برگزاری دومین نمایشگاه کار اصفهان / بی توجهی به منابع انسانی عامل مهاجرت در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


محمد کرمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نمایشگاه کار رویدادی است که سازمان ها و شرکت ها موقعیت های شغلی خود را معرفی می کنند و کارجو می تواند به صورت مستقیم با مدیران گزینش و استخدام خود دیدار کرده و شانس استخدام خود را در این شرکت ها افزایش دهد.

وی افزود: دومین نمایشگاه کار اصفهان از 20 تا 23 دی ماه سال جاری با حضور شرکت ها و ارگان هایی همچون ایرانی کارت، آیریسا، گروه جان، پیشگام رایان، سپاهان باتری و پتروایریک در مصلی بزرگ اصفهان برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه کار برقراری ارتباط دو سویه بین کارفرما و کارجو است، گفت: اولین جلسه نمایشگاه کار در شریف در سال 1392 برگزار شد، تفاوت اصلی نمایشگاه کار. و دیگر نمایشگاه های شغلی برندسازی نیروی انسانی است، زیرا اکثر شرکت ها در این زمینه مشکل دارند.

مدیر عامل فضای همکار آبی سفید افزود: در این نمایشگاه برای اولین بار در ایران راه ارتباطی جدید کارفرمایان و جویندگان کار توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

کرمانی در رابطه با برگزاری نمایشگاه ها در کاراصفهان توضیح داد: دلیل اصلی برگزاری این نمایشگاه در اصفهان عدم توجه کافی شرکت های بزرگ و کوچک به موضوع نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه نگاه دولتی و خصوصی در حوزه نیروی انسانی عقب مانده و ناکارآمد است، افزود: استان اصفهان از نظر اشتغال با وضعیت عجیبی مواجه است، در حوزه کار ساده هیچ جویای کار وجود ندارد، برعکس در در زمینه نیروی کار تحصیل کرده یا متخصص، مشاغل وجود دارد. مناسب نیست.

کرمانی تصریح کرد: امروزه بحث نیروی انسانی در همه محافل تجاری اصفهان به موضوعی تبدیل شده است اما هیچ کار عملی در این زمینه انجام نمی شود تا گرهی از کارجو و کارفرما باز شود.

مدیرعامل شرکت فضای کاری مشترک آبی سفید با اشاره به اینکه محدودترین منابع شرکت ها نیروی انسانی است، گفت: در اصفهان با فقر نیروی انسانی مواجه هستیم، بنگاه های اقتصادی اصفهان احساس نمی کنند که چرا از کلمه بازار استفاده می شود. برای فضای کار

کرمانی با بیان اینکه بازار نیاز به برندسازی، استراتژی فروش و شبکه عرضه و … دارد، افزود: حوزه نیروی انسانی نیز بازاری است که باید در آن برندسازی و تفکر انجام شود، بنابراین افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، تاثیرگذار باشند.

وی بیان کرد: در اصفهان تنها چیزی که اهمیت پیدا کرده قیمت گذاری (حقوق و مزایا) است در حالی که بازار کار امروز به عوامل بسیار بیشتری توجه دارد.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه نظام دولتی فقط به سود توجه می کند استخدام و به کیفیت آن توجهی نشده است، از این رو سعی کردیم با برگزاری نمایشگاهی کیفیت اشتغال را افزایش دهیم و با وجود مشکلات پیش رو کمتر به سطح اشتغال توجه کنیم.

مدیرعامل فضای همکار ابهی سفید با بیان اینکه شرکت های اصفهانی که به رشد و توسعه نیروی کار توجه دارند باید نماینده داشته باشند، گفت: در این راستا نیازمند نمایشگاهی هستیم که شرکت ها بتوانند رقابت و نوآوری خود را در بازار نمایشگاه ابن لیمیتد به نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: بی توجهی بسیاری از شرکت ها در حوزه نیروی انسانی و اینکه هیچ کاری از سوی شرکت ها برای بهبود شرایط نیروی انسانی انجام نشده است باعث برگزاری این نمایشگاه شده است.

کرمانی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه کار، فضای رقابتی ایجاد شده موجب توجه به نیروی انسانی و بهبود شرایط و کیفیت محیط کار می شود و کارجویان محیط های کاری بهتر را شناسایی و برای کار و فعالیت انتخاب می کنند.

مدیرعامل فضای همکار آبی سفید تصریح کرد: از 3500 شرکت اصفهانی که برای شرکت در نمایشگاه کار مصاحبه شدند، تنها 6 درصد دارای مدیر منابع انسانی مستقل بودند و متاسفانه این شرکت ها به منابع انسانی توجهی نداشتند.

این مسئول با بیان اینکه نیروی انسانی زودتر از محیط زیست بر صنایع اصفهان تاثیر می گذارد، گفت: کمبود نیروی انسانی و عدم توجه به آن باعث می شود این شرکت ها در جذب و حفظ نیروی کار موفق نباشند و باعث مهاجرت بسیاری از نیروهای متخصص و مدیریتی شوند. او در تهران بود.

کرمانی ادامه داد: همه رسانه ها و مدیران نگران محیط زیست هستند اما کمبود نیروی انسانی زودتر از محیط زیست به صنایع اصفهان ضربه می زند و اگر به نیروی کار پرتلاش و کارآمد در استان اصفهان رسیدگی نشود منجر به ایجاد مشکل می شود. تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و شرکت ها

مدیر عامل فضای همکاری آبی سفید وی با بیان اینکه دومین نمایشگاه کار اصفهان با همکاری جاب ویژن در مصلی اصفهان برگزار می شود، گفت: این نمایشگاه در پنج سال گذشته با همکاری شرکت جاب ویژن برگزار می شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا ادامه یافت.

این کارمند گفت: تبادل نیروی کار رویدادی است که بر ارتباط مستقیم کارجو و کارفرما تمرکز دارد و سعی در ایجاد رابطه دو سویه بین این عوامل دارد و در این رویداد شرکت ها و سازمان ها موقعیت های شغلی مختلفی را ارائه می دهند و کارجو با اشاره به نمایشگاه کار، مستقیماً در گفتگو با نمایندگان هر سازمان ملاقات می کند.

کرمانی با بیان اینکه فضای کاری مشترک آبی و سفید جامعه ای از افراد فعال را گرد هم می آورد، افزود: فضای کاری مناسب، رویدادهای شبکه سازی و کارگاه های آموزشی مهم ترین چیز برای ایجاد حس خوب کاری است که به دنبال آن هستیم. .

مدیرعامل فضای همکار آبی و سفید گفت: در حال حاضر بیش از 270 نفر و 30 شرکت در فضای کار مشترک آبی و سفید وجود دارد که از این تعداد 15 شرکت دانش بنیان و بقیه عمدتا در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کنند. .

در ادامه این نشست خبری مدیر رشد بازاریابی Job Vision اصفهان نیز اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار بیش از 6 هزار سازمان، شرکت و کارگاه صنعتی در اصفهان به دنبال کاریابی هستند که این سازمان ها عمدتاً در حوزه هستند. تولید صنعتی، تجارت و بازرگانی، فناوری، اطلاعات، خدمات مهندسی، اینترنت و تجارت الکترونیک.

سهیل توکلی گفت: از سوی دیگر بیش از 95 هزار نفر از جوانان تحصیلکرده اصفهان در رشته های تخصصی خود مانند فروش و بازاریابی، مالی و حسابداری، تکنسین فنی، تعمیرکار، کارمند اداری و گروه های مهندسی صنایع جویای کار هستند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کار اصفهان و کارگاه های جانبی آن بزرگ ترین رویدادی است که به طور ویژه برای یک استان برگزار شده است، تصریح کرد: علاوه بر فضای نمایشگاهی، کارگاه ها و وبینارهای تخصصی نیز برای ارتقای سطح آگاهی کارجویان و در اختیار قرار دادن آنها برگزار می شود. محتوای آموزشی برای ورود بهتر و آسان تر در بازار کار صورت می گیرد.

مدیر رشد بازاریابی جاب ویژن اصفهان بیان کرد: در نمایشگاه های گذشته که توسط جاب ویژن برگزار شد، بیش از 330 هزار رزومه برای بیش از 800 موقعیت شغلی مبادله شد.

سهیل توکلی افزود: تاکنون بیش از 750 شرکت و سازمان معتبر و معتبر در مجموع نمایشگاه‌های کار شرکت کرده‌اند که منجر به اشتغال بیش از 3800 بازدیدکننده از نمایشگاه‌های کار شده است.

نمایشگاه کار اصفهان