تهدیدها: بعد از حادثه دانشگاه، خواسته حضرت آقا سازماندهی جبهه دفاع انقلاب بود. 27 کشور به تفاهم رسیدند. هاشمی رفسنجانی و کروبی از رفتن به این راه خودداری کردند

تهدیدها: بعد از حادثه دانشگاه، خواسته حضرت آقا سازماندهی جبهه دفاع انقلاب بود.  27 کشور به تفاهم رسیدند.  هاشمی رفسنجانی و کروبی از رفتن به این راه خودداری کردند

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: پس از وقوع حادثه تلخ در محوطه دانشگاه، حضرت آقا از مسئولان رده بالای گروه ها و احزاب دعوت کردند و شخصاً جلسه ای برگزار کردند. درخواست آقا این بود که بر اساس اسلام و انقلاب اسلامی و امام و ولایت فقیه جمع شوند و جبهه ای برای دفاع از انقلاب تشکیل دهند و در عرض یک سال و نیم 27 حزب و گروه به تفاهم رسیدند. تهدیدات تصریح کرد: با برخی عناصر جلساتی برگزار شد اما حاضر نشدند در این راستا گام بردارند. حتی 3 جلسه با آقای کروبی بود که گفت: من حرف شما را درست می دانم اما دوستان اجازه نمی دهند با هم باشیم یا مرحوم هاشمی گلایه کردند که از جایگاه دیگری با جمعیت بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه اطاعت از ائمه انقلاب و به پیروزی نرسیدیم تصادفی نبود، گفت: باید تحول در حوزه آموزش و تکریم مردم را در دستور کار قرار دهیم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در اولین اجلاس سراسری «انجمن اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» ضمن گرامیداشت ماه مبارک رجب گفت: در انقلاب اسلامی رقبایی داشتیم که طاقت 44 سال و شیطنت ما را نداشت. مهمترین دشمنان ما آمریکا و سرمایه داری لیبرال هستند. بر اساس نسبت مدیران به افراد و جایگاه افراد.

به گزارش فارس، وی افزود: انسانی که جای خدا را می گیرد و بر تسخیر طبیعت اصرار می ورزد و انسانی که خود را هدفی جز لذت جویی نمی داند، این موضع نادرست برخلاف دیدگاهی است که انقلاب اسلامی به آن انسان داده است. بنده خدای طبیعت است این امانتی است در دست ما و باید با تلاش ما برای نسل های آینده باقی بماند.

زنی تصریح کرد: جامعه جمع تصادفی افراد نیست، بلکه هویت دارد و به سمت جامعه مهدوی حرکت می کند و انسان موجودی سرگردان نیست، بلکه در قله عزت جامعه بشری به سوی امام معصوم(ع) حرکت می کند. تلاش و تلاش او می تواند کاهش یابد.

شهردار تهران گفت: تقابل این دو دیدگاه بین ما و غرب (و عمدتاً دشمنان و رقبای ما) می تواند ساخت جدیدی از جامعه و نقش ویژه ای را برای مردم فراهم کند. از این منظر است که ما به دنبال آزادی، استقلال و معنویت هستیم. به خاطر همین نگاه است که ما مردم سالاری دینی را در کشور ایجاد کرده ایم و در جهت توسعه آن قدم برمی داریم و تلاش می کنیم آن را محقق کنیم، درس می خوانیم و افتخار می کنیم.

وی به جمعیت ظهور نهادهای مردمی از زمان انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: به هر حال ویژگی این جمعیت های انقلاب اسلامی با ویژگی هایی که مکتب غرب به احزاب، گروه ها و جمعیت خود می دهد، متفاوت است. تا جایی که می توانیم بگوییم تفاوت این دو ممکن است منشأ تحول و تغییر در جامعه ما باشد.

شهردار تهران تصریح کرد: در اردیبهشت 1392 بیست و سه حزب به عنوان رهبری حاضر شدند و پس از یک سال و نیم تلاش، گزارشی از مطالبات رهبر انقلاب ارائه کردند. بعد از حادثه دانشگاه که یک حادثه تلخ بود، حضرت آقا از مسئولین سطح اول گروه ها و احزاب بزرگ دعوت کردند و شخصاً جلسه ای تشکیل دادند. درخواست آقا این بود که بر اساس اسلام و انقلاب اسلامی و امام و ولایت فقیه جمع شوند و جبهه ای برای دفاع از انقلاب تشکیل دهند و در عرض یک سال و نیم 27 حزب و گروه به تفاهم رسیدند.

زاکانی تصریح کرد: جلساتی با برخی عناصر صورت گرفت اما حاضر نشدند در این راستا قدمی بردارند. حتی 3 جلسه با آقای کروبی بود که گفت: من حرف شما را می دانم اما دوستان اجازه نمی دهند با هم برویم یا مرحوم هاشمی گلایه کرد که از موضع دیگری با جمعیت بوده است. .

وی افزود: وقتی این گروه به دفتر مقام معظم رهبری رسیدند و مرحوم پروش و مرحوم عسگراولادی گزارشی ارائه کردند، ابراز خرسندی کردند.

این فعال سیاسی موضوع این جلسه را چراغ راهنمای این جلسه عنوان کرد و تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند که حزب به معنای اسلامی سه ویژگی دارد که باید برای خودت به آن دست یابی. راس فکور و چالاک که شرایط کشور را می سنجند، انعکاس آن را در بدنه حزب دنبال می کنند تا روند مناسبی را سامان دهند. ویژگی دوم؛ سازمان در قاعده هرم اجتماعی است، یعنی پنجه های قوی و مؤثر در بافت جامعه، سومین ویژگی است. ارتباط قوی بین قاعده هرم و بالای آن وجود دارد.

زاکانی گفت: مدیریت گفت وظیفه کف هرم درک واقعیات و انتقال آنها به رأس هرم است و در رأس هرم نیز جریان اجتماعی صحیح با ویژگی های چابکی وجود دارد. تفکر و برنامه ریزی صحیح و انتقال آن به پایه هرم اجتماعی. دو حالت وجود دارد: یا این حزب در قدرت باشد که منطبق با مطالبه انقلاب اسلامی به اقدام بزرگ منتهی می شود و یا اینکه در قدرت نیست که متن جامعه را برای تغییر و تحول ایجاد و آماده می کند.

وی افزود: حضرت آقا با مثال سخنان خود را بیان کردند و فرمودند حزب اسلامی هم مانند سد لتیان که پشت آن انباشته آب است، اگر در قدرت نباشد، انباشت فکر و تدبیر ایجاد می کند و توزیع می کند. خانه های مردم بر اساس خواسته ها و نیازهای برنامه ریزی آنها.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اینها مختصات یک حزب خوب و جمعیت مطلوب است، در همین راستا رهبر انقلاب در سفر به استان کرمانشاه گفتند: ما دو نوع حزب داریم، حزبی که برای رسیدن به قدرت ایجاد می شود. و حزبی که در راه آماده سازی جامعه برای تضمین تحول و تغییر در بستری تشکیل می شود که در عمل دستیابی به قدرت در درجه دوم آن قرار دارد.

زاکانی بیان کرد: به نظر من احزاب در کشور ما جایگاه ویژه ای دارند و باید گام به گام به سمت احزاب اسلامی برویم که بر اساس سه ویژگی رهبری است. رهبر انقلاب در همان جلسه فرمودند اگر این 3 ویژگی نباشد غربی است و اگر برای رسیدن به چنین حزبی دنبال کنید موفق نمی شوید.

وی افزود: امروز این جمعیت شکل گرفته و این زیربنا گذاشته شده است و در مسیر کارآمدی و توجه این مجموعه این است که از میدان دادن به توانایی های جمعی که مجموعه هایی هستند که بر پایه یک جامعه سامان یافته اند، بهره ببرند. هرم خلاقیت و اراده متفاوت در متن این جامعه است و این حزب القاعده می خواهد این راه را هموار کند تا این زمینه برای کنش اجتماعی و نفوذ این سیمان ها فراهم شود. در عمل راه تحقق مردم سالاری دینی هموار شده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه بر اساس تجربه هرجا که مردم بوده و هستند موفقیت تضمین شده است، تصریح کرد: در این 44 سال 3 موضوع را فهمیدیم، هر وقت دنبال اسلام رفتیم پیروز شدیم، موردی نیست که داشته باشیم. از اسلام پیروی کردیم و شکست خوردیم. بخورید تنها مشکل ما این بود که به اسلام عمل نکردیم.

زاقانی بیان کرد: هر جا که از ائمه انقلاب اطاعت کردیم موفق بودیم، حتی یک مورد اطاعت نکردیم و پیروزی حاصل نشد، هر جا شعار دادیم ولی عمل نکردیم یا اساساً نه شعار دادیم و نه به دستور ائمه عمل کردیم. انقلاب (بسیاری از مسئولان آن سالها فقط ایستادند، تماشا کردند و اصرار داشتند که نظر رهبری کارشناسی است، ما هم نظر داریم) ما پیروز نشدیم.

و افزود: در جایی که به مردم توجه کرده ایم و به آنها تریبون داده ایم، موفق بوده ایم و در جایی که از مردم غفلت کرده ایم، شکست خورده ایم. همه اینها یکی است، عمل به اسلام که شامل اطاعت از ولی و خدمت به مردم است، راه خدمت به مردم اطاعت از ولی و پایبندی به اسلام است و راه روشن این موفقیت ها برای ما معلوم است.

زاکانی تصریح کرد: با شناختی که از دکتر الهیان و خدمات و شایستگی های ایشان دارم، سرمایه اولیه خوبی مهیا است تا بتوانیم در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام برداریم و به طور کلی بتوانیم شعار انقلاب را اجرایی کنیم. انقلاب ما را به تجزیه ایران عزیز تهدید می کنند یا نمی گذارند شعارهای انقلاب سرمشق عملی برای جهانیان شود و یا نمی گذارند دولت و مسئولانی که در راه خدمت خدمت می کنند دنبال توسعه نظام باشند. خدمت رسانی به گونه ای که رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

زاکانی گفت: همه نبردها به خاطر همین مشکلات و تلاش برای انتقام از انقلاب اسلامی است که به لطف خداوند، هوشیاری مردم، درایت رهبر انقلاب و تلاش های اعضای جامعه نتوانست به اهداف خود دست یابد. اما این به معنای بسته شدن مشکل نیست، زمانی که با دشمن پرتوان درگیر شویم و مشکلات مردم را حل کنیم و گره های ذهنی مردم را باز کنیم و اساس جنگ شناختی را از بین ببریم، مشکل بسته می شود.

وی افزود: پیش فرض همه اینها بررسی گزینه ها و اقدامات خود است. تحول در عرصه آموزش و تکریم مردم و تکریم مردم را در دستور کار قرار دهیم و بتوانیم مسیر روشن و دقیقی را طی کنیم.

وی تصریح کرد: این اتفاقات مقدمه ای برای ایجاد آگاهی و بیداری در بین مسئولان شده است تا بتوانیم به فضل الهی مسیر آینده را اصلاح کنیم و به مبانی لازم برای تغییر و تحول و اقدامات و کاربردهای آن در عرصه های مختلف توجه کنیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در شهرداری تهران گفت: در واقع مشکلات مختلفی در شهر تهران وجود دارد که به لطف خداوند و تلاش شورای شهر به عنوان منابع پایدار و برنامه های خوبی برای تغییر و تحول در نظر گرفته ایم. مناطق مختلف شهر و این برنامه ها در روحیه و بدنه شهر برنامه ریزی شده است و امیدواریم بتوانیم با خدمت رسانی مناسب به مردم گامی کوچک برای آنها برداریم. مردم ما بزرگتر و مهربانتر از این مشکلاتی هستند که گریبانشان را گرفته است.

زاکانی تصریح کرد: انشاالله با حرکت جمعی و حضور جدی بتوانیم بر توانمندی های خود تکیه کرده و در جهت رفع مشکلات گام برداریم و این مسیر مشارکت و همکاری می طلبد و همه باید دست به دست هم دهیم. دولت، مجلس و قوه قضائیه باید در کنار هم باشند تا سطح خدمت خود را بالا ببرند و مسئولانه در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید