بیش از یک هزار و ۷۰۰ حلقه چاه در استان اردبیل به کنتور هوشمند و حجمی مجهز شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل:

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: به منظور کنترل بیش از حد جذب آب های زیرزمینی و مدیریت مصرف آب، از سال گذشته تاکنون بیش از 1700 حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری در این استان به کنتورهای هوشمند و حجمی مجهز شده اند.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

حمید فضلی بیان کرد: بر اساس سیاست های وزارت نیرو برای جلوگیری از برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی، امسال بیش از 250 حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری به کنتور هوشمند و حجمی مجهز می شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود 4 هزار و 152 حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 517 حلقه با گازوئیل و هزار و 635 حلقه با برق بهره برداری می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین به برنامه های مدیریت آب و برق استان در رابطه با مصرف انرژی اشاره و تصریح کرد: اطلاع رسانی به مشترکان پرمصرف و بدون مصرف و الزام آنها به رعایت مصرف مجاز انرژی. از چاه ها بالغ بر 510 پیامک از طریق سامانه ساماب ارسال شد. اطلاعات ارائه شده و 490 حلقه چاه بازدید شد.

فضلی با بیان اینکه سال گذشته برق 36 حلقه چاه پرمصرف توسط شرکت توزیع برق قطع شد، افزود: با همکاری تیم های بازرسی و بازرسی منابع آب تاکنون برق 100 حلقه چاه دارای کنتور هوشمند و حجم با به دست آوردن دستورات دستکاری شده است قدرت دادگاه به حالت تعلیق درآمده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز گفت: بیش از 90 درصد کنتورهای برق نصب شده بر روی چاه ها قابل کنترل و قابل مشاهده است و مطابق با اجرای برنامه های مدیریت آب و برق، نرخ همسان سازی می شود. اطلاعات مشترکان چاه کشاورزی استان اردبیل در سامانه ساماب 100 درصد و 99 درصد در سامانه ساپاد وزارت نیرو گزارش شده است.

فضلی افزود: با همکاری شرکت توزیع برق استان تا پایان سال تمامی چاه های برق کشاورزی استان به کنتور هوشمند مجهز می شود تا بتوان مصرف آب و برق را از این طریق مدیریت کرد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها