دارد که بخشی را اختصاص داده است، البته مانند گذشته نقش خیران نیز موثر است.

ابراهیمی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره نظارت بر ثبت نام دانش آموزان ادامه داد: قوانین مربوطه را ارسال کردیم و در جلسات مختلف این قوانین را داشتیم، گفته شد که شرکت اولیا در مدرسه قابل قبول است اما اینکه هیچ شرایطی را به نام ثبت نام قبول نمی کنیم. گرفتن پول و قانونی نیست.

وی گفت: اگر موردی در این زمینه باشد بررسی می شود. یا نه.

محمدرضا ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که از طرق مختلف قدرت را تامین کنیم تا شهروندان نگران کسب قدرت نباشند، هرچند باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید