شش وزیر این هفته به کمیسیون مجلس می روند


ساعت: 13:29
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919526

وزرای نفت، نیرو، جهادکشاورزی، صنعت و معدن، فرهنگ و رهبری اسلامی و امور اقتصادی و دارایی این هفته میهمان کمیته های تخصصی شورای اسلامی برای پاسخگویی به نمایندگان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قرار است در هفته جاری کمیته های شورای اسلامی طرح ها و لوایح را بررسی و سوالات نمایندگان را پیگیری کنند.

مشکلات تامین و تولید روغن موتور در کمیته صنایع مجلس در حال بررسی است

بر اساس دستور کار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اعضای این کمیسیون بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان شورای اسلامی ایران در خصوص عملکرد سازمان صنایع کوچک و صنعتی را در دستور کار خود دارند. شهرهای ایران.

مشکلات تامین و تولید روغن موتور و دلایل کمبود تولید و عرضه روغن پایه از دیگر موضوعاتی است که این هفته در کمیسیون صنعت و معدن مجلس با حضور مسئولان قوه مجریه بررسی می شود.

بررسی پیشنهاد اصلاح قانون انتخابات شورای اسلامی در کمیته شوراها

کمیته امور داخلی و شوراهای کشور در هفته جاری بار دیگر طرح شورای اسلامی اصلاح قانون انتخابات را بررسی کرد. خلاصه این طرح در جلسات گذشته مجلس رای نیاورد اما با درخواست مکرر نمایندگان مردم مجددا در دستور کار مجلس قرار گرفت. لذا کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها پیشنهادات، نواقص و ایرادات مد نظر نمایندگان را مورد بررسی و بررسی قرار داده و پس از تصویب نهایی به صحن علنی ارسال خواهند کرد.

اجرای اعتبارات هزینه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته برنامه و بودجه در نظر گرفته شده است.

بر اساس دستور کار هفته آینده کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه (14 دی) اعضای این کمیسیون گزارش اقدامات انجام شده را استماع و نحوه اجرای اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای را بررسی خواهند کرد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر و مسئولان مربوطه این وزارتخانه.

همچنین بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (1) آیین نامه اجرایی قانون برنامه های توسعه کشور در دستور کار این کمیته قرار دارد.

وزیر نفت به سوالات نمایندگان در کمیسیون اجتماعی پاسخ می دهد

این هفته کمیته اجتماعی مجلس از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دعوت کرد تا گزارشی مختصر از مدیریت تحولات اجتماعی اخیر در فضای دانشگاه ارائه کند.

دعوت از رئیس جمعیت هلال احمر برای ارائه گزارش تحول وضعیت استخدامی و دستمزد و مزایای ناجیان غریق در هلال احمر و دعوت از وزیر نفت، رئیس صندوق بازنشستگی نفت، مدیرعامل خوزستان فولاد و مدیرعامل صندوق بازنشستگی استان به منظور بررسی سوالات و مشکلات سایر مستمری بگیران در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.

جلسه کمیته موارد خاص برای بررسی طرح اصلاح هنر. 117 قانون مدیریت کارکنان دولت و بررسی نواقص طرح مدیریت تعارض منافع در دستور کار این هفته کمیته اجتماعی قرار دارد.

افزایش ظرفیت دانشجویان در مقاطع مختلف پزشکی مورد توجه کمیته بهداشت و درمان است

کمیته بهداشت و درمان شورای اسلامی در هفته جاری ضمن استماع گزارش معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و آموزش پزشکی مبنی بر افزایش ظرفیت دانشجویان در مقاطع مختلف پزشکی، به بررسی دلایل عدم قبولی پایه ها پرداخت. بیمه و عقد قرارداد با سازمان از برخی بیمارستان ها و مراکز خصوصی بیمه گذاران را بررسی کنید. همچنین ادامه بررسی پیشنهادات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت و درمان برنامه هفتم ساختاری در دستور کار این کمیته قرار دارد.

همچنین بررسی کار و برنامه های دبیرخانه مناطق آزاد با حضور وزیر اقتصاد و دبیر مناطق آزاد در کمیسیون اقتصادی، ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان امنیت و اطلاعات قوه قضائیه. در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی و دعوت از وزیر بهداشت و درمان و وزیر صنعت و معدن از کمیسیون کشاورزی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جریان است. دستور کار کمیسیون های مجلس در این هفته

بازدید اعضای کمیسیون عمران از تالار معاملات بورس کالای ایران، استماع گزارش معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری به کمیسیون فرهنگی و دعوت از وزیر کشاورزی. دستور کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی در هفته جاری توسط کمیسیون اصل نود مجلس در دستور کار قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید