حدود ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن عرضه شد



وزارت راه و شهرسازی;

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از شناسایی 120 هزار خانه خالی در دو سال گذشته برای پرداخت مالیات خبر داد و بیان کرد: 182 هزار خانه خالی نیز از طریق پیامک از سوی سامانه مسکن به بازار مسکن عرضه شد. وزارت راه و شهرسازی

حدود 182 هزار خانه خالی در بازار مسکن عرضه شد

به گزارش خبرگزاری موج


ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی وی در خصوص روند شناسایی خانه های خالی و آشنایی مالکان با سازمان وصول مالیات گفت: براساس تکلیف قانونی ساماندهی بازار مسکن، خانه های خالی از طریق الزام به ثبت ملک در سازمان املاک و مسکن کشور شناسایی شد. سیستم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تاکید کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده بیش از 120 هزار خانه خالی شناسایی شد و با معرفی این واحدها در سازمان امور مالیاتی، برای تمامی مالکان آنها برگه شناسایی صادر شد و فرآیند مالیات استان آغاز می شود. از این واحدها

نوروزی در خصوص روند شناسایی این واحدهای خالی افزود: با شناسایی اولیه خانه های خالی 9 میلیون پیامک برای صاحبان خانه های خالی شناسایی شده ارسال شد. همچنین با تلاش وزارت راه و فواید عمومی با تمامی افرادی که بیش از 3 خانه دارند تماس گرفته شده است.

وی ادامه داد: به بیش از 300 موسسه حقوقی که از آنها گزارش خانه های خالی داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به آن موسسات داده شد. تصمیمات وزارت راه و شهرسازی منجر به این شد که 182 هزار واحد مسکونی که در مرحله اول در سامانه املاک و مسکن شناسایی شدند، به صورت اجاره یا خرید به بازار مسکن عرضه شد.

این مسئول تصریح کرد: اخذ مالیات توسط دولت یک رویکرد نظارتی است نه درآمدزایی و برای برخورد با انحصارگران مسکن و افزایش عرضه واحدهای مسکونی خالی انجام می شود.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها


نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیر فارسی و غیر مرتبط ارسال نمی شود.