انتخاب یک روز به نام سبزبان تا نقش این قشر در عنوان “شیراز؛ پایتخت زیست‌ محیطی آسیا”

به گزارش خبرگزاری موج فارس

مراسم تجلیل از کارگران سبز شهرداری شیراز برگزار و این قشر شریف و زحمتکش مورد تجلیل و تجلیل مدیریت شهری قرار گرفتند.

شهردار کلانشهر شیراز در این آیین گفت: بر اساس پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، انتخاب یک روز از سال به عنوان روز مردم سبز تعیین و تعیین شد و امیدواریم. که این روز منبع بسیار خوبی برای ترویج و زندگی سبز بهتر شهر شیراز خواهد بود

محمدحسن اسدی افزود: مردم پرتلاش سبزبان در سرما و گرما برای حفظ، نگهداری و توسعه درختان و فضای سبز کلانشهر شیراز تلاش می کنند.

وی گفت: سال گذشته بیش از 3 میلیون بذر و 350 هزار اصله نهال توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز کاشته شد.

این مقام ارشد در دولت شهری شیراز افزود: اگر امروز شیراز به عنوان شهری سرسبز با باغ، پارک و فضای سبز شناخته می شود بخشی از آن مرهون وجود و تلاش مردم سبز است که قدردان این زحمات هستیم.

اسدی خاطرنشان کرد: از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری می خواهم به موضوع فضای سبز، درختکاری و توسعه فضای سبز و کمربند سبز 55 هکتاری توجه ویژه ای داشته باشد که مورد توجه مسئولان استانی قرار گرفته است. به خصوص استاندار فارس و منطقی نیست که در شهر به عنوان فضای باز وجود نداشته باشد و هر مکانی در شهر شیراز که امکان درختکاری وجود دارد باید پیش بینی شود.

وی تصریح کرد: قطع درخت قابل قبول نیست و برای صدور پروانه ساختمانی باید مولفه اصلی قطع نشدن درخت باشد.

شهردار شیراز همچنین از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری درخواست کرد تا شرایطی را برای دریافت رایگان نهال شهروندان فراهم کنند.

شهرداری شیراز

اسدی با بیان اینکه باید فضای سبز، گل و گلکاری در شهر شیراز ترویج شود، گفت: موضوع آب که مهمترین مولفه است باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که مردم شیراز مردم بسیار مهربانی هستند و بخشی از آن مهربانی به دلیل علاقه آنها به گل و گیاه است و باید این بستر فراهم شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: امروز روز مبارک شما سبزبان عزیز مصادف با دهه کرامت است و شهردار این کلانشهر نیز از شما قدردانی می کند. کار سخت.

مسعود زارعی با بیان اینکه اراده ای در شورای اسلامی شهر و شهرداری در خصوص اهمیت شأن سبزبانان وجود دارد، تصریح کرد: اگرچه کرامت شما سبزبانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز نیز اظهار داشت: شهر ما شایسته بهترین ها است و اگر امروز شهر شیراز به فضای سبز و پایتخت اکولوژیکی آسیا شناخته می شود. به دلیل تلاش و کوشش نیروهای فضای سبز است.

افسانا خاسوخدایی افزود: در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در شهر شیراز افتاده است و این مرهون اقدامات شهرداری شیراز و سازمان سیما، منظر و فضای سبز است.

وی از تصویب نامگذاری تقاطع یا مکانی به نام سبزبانان در شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد و در همین رابطه مسیر سبز عابر پیاده چمران به نام سبزبانان نامگذاری شد.

عضوهیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در ایام نوروز هر زائر و گردشگری که به شیراز سفر می کرد یکی از موضوعاتی که در بین همگان مطرح بود سرسبزی و پاکیزگی کلانشهر شیراز بود که این شهر تمیز و صرفا به دلیل خدماتی است که مردم سبز حاضر در این شهر ارائه می دهند.

خاسوخدایی گفت: شورای اسلامی شهر شیراز در تمامی کمیته ها پیشنهاد ارائه بهترین خدمات ممکن را به سبزبانان می دهد.

عضو و رئیس شورای اسلامی شهر در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: یکی از طرح هایی که در شهر شیراز اجرا و کار شد، کاشت صد هزار اصله درخت نارنج بود که آغاز شد. سال گذشته و این اقدام با تلاش در شهر شیراز انجام شد.

با توجه به او؛ هدف از سیاست های شورای اسلامی شهر شیراز و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در سال جاری این است که کاشت درختان میوه را سرلوحه کار خود قرار دهد.

حسوهدایی با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از برق سبزبان در شیراز برای اولین بار برگزار شد، تصریح کرد: در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز طرح ها و برنامه های خوبی در سال گذشته در حوزه فضای سبز اجرا شد. علاوه بر بهسازی محیط کار سبزی کاران، توسعه فضای سبز شهر شیراز را نیز شاهد باشیم.

شهرداری شیراز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز همچنین تصریح کرد: نیروهای سازمان مدیریت پسماند سال ها لقب شایسته پاکبان را داشتند و اکنون با همت عالی شهردار شیراز واژه سبزبان برای کارگران زحمتکش فضای سبز انتخاب شد و در شورای اسلامی شهر شیراز تصویب شد.

حمید کشتکار افزود: با انتخاب این نام برای کارگران زحمتکش این منطقه، همه ساله در 30 اردیبهشت مراسمی به عنوان روز بزرگداشت سبزبان برای تجلیل از این نیروی زحمتکش برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح طبقه بندی جایگاه های سبزپوشان در حال اجراست ادامه داد: این اقدام از سال گذشته با انعقاد قراردادهای جدید اجرایی شده و این موضوع در قراردادهای جدید از سال جاری اجرایی می شود، بنابراین حقوق و دستمزد کارگران سبز همان حقوق کارگران پاک خواهد بود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: نظافت یکی از مشاغل سخت و زیان آور است و محوطه سازی نیز می تواند در قانون جزو کارهای زیان آور محسوب شود.

کشتکار بیان کرد: همانگونه که رفتگران با آلودگی سروکار دارند، سبزه داران نیز با سموم، آفات و آلودگی خاک سبز برخورد می کنند و این امر سلامت آنها را تحت تأثیر قرار می دهد و در معرض آسیب قرار می گیرند.

بنابراین گزارش؛ در این مراسم که با رونمایی از لباس سبز همراه بود، قرارداد تامین فضای سبز با شهرداری شیراز به تعدادی از کارگران و پیمانکاران سبز اعطا شد.