بیش از 10000 فیلمساز عضو صندوق اعتباری هنر هستند


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896931

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: 10 هزار و 761 اهالی سینما در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند. همچنین بالغ بر 5700 سینماگر در کشور از خدمات بیمه ای صندوق اعتباری هنر بهره مند می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی صندوق، سیدیمجد پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در این مراسم با تبریک روز ملی سینما به فعالان این عرصه گفت: این روز بهانه ای است تا بار دیگر بر اهمیت نقش صنعت سینما تاکید شود. در توسعه فرهنگی جامعه سینما همواره مورد توجه عموم مردم بوده و نقش آن در رشد و ارتقای فرهنگ عمومی غیر قابل انکار است. خوشبختانه فیلمسازان ایرانی در سال های اخیر توانسته اند حضور موثری در عرصه ملی و بین المللی داشته باشند. صندوق اعتباری هنر نیز در تلاش است تا با حمایت از خانواده بزرگ سینما از دغدغه‌های معیشتی و درمانی بکاهد تا شرایط کاری و فعالیت بهتری را برای این عزیزان فراهم کند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: 10 هزار و 761 اهالی سینما در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند. همچنین بالغ بر 5700 سینماگر در کشور از خدمات بیمه ای صندوق اعتباری هنر بهره مند می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته 8 هزار و 293 نفر از تماشاگران و معتادان سینما برای بهره مندی از خدمات بیمه درمانی تکمیلی ثبت نام کردند که در مجموع نزدیک به 14 میلیارد تومان خسارت پاراکلینیکی، بیمارستانی و دندانی به صورت مستقیم به این عزیزان پرداخت شد. همچنین بالغ بر 8 میلیارد تومان خسارت پزشکی در قالب معرفی نامه برای سینماگران بیمه شده صادر شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری حنار با اشاره به خدمات افتخاری و بازنشستگی گفت: 108 نفر از اهالی سینما در قالب طرح افتخاری و 393 نفر در طرح بازنشستگی کمک هزینه دریافت می کنند. حمایت از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر یکی از مهم ترین سیاست های صندوق اعتباری هنر است، از این رو با تدابیر اتخاذ شده عضویت تمامی هنرمندان بالای 60 سال از جمله پیشکسوتان سینما در صندوق اعتباری. دائمی محسوب می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تسهیلات پرداختی به مدیران عضو صندوق گفت: با تداوم شیوع ویروس کرونا، سیاست‌های حمایتی از اعضای حوزه هنری تدوین شد. صندوق اعتباری از روزهای ابتدایی دولت سیزدهم در دستور کار صندوق اعتباری قرار گرفت. صندوق اعتباری هنر با بررسی خسارات مالی ناشی از تعطیلی سینماها و سایر مراکز فرهنگی و هنری، در راستای کمک به اعضای تحت پوشش خود، اقدام به بازپرداخت اصل وام بدون بهره و تسهیلات کمکی کرد. از این رو در سال گذشته به 397 فعال این حوزه نزدیک به 6 میلیارد تومان وام اساسی پرداخت شد. همچنین 91 نفری که به دلیل بیماری و غیره دچار مشکل معیشتی شده بودند یک میلیارد تومان کمک بلاعوض دریافت کردند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه تصریح کرد: 68 فیلمساز عضو صندوق در قالب طرح مبتدی (تولد فرزند) و 40 نفر از 30 میلیون تومان بدون بهره و 5 میلیون تومان هدیه رایگان بهره مند شده اند. در قالب طرح شمیم ​​(ازدواج).

پوراحمدی با اشاره به پرداخت مقرری بیکاری در ایام کرونا در قالب بسته حمایتی از اهالی فرهنگ و هنر گفت: خوشبختانه با حمایت دولت و تخصیص بودجه ویژه به صندوق اعتباری هنر. توانستیم حمایت ویژه ای از اعضای صندوق برای جبران بخشی از خسارات ناشی از تعلیق داشته باشیم.» برای داشتن کانون های فرهنگی هنری، به این ترتیب در سه مرحله بالغ بر 32 میلیارد تومان نگهداری به حساب ها واریز شد. از سینماگرانی که عضو صندوق هستند.

وی در ادامه افزود: برای جبران بخشی از خسارات وارده به صنعت سینما در دوران کرونا، تسهیلات رایگان نیز به سینماگرانی که از سوی سازمان سینمایی معرفی شده بودند، پرداخت شد. به تبع آن بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان به 69 سینما پرداخت شد. همچنین 690 میلیون تومان به 16 فیلم، 23 مرکز پشتیبانی فنی برای تهیه آثار سینمایی و 300 میلیون تومان به 12 موسسه پخش و پخش فیلم اختصاص یافته است.

پوراحمدی بالاخره گفت: در مجموع در سال گذشته بالغ بر 79 میلیارد تومان از سینماگران عضو صندوق حمایت مالی شده است. صندوق اعتباری افتخار خدمت به اهالی سینما را دارد و علیرغم وجود تمامی موانع و محدودیت های مالی که با آن مواجه است در تلاش است تا حمایت ها را از نظر کیفی و کمی گسترش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید