ثبت کاشان شهر جهانی نساجی سنتی ارزش آفرین و مسئولیت آور است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان :

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان گفت: ثبت کاشان شهر جهانی نساجی سنتی افزون بر مباهات و بالندگی آن ارزش آفرین و مسئولیت آور است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، احمد دانایی نیا در آیین نکوداشت ثبت کاشان شهر جهانی نساجی سنتی در تالار شهر این شهرستان گفت: خطه زرخیز و فرهنگی کاشان همت والا ، سعی و تلاش هنرمندان آن در عرصه‌های مختلف در مقیاس جهانی و عنوان شهر نساجی سنتی قرار گرفت.

وی برگزاری رویداد فرخنده آیین پاسداشت کاشان شهر جهانی نساجی سنتی را نکوداشت و تجلیل از همه هنرمندان و مردمان این شهر تاکیدکرد و گفت: تلاش تمامی عوامل به‌ویژه ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی برای  ایجاد زیرساخت‌ها و شکل گیری این نام جهانی برای کاشان ستودنی مقابل تقدیر است.

به گفته وی حمایت بی دریغ وزارت میراث، همکاری و حمایت همیشگی اداره کل استان اصفهان و همه افرادی که در شهرستان عاشقانه و خالصانه موجبات برگزاری رویداد فرخنده پاسداشت کاشان شهر جهانی نساجی سنتی را شکل دادند بیانگر تعامل و هم افزایی همه آنها است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان تقارن برگزاری این آیین نکوداشت جهانی شدن کاشان با نساجی سنتی در هفته جاری با دو مناسبت فرخنده و ارزشمند فرهنگی روز فرهنگ عمومی و روز جهانی علم در خدمت صلح و دوستی و ثبت آن در تقویم کشور نیز برای تمام فرهنگ دوستان و اهالی هنر در این خطه بسیار مبارک و میمون است.

دانایی‌نیا اظهارداشت: جهانیان به این باور رسیدند که کاشان در مقیاس استانی و کشوری بلکه با توانایی‌های بالقوه و بالفعل آن با مقیاس جهانی طنین و آوازه دارد.

وی با اشاره به وظیفه خطیر و مسئولیت سنگین آنها در حوزه میراث فرهنگی شهرستان، استان و وزارتخانه گفت: تمام تلاش خود را بیش از پیش در راستای اعتلای هر چه بیشتر این نام زیبنده با گام‌های قوی‌تر و محکم‌تر برای عملیاتی کردن شهر جهانی نساجی در جهان شهر کاشان خواهند داشت تا ارزش و قابلیت‌های بسیار این دیار در مقیاس عملی آموزش، ترویج و تربیت به‌ویژه ایجاد کارگاه‌ها به منصه ظهور برسد.

به گفته دانائی انتخاب کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی مرهون و مدیون مردم و تلاش جوانان هنرمندان این خطه است‌.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان در پایان تلاش خود را مبنی بر ساخت کاشانی با عزت و ظهور و بروز ظرفیت‌های هنری، معماری و صنایع دستی آن در مقیاس عملی  عنوان کرد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید