تقویت اختلافات آمریکا و اسرائیل بر سر ایران

تقویت اختلافات آمریکا و اسرائیل بر سر ایران

روز جدید با وجود ترور محسن فهری زاده و بمباران ها و خرابکاری های متعدد اسرائیل در چهار سایت هسته ای ایران، مقامات آمریکایی به همتایان اسرائیلی گفتند که حملات منظم به تأسیسات ایران می تواند از نظر تاکتیکی رضایت بخش باشد، اما در نیویورک تایمز. نتیجه نهایی برعکس بود، زیرا ایران تأسیسات خود را سریعتر و پیشرفته تر از قبل بازسازی کرد.

ایالات متحده نگران تسریع غنی سازی اورانیوم در ایران در غیاب ناظران آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
بی بی سی گزارش داد: «علیرغم ترور محسن فهری زاده و بمباران ها و خرابکاری های متعدد اسرائیل در چهار سایت هسته ای ایران، مقامات آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود گفته اند که حملات منظم به تأسیسات ایران ممکن است به عنوان یک تاکتیک رضایت بخش باشد». ممکن است جزئی باشد، اما در نهایت نتیجه معکوس دارد، زیرا ایران تأسیسات خود را سریعتر و پیشرفته تر از قبل بازسازی کرده است.

این روزنامه به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا و برخی ناظران برنامه هسته ای ایران نوشت که تلاش های اسرائیل اساساً هدف اصلی دولت را نقض می کند.

نیویورک تایمز می نویسد مقامات امنیتی اسرائیل تاکید کرده اند که این امر مانع از سیاست خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران نمی شود.

در همین حال، برت مک گرگور، مدیر شورای امنیت ملی آمریکا برای خاورمیانه، روز یکشنبه در یک کنفرانس امنیتی در منامه گفت که ایالات متحده در صورت لزوم از توسل به زور علیه ایران تردید نخواهد کرد.

مک گرگور گفت رویکرد ایالات متحده در قبال بحران هسته ای ایران مبتنی بر دیپلماسی بازدارنده و کاهش تنش است، با این فرض که ایران یک کشور متخاصم باقی خواهد ماند، اما واشنگتن آماده است در صورت لزوم قاطعانه از نیروی نظامی خود استفاده کند.

به گفته این مقام آمریکایی، ایران می‌داند که واشنگتن با گروه‌های نیابتی ایران درگیری نخواهد داشت.

نیویورک تایمز می نویسد که علیرغم موضع علنی ایالات متحده، کاخ سفید اخیراً تلاش کرد توافقی موقت با ایران را در نظر بگیرد که در ازای لغو برخی تحریم ها، تولید اورانیوم را غنی کرده و سوخت جایگزین آن کند.

وزیر دفاع اسرائیل در این رابطه گفت که از توافق هسته ای قوی تر، طولانی تر و جامع تر با ایران استقبال می کند.

بنی گنتز در یک کنفرانس امنیتی گفت که اسرائیل از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند که می‌تواند جامع‌تر، قوی‌تر و طولانی‌تر باشد، مشروط بر اینکه توانایی‌های هسته‌ای کنونی ایران برچیده شود و تأسیسات هسته‌ای آن به طور مؤثر بازرسی شود و تولید تسلیحات از جمله موارد باشد. ویژگی های معامله ..

یکی از برنامه های جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا بازگشت به برجام و دستیابی به توافق جامع تری با ایران است.

موشه یالون، وزیر جنگ سابق اسرائیل، در همان کنفرانسی که توسط دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لس آنجلس و هارتس برگزار شد، گفت که اگرچه در هنگام امضای توافقنامه برجام با آن مخالف بود، اما فکر می‌کرد که خروج آمریکا از این توافق اشتباه بزرگ‌تری است. . .

قرار است ایران و گروه چهار بعلاوه یک در اواخر این ماه در وین برای احیای برجام از سر بگیرند.

اگر ایران به جاه طلبی های هسته ای خود پی ببرد، خاورمیانه ای که ما می دانیم دیگر وجود نخواهد داشت و جهان آزاد با مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه، سقوط رژیم، جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای و تهدیدهای جدی، بی سابقه خواهد بود. “

دیدگاهتان را بنویسید