برنامه‌ ریزی کشت ۶ میلیون هکتار گندم در کشور

به گزارش خبرگزاری موج فارس

سهراب سهرابی در نشست کشت زمستانه سال زراعی جاری که در استان فارس برگزار شد، گفت: برنامه وزارت جهاد کشاورزی کشت یک میلیون و 900 هزار هکتار گندم آبی و چهار میلیون هکتار گندم دیم است.

به گفته مشاور وزیر جهاد کشاورزی؛ تاکنون یک میلیون و 500 هزار هکتار گندم آبی و 3 میلیون و 500 هزار هکتار گندم دیم در ایران کشت شده است و پیش بینی تولید در استان ها 14 میلیون تن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان بذر اصلاح شده، اصلاح شده، فرآوری شده و ضدعفونی شده که در اختیار کشاورزان قرار گرفته است بیش از 385 هزار تن است که نسبت به سال گذشته در همین تاریخ بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

سهرابی با اشاره به چهارمین سال اجرای طرح افزایش تولید در دیم ها گفت: اجرای این طرح در سطح 5.2 میلیون هکتار به استان های کشور ابلاغ شده و هم اکنون در 24 استان کشور در حال اجراست.

وی افزود: استان فارس نیز با 250 هزار هکتار سطح ابلاغی یکی از استان های مهم در اجرای این طرح است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی به حمایت این وزارتخانه در اجرای طرح مذکور اشاره کرد و گفت: تهیه بذر اصلاح شده یارانه ای و تهیه و توزیع کود بذر و عناصر کمیاب از جمله اقدامات انجام شده است.

سهرابی پرداخت تسهیلات خرید تجهیزات یدک کش با سود چهار درصد، آموزش کشاورزان و بازدید میدانی از مزارع آنها را از دیگر برنامه های کمک به اجرای این طرح عنوان کرد.

وی افزود: این طرح در سطح وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال اجراست و در سال گذشته نتایج بسیار خوبی داشت و قطعا امسال نیز خواهد داشت. خوب.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه کشت گندم در ایران معمولا تا اواسط دی ماه ادامه دارد، گفت: توصیه ما به کشاورزان عزیز استفاده از بذر اصلاح شده و استفاده از کودهای شیمیایی به میزان متعادل و در عین حال استفاده از خطی است. کار مجهز به کود. ، از گلدان نیز استفاده می کنند.

سهرابی کشاورز در تمامی مراحل کاشت با مسئولان منطقه و کارشناسان مراکز کشاورزی جهاد ارتباط برقرار کرد و برداشت محصول را ضروری دانست و گفت: کشاورز عزیز اگر از بذر برای خود مصرفی در گندم استفاده کنند. کشت، آنها باید مراحل ضد عفونی و آبیاری را قبل از کاشت انجام دهند

این مسئول فارس را یکی از استان های مهم در تولید محصولات استراتژیک در کشور می داند و توضیح می دهد: استان فارس پارسال با خرید بیش از یک میلیون تن گندم، رتبه سوم کشور را در زمینه خرید تضمینی گندم به خود اختصاص داد. گندم و امیدواریم در حفظ ثبات تولید موفق باشیم و خرید پارسال شاهد جهش تولید در سال برداشت فعلی باشیم.


آیا این خبر مفید بود؟