الکترونیکی شدن مجوز وکالت

رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد:

رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار در نامه ای به رؤسای کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور اعلام کرد: ثبت هرگونه صدور، تمدید یا انتقال پروانه وکالت خارج از درگاه پروانه ملی باید متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری موج


رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار در نامه ای به روسای کانون های وکلای دادگستری کشور اعلام کرد: ثبت هرگونه درخواست صدور، تمدید یا انتقال پروانه وکالت خارج از درگاه پروانه ملی متوقف می شود. و سامانه تخصصی صدور پروانه وکالت در این مرکز به پورتال پروانه ملی متصل است.

در متن این نامه آمده است:

همانطور که اشاره کردید قانون «تامین مالی تولید و زیرساخت» در تاریخ 1403/02/17 توسط رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد و در تبصره 4 ماده 13 این قانون آمده است: کانون های وکلا مکلف به انجام کلیه مراحل هستند. صدور، تمدید، توسعه، اصلاح، تعلیق و لغو هر یک از مجوزهای خود صرفاً از طریق درگاه ملی مجوز و به صورت الکترونیکی» بر این اساس لطفاً سفارش دهید؛

1. تعلیق ثبت درخواست هر نوع صدور، تمدید یا انتقال پروانه وکالت خارج از درگاه پروانه ملی و اتصال سامانه تخصصی صدور پروانه وکالت این مرکز به درگاه پروانه ملی. همکاران کاردان فنی این مرکز با شماره 39904147-021 آماده آموزش و راهنمایی همکاران فناوری اطلاعات کانون های وکلا در این امر مهم می باشند.

2. بر اساس مصوبه بند «ز» هفتاد و هفتمین مصوبه هیأت مقررات زدایی ابلاغی در تاریخ 12/6/1402 سامانه نظارت بر عملکرد وکلا به شرط یک فوریت راه اندازی و نتیجه آن اعلام شود. در این مرکز اعلام شد.

همچنین از آنجایی که بر اساس مصوبه تبصره 7 بند 1 قانون تسهیل صدور پروانه کسب، مجوزهای کاغذی وجود ندارد. شناسه منحصر به فرد از درگاه ملی، پروانه ها از تاریخ 26/02/1403 (دو سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون) فاقد اعتبار است، لطفاً اطلاعات مربوط به دارندگان پروانه وکالت را به صورت ضمیمه به این مرکز ارسال کنند تا بتوانند منحصر به فرد باشند. شناسه صادر خواهد شد

با عنایت به مصوبه صریح تبصره 4 ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی (اصلاحی 1398/11/15) مبنی بر جرم انگاری هر نوع عملیات مربوط به پروانه یا مجوز خارج از کشور. پورتال ملی مجوز تقاضای تسریع در اجرای مفاد فوق را دارد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها