دانشگاه های کشور تنور انتخابات را گرم کنند

وی در ادامه، پیش ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی را از ویژگی های قانون جدید انتخابات دانست و اظهار داشت: بر این اساس ثبت نام از داوطلبان از 25 مرداد ماه آغاز شد و این مهلت تا 22 مرداد ادامه داشت. ماه

بلندگو ستاد پیش از انتخابات کشور وی به 5 شناسنامه رای دهنده اشاره کرد و گفت: در گذشته مهر زدن شناسنامه برای انتخابات اجباری بود و رای دهنده باید شناسنامه خود را در شعبه اخذ رای ارائه می کرد. اما در دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی، قانونگذار 5 سند هویتی را به عنوان اسناد ضروری رای اعلام کرده است.

به گفته وی، بر اساس ماده 11 قانون جدید انتخابات شورای اسلامی، تغییر در مدارک هویتی رای دهندگان به گونه ای است که حق رای دادن با ارائه یکی از مدارک هویتی مانند کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، راننده. گواهینامه یا کارت بازنشستگی

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: وزارت کشور به ستادهای انتخاباتی سراسر کشور ابلاغ کرده است که شعب اخذ رای در باغ ها، پارک ها، بیمارستان ها، پادگان ها و کارخانجات فعال شود و رای دهندگان می توانند با ارائه یکی از مدارک هویتی اعلام شده رای دهند. ، رای دادن

اسلامی به یکسان سازی تعریف رای دهندگان در انتخابات آتی نیز اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ما این بود که در هر شعبه یک صندوق گذاشته شود و قبل از شمارش آرا آن را کنترل کنیم و در صورت بروز خطا در تعرفه صندوق ها. ، آنها را از هم جدا کنید. اما مجلس این پیشنهاد را نپذیرفت و در هر شعبه دو صندوق گذاشتیم. پس جعبه قرمز برای مجلس خبرگان و جعبه آبی برای انتخابات مجلس است. اما کاندیدای مجلس باید در تعرفه مجلس باشد و کاندیدای خبرگان در تعرفه خودش.

وی با بیان اینکه 750 هزار نفر در روند انتخابات با ما همکاری می کنند، افزود: انتخابات یک پروژه بزرگ در کشور است که گروه های مختلفی در آن مشارکت دارند. بنابراین ۱۲۱۸ کمیته اجرایی و ۲۰۸ حوزه انتخابیه بزرگ داریم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: در حوزه تبلیغات نیز کاندیداها سعی کرده اند نسبت به گذشته بسترهای تبلیغاتی بیشتری داشته باشند. اما مدت زمان تبلیغات 7 روز است. برخی فکر می کردند که این فاصله باید بیشتر باشد که تایید نشد. اما با خبرگان رهبری، دامنه پیام ها دو برابر مجلس است. تاکید کردیم نمایندگان مردم کارهای مقدماتی مانند تشکیل ستاد را انجام دهند تا به دوره قانونی انتخابات برسیم.

وی با بیان اینکه 510 نفر نزد خبرگان ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: قانون شرکت در این انتخابات تغییر کرده و همچنین آیین نامه مجلس نیز دو شرط برای ورود به خبرگان وجود دارد: شرط 40 سال و درجه 4. مدرک در منطقه دو شرط دارد که باید این دو شرط را داشته باشند، برخلاف گذشته که ثبت نام مفتوح بود، اکنون در مرحله تایید صلاحیت متقاضیان در معاونت حقوقی شورای نگهبان هستیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای اینکه رای دهندگان زمان کمتری در شعبه بگذرانند و سریعتر رای دهند، گفت: امسال برگه رای انتخابات شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تجمیع و در یک سند تلفیق شده است. دریافت تعرفه ، که می تواند به نصف تقسیم شود.

وی خاطرنشان کرد: قسمت پایین تعرفه مربوط به انتخابات خبرگان و قسمت فوقانی مربوط به شورای اسلامی است که رای دهنده می تواند در کادرهای جداگانه ارائه شده یعنی رای دهد. جعبه آبی برای خبرگان و کادر قرمز برای شورای اسلامی. این عمل رأی گیری را آسان تر می کند.

وی همچنین به برگزاری الکترونیکی انتخابات اشاره کرد و گفت: سه سناریو تدوین شده است. بر اساس قانون، وزارت کشور می تواند در یک هشتم حوزه های چند وکالتی که شامل 4 حوزه انتخاباتی است، انتخابات الکترونیکی انجام دهد. بر اساس سناریوهای تدوین شده، حوزه های انتخابیه چند کرسی شورای نگهبان را معرفی کردیم. اکنون این شورا در حال کار کارشناسی است و امیدواریم در این هفته نظر خود را اعلام کند و به رسانه ها اعلام کنیم که کدام یک از حوزه های انتخابیه ما به صورت الکترونیکی انتخابات خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید انتخابات را داغ کنند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در ایام امتحانات دانشجویی هستیم، انتظاری نیست اما امیدوارم دانشگاه ها در بهمن ماه انتخابات را داغ کنند.

اسلامی با بیان اینکه ضوابط حضور کاندیداها در انتخابات همانند آیین نامه وزارت علوم است، گفت: توصیه ما این است که همه جریان ها بتوانند با حضور در دانشگاه ها زمینه مشارکت و اعتماد مردم را فراهم کنند. از آنجایی که دانشگاه ها محل رقابت آرا هستند، نمی توان به یک نامزد 20 دقیقه و به نامزد دیگر 50 دقیقه وقت صحبت کرد. بنابراین برابری باید رعایت شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید انتخابات را داغ کنند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در ایام امتحانات دانشجویی هستیم، انتظاری نیست اما امیدوارم دانشگاه ها در بهمن ماه انتخابات را داغ کنند.

اسلامی با بیان اینکه بستری برای برگزاری الکترونیکی انتخابات در کشور وجود دارد، گفت: امکان برگزاری کامل آن در برخی نقاط صعب العبور وجود ندارد. هرچند وزارت ارتباطات قول رسیدگی داده و ما هم در شورای نگهبان به این موضوع پرداخته ایم. اما هدف قانونگذار تسهیل امور برای رأی دهندگان است.

وی خاطرنشان کرد: نظر من این است که انتخابات الکترونیکی را از یک جایی یعنی از نمونه های کوچکتر شروع کنیم و ایرادات و ایرادات را اصلاح کنیم، اما همانطور که قانون اشاره کرده است، شورای نگهبان باید در این مورد نظر خود را اعلام کند. در انتظار تصمیم این شورا مطمئنیم شورای نگهبان تا هفته آینده تصمیم و نظر خود را در این خصوص اعلام خواهد کرد.

اسلامی با تاکید بر اینکه 40 انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، گفت: در این 40 انتخابات نرخ مشارکت در نوسان است که نشان از یکپارچگی عادلانه بودن انتخابات کشور دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات، تکرار رای را جرم تلقی کرد و افزود: به عنوان دبیر ستاد در صدد کاهش آسیب های ناشی از برگزاری انتخابات هستیم و به همین دلیل آموزش های اجرایی خواهیم داشت. ستاد تا این آسیب به حداقل برسد.

اسلامی همچنین با بیان اینکه ستاد پیشگیری از انتخابات در تلاش است تا فضای آموزشی در خصوص امنیت انتخابات داشته باشد، گفت: 49 هزار نفر برای انتخابات پیش رو به صورت الکترونیکی ثبت نام کرده اند و همه آنها به صورت قانونی مدارک خود را دارند و محتوا خارج است. این یک رویداد معمولی نبود. اگر به همین منوال ادامه دهیم در مرحله اجرا هم این سلامت و شفافیت را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نامزدهای سه طیف سیاسی در انتخابات آتی شرکت کردند، افزود: هر سه طیف سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل در این انتخابات شرکت کردند و البته برخی از کاندیداها جهت گیری خود را اعلام نکردند که در مجموع بیش از 24 هزار کاندیدا برای انتخابات مجلس 1560 اصلاح طلبان بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تعداد پیش بینی شده شعب اخذ رای در کشور را 65 هزار شعبه اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون 60 هزار شعبه اخذ رای در ستاد انتخابات کشور تایید و نصب شده و اکنون در مرحله تست سیگنال قرار داریم.

اسلامی تاکید کرد: در هر شعبه نرم افزاری طراحی کردیم که میزان سیگنال انشعاب را بررسی می کند تا سیگنالی وجود نداشته باشد. زیرا دستگاه احراز هویت به صورت آنلاین کار می کند و داشتن سیگنال کافی برای ما مهم است. به همین دلیل به همکاران ابلاغ کردیم که آزمون باید در داخل شعبه انجام شود نه بیرون.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: دستگاه احراز هویت مدت هاست که وجود داشته اما امسال چون با 5 شناسه در حال رای گیری است تاکید می کنیم که دستگاه احراز هویت ما باید سیگنالی داشته باشد که هرگز آفلاین نمی شود و از تکرار آرا جلوگیری کند. از ثبت نام..

به گفته وی، امسال بر اساس قانون تاکید داریم که احراز هویت به صورت آنلاین انجام شود. نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان در روزهای چهارم و پنجم باخمن اعلام می شود و داوطلبانی که به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض دارند می توانند درخواست اعتراض خود را به وزارت کشور ارائه کنند. از ششم تا هشتم از باخمن و به شورای نگهبان نیز اطلاع خواهیم داد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مهلت رسیدگی به ایرادات اعلام شده از سوی شورای نگهبان 10 روز از 9 تا 18 بهمن ماه خواهد بود. همچنین داوطلبان رد صلاحیت شده یا رد صلاحیت شده تا پایان امروز ۲۸ آذرماه فرصت دارند تا به صورت مجازی اعتراض کنند.