این هفته در کمیسیون‌های مجلس چه می‌گذرد؟

به گزارش خبرگزاری موج


کمیته های تخصصی مونتاژ کردن آنها از شنبه تا چهارشنبه این هفته تشکیل جلسه می دهند و مهمترین دستور کار کمیته ها به شرح زیر است:

کمیته نظم داخلی مجلس شورای ملی

در خصوص گزارش کمیسیون بازنگری در دستورات اجرایی تبصره یک ماده 36 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (مسئله نحوه تعیین کمیسیون های تخصصی نمایندگان با حضور رئیس کمیسیون و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی). و هیئت رئیسه مجلس )

کمیسیون اصل 90

جلسه کمیته با حضور مدیرعامل راه آهن و معاونین حراست وزارت و بانک مرکزی، رئیس هیئت مدیره شرکت ایریکو، مدیرعامل گروه حمل و نقل ریلی مپنا، مدیرعامل شرکت ایریکو برگزار شد. شرکت دیزل سنگین ایران و رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکت های حمل و نقل و خدمات ریلی با توجه به بررسی آخرین وضعیت حمل و نقل ریلی کشور و وضعیت سفارشات لکوموتیو و واگن شرکت های داخلی و سایر موارد مسائل مربوط به بخش راه آهن

کمیته تلفیق حسابهای بودجه 1403

ادامه رسیدگی به لایحه بودجه 1403

کمیسیون ویژه جهش و اعتلای تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی

بررسی ارجاعات لایحه بودجه 1403 کل کشور با حضور نمایندگان ارسال کننده و وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و فواید عمومی و نیرو، اتاق بازرگانی معادن و ایران. صنعت کشاورزی و اتاق تعاون ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکز تحقیقات شورای اسلامی

کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری

بررسی تبصره ها و بندهای مرجع لایحه بودجه 1403 کل کشور با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش های مجلس شورای ملی و دیوان محاسبات کشور. بررسی لایحه اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر اساس اصل (۸۵) قانون اساسی.

دعوت از رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص موضوع اشتغال، کمک به مستضعفان، اقدامات انجام شده در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش.

کمیسیون اقتصادی

بررسی پیشنهادات لایحه بودجه سال 1403 کل کشور ارجاع به کمیسیون اقتصادی و نشست اعضای کمیسیون اقتصادی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استماع گزارش توزیع و پرداخت. یارانه ها و بررسی هر چه بیشتر – وضعیت جدید اجرای مصوبات قانونی مربوط به ایجاد و توسعه پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایرانیان و تشکیل جلسه کارگروه بررسی اساسنامه سواحل مکران. سازمان توسعه

کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی

حضور وزرای امور خارجه و دفاع در جلسه کمیته برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان و دعوت از وزیر کشور برای استماع گزارش اجرای حوزه های مربوطه.

کمیته امور داخلی کشور و شوراها

جلسه کارگروه طرح ارتقای شفافیت مالی در کشور با حضور نماینده طراح مرکز تحقیقات و دستگاه های اجرایی مرتبط، بررسی لایحه بودجه 1403 کل کشور با حضور کارشناس مرکز تحقیقات و دستگاه های اجرایی مرتبط و ادامه بررسی طرح برگزاری جلسات و راهپیمایی ها با حضور کارشناس پژوهشگاه و دستگاه های اجرایی ذیربط

کمیته انرژی

بررسی تصمیمات و تبصره‌های مرجع لایحه بودجه سال 1403 کل کشور در بخش انرژی و استماع گزارش مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آخرین وضعیت تولید و صادرات نفت خام و برنامه‌های جاری. از صنعت نفت

کمیته بودجه و برآورد برنامه

بررسی آرشیو و انتخاب مستشاران دیوان محاسبات کشور و رسیدگی به لایحه بودجه سال 1403 کل کشور.

کمیسیون بهداشت

بررسی لایحه بودجه کل کشور 1403 برای گزارش به کمیته تلفیق

کمیته صنایع و معادن

بررسی پیشنهادات نمایندگان مردم در خصوص لایحه بودجه سال 1403 کل کشور در حوزه های وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، نفت، ارتباطات و دفاع، میراث فرهنگی با حضور مسئولان برنامه و سازمان بودجه و وزارتخانه ذیربط درخواست تعدادی از نمایندگان در مورد اجرای ماده 234 قانون نامه داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت را بررسی می کند.

کمیسیون ساخت و ساز

بررسی بندهای مرجع و تبصره‌های لایحه بودجه 1403 کل کشور، صدور قبض انبار گمرکی در مراکز لجستیکی راه‌آهن با دعوت از رئیس کل گمرک و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و بررسی وضعیت مالی. مدل اعتبارات رایگان جاده شیراز – بوشهر با دعوت از وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استانداری فارس و استانداری بوشهر در کمیته حمل و نقل زمینی کمیسیون

کمیسیون فرهنگی

بررسی پیشنهاد نمایندگان در تبصره های مرجع لایحه بودجه 1403 کل کشور، استماع گزارش رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و انتخاب 2 نفر از اعضا به عنوان اعضای کمیته مشترک پیشخوان. – تشدید تهدیدات دولت های متخاصم و همکاری کنندگان با آنها علیه امنیت و تجهیزات کشور.

کمیته قضایی

خلاصه مصوبات کمیسیون در خصوص لایحه بودجه 1403 کل کشور و بررسی لایحه حمایت از خانواده با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به کمیسیون اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد.

کمیته کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست

جمع بندی پیشنهادات واصله و ارائه گزارش کمیته لایحه بودجه سال 1403 کل کشور در حوزه های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست.


آیا این خبر مفید بود؟