تالاسمی در کردستان تحت کنترل است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تحت مراقبت 126 بیمار تالاسمی ماژور در استان خبر داد و گفت: از سال 1395 تاکنون مورد جدیدی از تالاسمی ماژور در بین جمعیت تحت پوشش استان ثبت نشده است.

به گزارش خبرگزاری موج کردستان

فرزام بیدارپور با بیان اینکه علاوه بر این موارد 8 بیمار تالاسمی نوع متوسط ​​و 2 بیمار مبتلا به سایر انواع تالاسمی شناسایی و تحت مراقبت هستند، گفت: با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر مورد جدیدی از تالاسمی ماژور مشاهده نشده است. در روستا نیست.

وی در خصوص برنامه های مقابله با این بیماری گفت: غربالگری ژنتیک، مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و در دوران بارداری، انجام تست های تشخیصی قبل از تولد و در دوران بارداری، مراقبت های منظم در دوران بارداری و زایمان، ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به بیماران و خانواده های آنان از جمله این برنامه ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تالاسمی ماژور یک بیماری ژنتیکی خونی است که به دلیل نقص در تولید زنجیره هموگلوبین باعث کم خونی شدید و مزمن می شود، می افزاید: این بیماری دارای علائمی مانند کم خونی، رنگ پریدگی، خستگی است. تنگی نفس، ضعف عضلانی، تورم کبد و طحال، اندازه سر و ناهنجاری های استخوانی همراه هستند.

بیدارپور ادامه داد: با تشخیص و درمان به موقع این بیماری می توان امید به زندگی و کیفیت زندگی بیماران را تا حد زیادی افزایش داد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها