نامه نماینده مجلس علیه این مصوبه [صیانت] هیچ تاثیری در روند کار ما وجود ندارد. از صفر تا صد تصمیم با کمیسیون

نامه نماینده مجلس علیه این مصوبه [صیانت] هیچ تاثیری در روند کار ما وجود ندارد.  از صفر تا صد تصمیم با کمیسیون

روهر نه ویس کرمی، دبیر کمیته مشترک طرح های دفاعی گفت: در تصویب مشترک دیروز 20 عضو کمیته مشترک، 19 رای موافق و یک نفر رای ممتنع دادند. آقای رشیدی که در رسانه ها جنجال به پا کرده است، اصلاً عضو کمیسیون نیست. من تعجب می کنم که دیشب که جلسه تشکیل شد و کلیات تایید شدند نامه ای ارسال شد.»

دبیر کمیته مشترک طرح های دفاعی تصریح کرد: بر اساس اصل 85 قانون اساسی این طرح به کمیته مشترک واگذار شده و از صفر تا صد این مصوبه در کمیسیون است و این نامه تاثیری در کار نخواهد داشت. ژنرال های او تصمیم می گیرند. «فکر نمی‌کنم انتشار این نامه در رسانه‌ها چندان جالب باشد، زیرا برخی مسائل باید به مجلس برود.

مهرداد ویس کرمی درباره ابطال رای کمیسیون صیانت از طرح حراست از سوی معاون حقوقی وزیر امور خارجه گفت: آنها اصلا در کمیسیون نیستند. من تعجب می کنم که دیشب که جلسه تشکیل شد و کلیات تایید شدند نامه ای ارسال شد.»

دبیر کمیسیون تلفیق طرح حراست در پاسخ به این سوال که با ابطال این طرح توسط نماینده مجلس از قوانین مجلس، کار این طرح چگونه پیش می رود، گفت: از این تعداد صد مصوبه مربوط به کمیته است. یک بار برخی از همکاران خواستند برگردند، اما مجددا مجلس رای آورد، بنابراین صفر تا صد تصمیمات با کمیسیون است و این نامه تاثیری در روند کار نخواهد داشت، زیرا در نهایت کمیسیون جزئیات و کلیات را تعیین می کند. . «فکر نمی‌کنم انتشار این نامه در رسانه‌ها چندان جالب باشد، زیرا برخی مسائل باید به مجلس برود.

ویس کرمی گفت: این نامه ممکن است صحت نداشته باشد. من نامه را ندیده ام و از مواد و قوانین نپرسیده ام که یکی از آنهاست یا خیر، زیرا ممکن است دروغ باشد. اما نکته اصلی این است که کلیات این طرح تصویب شده است، کلیات نیز به این معناست که می توان به جزئیات توجه کرد، زیرا در صورت رد کلیات، طرح باید حداقل 6 ماه باقی بماند.

وی افزود: 19 نفر از اعضای کمیسیون به این طرح رای مثبت دادند و این یعنی می توان وارد جزئیات این طرح شد. ده روز بعد نمایندگان نظرات خود را آپلود می کنند و بعد از آن به کمیسیون می آید و مقاله به مقاله می رویم و نتیجه می گیریم که کمیسیون پیشنهاد را به دادگاه می برد و تصمیم می گیرد 3، 5 آن را مدیریت کند. یا 7 سال سپس به هیأت امنا مراجعه و در صورت تأیید هیئت محترم، مراتب اجرا به ایشان ابلاغ خواهد شد».

دیدگاهتان را بنویسید