خدمت به مردم بالاترین امر به معروف است/ در انجام تکلیف اجتماعی «به توچه» «به من چه» نداریم

به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، حجت الاسلام محمد حسین طاهری آکردیمنشی کارکنان لذت بردن از خوب و پیشگیری از فساد کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گیلان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از پایه های محکم جامعه اسلامی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور وی با تاکید بر لزوم توجه به امر به معروف گفت: حیات جامعه به خوبی بستگی دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه جامعه بدون دستور جلال نشانه های حیاتی ندارد، گفت: هر چیزی که باعث آسیب به جسم، روح، روان، فرد و جامعه می شود باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه کار خیر امری عقلانی و انسانی است، افزود: کار خیر بر اساس اصول عقلانی است که اسلام بر آن تاکید کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه بی تفاوتی به منکر خواسته دشمن است، گفت: جامعه بدون امر به معروف، زنده و پویا نیست و مرده حرکت می کند. “

طاهری آکردی بر تقویت روحیه امر به معروف در سطوح مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: معضل امر به معروف باید در همه اقشار جامعه متجلی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بر لزوم توجه به امر به معروف در دستگاه های اجرایی و بانک ها تاکید کرد و تصریح کرد: توسعه و تقویت خدمات رسانی، توجه به مسائل اسلامی در بانک ها و همچنین محوریت صداقت و عدالت در نهادها از مهمترین آنها شناخته شده است.

نقش نظارت مردم بر مردم و مردم بر حکومت

وی با بیان اینکه ایجاد گفتمان نخبگانی برای آگاهی و ارتقای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است، ادامه داد: ترویج امر به معروف ضروری است زیرا وظیفه ما به معروف ملاک است. ، نه یک مشت

وی با اشاره به نقش مردم در نظارت بر مردم و مردم در دولت، افزود: تشکل های مردمی نقش مهمی در نظارت بر مردم و احقاق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از پایه های مهم تعالی جامعه محسوب می شود، گفت: آموزش و پرورش یکی از اعضای مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و آن خوب است یک گام مشترک در جهت ساختن جامعه در سنین پایین برداشته می شود.

طاهری آکردی با اشاره به برخی چالش های عفاف و حجاب در جامعه گفت: کشور در قانون حجاب خلاء دارد و این معضل باعث ایجاد چالش هایی در حوزه عفاف و حجاب شده است.

وی با بیان اینکه از خبرنگاران فساد حمایت می کنیم، افزود: حمایت قانونی از خبرنگاران فساد در بخش ها مهم و بی سابقه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بر لزوم الگوبرداری از ائمه اطهار در امر به معروف تاکید کرد و گفت: امر به معروف باید به زندگی، روش و منش آن حضرت توجه داشته باشد. ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص).

طاهری آکردی نظم در بودجه ریزی کشور را برای مشکلات فرهنگی آسان می داند و می افزاید: بودجه فرهنگی باید در مواضع مختلف مشخص شود.

وی با بیان اینکه نگاه به فرهنگ باید تغییر کند افزود: در بودجه فرهنگ سهم محصولات فرهنگی و کیفیت آنها در اخلاق و باورهای اجتماعی مشخص نشده است.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها