داده های جدید در مورد زمان پرداخت کمک هزینه کودک

داده های جدید در مورد زمان پرداخت کمک هزینه کودک

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه ثبت نام و درخواست مدارک طرح یارانه کودک را تشریح کرد.

این کمک مالی یا کمک مالی از طرف دولت یا سازمان های مرتبط است که به افراد یا خانواده ها با درآمد کمک می کند. این مزایا را می توان برای رفع نیازهای اساسی مانند غذا، مسکن یا بهداشت ارائه کرد. اهداف یارانه ها می تواند متفاوت و بر اساس شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یک کشور باشد.

برای ثبت نام در طرح یسنا، مادران شیرده باید دارای شرایط زیر باشند:

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

داشتن شناسنامه و کارت ملی معتبر

در دسترس بودن کد ملی برای نوزادان

آزمایشات روتین مادر و نوزاد مثبت است

عدم دریافت پول نقد یا کمک هزینه زندگی

مراحل ثبت نام طرح یسنا

برای ثبت نام در طرح یسنا، مادران شیرده می توانند به یکی از مراکز زیر مراجعه کنند:

خدمات مراقبت اجتماعی

خانه های بهداشت

مراکز بهداشتی

هنگام ثبت نام، مادران شیرده باید مدارک زیر را ارائه دهند:

کپی شناسنامه و شناسنامه مادر

کپی شناسنامه و کارت ملی نوزاد

کپی آزمایشات روتین برای مادر و نوزاد

پس از ثبت نام، مددکاران اجتماعی یا مراکز بهداشتی درمانی با مادران شیرده تماس می گیرند و برای مصاحبه حضوری از آنها بازدید می کنند. پس از تایید صحت اطلاعات مادران شیرده، یارانه به حساب آنها واریز می شود.

یارانه طرح یسنا به صورت ماهانه به حساب مادران شیرده واریز می شود. مادران شیرده می توانند به یکی از روش های زیر برای دریافت یارانه اقدام کنند:

اگر مادران شیرده به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند، می توانند با وارد کردن شماره حساب و کد کشور، یارانه خود را دریافت کنند. همچنین می توانند با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن سازمان بهزیستی کمک هزینه خود را دریافت کنند. در نهایت مادران شیرده می توانند با شماره تلفن 123 یارانه خود را دریافت کنند.

طبق مزایای طرح یسنا، مادران شیرده می توانند با مراجعه به مراکز مربوطه در این طرح ثبت نام کرده و از مزایای آن بهره مند شوند.

یارانه مادران شیرده و باردار به چه کسانی تعلق می گیرد؟

صولت مرتضوی وزیر تعاون در حاشیه مراسم افتتاحیه فاز اول طرح ملی یسنا برای کمک به مادران باردار و یا صاحبان نوزاد دهک اول در جمع خبرنگاران از اجرای این طرح در دهک اول خبر داد. استان های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان و فارس، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام آغاز می شود.

وزارت کار اعلام کرد: خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان «کاهش یارانه بخشی از خانوارهای سه دهک بالا» با واقعیت مطابقت ندارد و تکذیب می شود.

این یارانه چقدر است؟

وی افزود: در گام نخست 27 هزار و 500 مادر باردار یا شیرده در دهک اول درآمدی جامعه شناسایی شدند. در بازه زمانی 6 ماهه و به ازای هر یک تا سقف 4 میلیون تومان پرداخت می شود که البته این مبلغ به صورت نقدی بر روی کارت کالابرگ واریز می شود اما دریافت کنندگان فقط حق خرید کالای مشخص شده را دارند.

یارانه پرستاری چه زمانی واریز می شود؟

معاون سوسیالیست وزارت کار در ادامه سخنان خود به برنامه سوم دولت در حوزه یارانه ها اشاره کرد و گفت: طرح یسنا برای مادران باردار و شیرده دهک اول تا سوم اعمال می شود. مرحله، فقط برای 8 استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان.

کالری مورد نیاز مادران توسط وزارت بهداشت شناسایی می شود. جمعیت مادران (باردار و شیرده) در این 8 استان 27 هزار نفر است که از این تعداد 22 هزار نفر مشمول طرح دریافت یارانه کالری مصرفی مورد نیاز هستند.

عسگریان بیان کرد: در برنامه سوم به هر مادر واجد شرایط ماهانه 400 هزار تومان پرداخت می شود و باید از 16 موقعیت معرفی شده در طرح برای کودکان استفاده کنند.

معاون اجتماعی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه در پایان از طرح های جدید یارانه ای خبر داد و گفت: برنامه هایی برای ارتقای توده مردم وجود دارد که تا بیست و دوم باخمن معرفی می شود.

در مورد مادران شیرده و مادران باردار در استان های دیگر چطور؟

وزیر تعاون گفت: فاز اول این پروژه 6 ماهه است که امیدواریم در مراحل بعدی بتوانیم با تامین منابع بیشتر آن را توسعه دهیم. البته طرح های دیگری نیز برای جوانان جمعیت در حال اجراست که اطلاع رسانی خواهد شد.

بودجه این طرح از کجا تامین می شود؟

وی در خصوص تامین مالی این پروژه افزود: بخش زیادی از منابع توسط آستان قدس رضوی، قرارگاه امام حسن معتبی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد 15 کرداد و بخشی از مسئولیت های اجتماعی وزارتخانه تامین می شود. همکاری