خوزستان با تغییر مدل کشت پاییزه رکورددار تولید گندم شد/ بیشترین میزان خرید گندم در استان خوزستان توزیع شد.


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844491

صادق خلیلیان گفت: با تغییر الگوی کشت پاییزه در سال برداشت امسال توانستیم رکورد بیشترین خرید گندم را در خوزستان به ثبت برسانیم.

به گزارش راه دانا به نقل از رهیاب، صادق خلیلیان استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: این منطقه.

وی افزود: علیرغم اینکه نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش بارندگی داشتیم، موفق شدیم نزدیک به یک میلیون و 350 هزار تن گندم خریداری کنیم که یکی از رکوردهای بسیار خوب استان خوزستان در 2 سال گذشته است. سال ها. دهه ها و 90 درصد تقاضای کشاورزان برای گندم است.» ما تاکنون پرداخت کرده ایم.

استاندار خوزستان گفت: با وجود شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی، موفق شده ایم خرید تضمینی گندم در استان را نسبت به سال قبل 24 درصد افزایش دهیم. در این راستا اولین رکورد را در کشور داریم و بیشترین میزان خرید گندم در بین استان های کشور به استان خوزستان توزیع شده است.

هلیلیان ادامه داد: همچنین در خرید کلزا موفق شدیم جزو 2 استان برتر کشور از نظر خرید تضمینی باشیم.

وی گفت: بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد گندم و کلزا در استان به صورت قراردادی با کشاورزان تولید و خریداری شود و سرمایه گذاری برای آنها فراهم شود تا بتوانیم در پاییز رکورد جدیدی برای کشت های جدید ثبت کنیم. “دستیابی به افزایش تولید و بازخرید تضمینی برای سال آینده.

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر در حال تعدیل مدل کاشت تابستانه هستیم تا بتوانیم در کاشت تابستانه موفق باشیم که مدل کاشت پاییزه با موفقیت اجرا شده است.

خلیلیان افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان در منطقه گرمسیری جنوب غرب کشور قرار دارد، تقریباً در پایان فصل خرید تضمینی گندم هستیم. همچنین می توان گفت تولید ما بالاتر از خرید تضمینی است.

وی با بیان اینکه 90 درصد پول گندم کاران پرداخت شده است، گفت: قیمت تضمینی گندم دولتی معادل 11 هزار و 500 تن در کیلوگرم است که برای کشاورزان و کشاورزان استان که درآمد خوبی دارند بسیار مفید است.

استاندار خوزستان گفت: گندم خوزستان از نظر کیفیت یکی از مرغوب ترین گندم های کشور و جهان است.

هلیلیان تاکید کرد: بر اساس مدیریت زراعی موفق شدیم آبیاری را به گونه ای انجام دهیم که در شرایط خشکسالی به چنین رکوردی دست پیدا کنیم و در عین حال مزرعه را از نظر توسعه مکانیزاسیون و تامین مواد اولیه مدیریت کنیم که بسیار عالی بود. برای این موفقیت کمک کنید.”

وی یادآور شد: با وجود شرایط خشکسالی، استان خوزستان اولین استان کشور از نظر تمامی محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید