جادوی برف و باران در این مناطق ثابت است

صادق ضیایان وی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز (19 آذرماه) با فعالیت سامانه جنوبی در برخی از محدوده ها و ارتفاعات بوشهر، فارس، کرمان، زاگرس جنوبی و مرکزی بارش های پراکنده خواهیم داشت.

جادوی برف و باران در این مناطق ثابت است

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، این سامانه از روز دوشنبه (20 آذرماه) تشدید می شود و بخش هایی از استان های خوزستان، یزد، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را تحت تاثیر قرار می دهد. باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، مناطق گرد و غبار، و بارش برف در ارتفاعات.

وی افزود: این سامانه در روز سه شنبه (21 دی) در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش پراکنده باران و وزش باد ایجاد می کند و به تدریج از کشور خارج می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: روزهای دوشنبه و چهارشنبه (20 و 23 آذرماه) در استان های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده خواهیم داشت. تا پایان هفته در سایر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود.

وی افزود: با توجه به سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و کلانشهرها از جمله تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد و تبریز تا روز چهارشنبه افزایش غلظت آلاینده های هوا و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: امروز و فردا دوشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (20 آذرماه) نیمه ابری همراه با مه محلی با کمینه دمای 5 و بیشینه دمای 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. و در روز سه شنبه (21 دی) نیمه ابری همراه با مه محلی با حداقل دمای 4 و حداکثر 14 درجه سانتی گراد.

ضیائیان در پایان تصریح کرد: فردا و پس فردا بندرعباس با دمای 29 و 28 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 5- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور خواهد بود.