درآمد باورنکردنی مافیای زباله از هر لاشخور/شهروندان غیرمجاز ممنوع است

درآمد باورنکردنی مافیای زباله از هر لاشخور/شهروندان غیرمجاز ممنوع است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از درآمد ماهانه مافیای زباله به ازای هر زباله گرد 30 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز، رضا محمدی در نشست خبری که پس از بازدید خبرنگاران از شهر تهران برگزار شد، گفت: برای ایجاد تحول در زیرساخت های خدمات شهری نباید تصور کرد که این تحول قابل انجام است. با یک کلید و در مدت زمان کوتاه.» بلکه بدون شک باید مقدمات این امر فراهم شود. امروز پس از حدود شش ماه تلاش موفق به اصلاح قراردادها شدیم، قراردادهایی که انجام شد. قراردادهای نیروی تامین اجتماعی و ماشین آلات و محتوا به گونه ای تنظیم شده است که نیازها در راستای ماموریت ها باشد. قطعا در چنین شرایطی نظارت بر کار است. از پیمانکاران به محل کار می توان نظارت کرد.

و ادامه داد: امروز در قراردادهای جدید به ازای هر کیلوگرم زباله جمع آوری شده و به ازای هر کیلومتر طی شده به پیمانکاران حقوق پرداخت می شود. امروز ما هزینه عملکرد پیمانکار را پرداخت می کنیم و در این راستا یک مرکز مانیتورینگ ساخته ایم که تمامی ماشین های مکانیزه در این مرکز قابل مانیتورینگ هستند و از طریق GPS و سنسورهای طراحی شده در ابزار این ماشین ها به صورت مستمر نظارت می شوند.

پیمانکاران مجاز به استفاده از شهروندان غیرمجاز نیستند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با تاکید بر اینکه 60 درصد شکایات پسماند و حمل و نقل شهری در سماح 137 کاهش یافته است، افزود: پس از رصد قراردادهای جدید و تغییر محتوای قراردادها و همچنین انتخاب پیمانکاران، چه کسی می تواند از نظر جغرافیایی پاسخ دهد ما می توانیم تفاوت در تمیزی شهر را اگر در اختیار آنها باشد احساس کنیم. امروز جغرافیای منطقه 2 در دست یک پیمانکار است و طبق قراردادی که با وی منعقد شده حق استفاده از شهروندان غیرمجاز را ندارد و نباید کمبود تجهیزات وجود داشته باشد و باید پاسخگوی همه اینها باشد. مسائل

به ازای هر کیلوگرم جمع آوری شده به پیمانکاران حقوق پرداخت می شود

وی ادامه داد: روند کار اصلاح شده و امروز به ازای هر کیلو جمع آوری حقوق به پیمانکاران پرداخت می شود. بر این اساس در فروردین ماه امسال زباله های تهران حدود 10 درصد افزایش یافته است زیرا پیمانکار ما حتی در انتهای نهرها زباله و گل و لای جمع آوری می کند و نتیجه این افزایش 10 درصدی این است که کوچه پس از کوچه ها و داخل کوچه ها. نهرها تمیزتر شده اند.

محمدی بیان کرد: از نظر تجربه و فرهنگ شهری سال هاست که همه با جمع آوری زباله ها در ساعت 21 موافقت کرده اند و این موضوع همچنان در ذهن ما وجود دارد اما از آنجایی که مخازن زباله در سطح شهر مکانیزه بود شهروندان فکر می کرد که هر کسی می تواند زباله ها را در این مخازن بریزد. بنابراین امروز باید به طور جدی به موضوع اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این حوزه بپردازیم و به این تغییر رفتار شهروندان توجه کرده و نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم. بدون شک ساعاتی که رفت و آمد در ترافیک تهران راحت تر است از سه تا شش صبح است.

خدمات شهری همه هزینه است

وی درباره بحث صرفه جویی در هزینه ها پس از انعقاد قراردادهای جدید، تصریح کرد: بحث صرفه جویی در هزینه ها در قراردادها اصلاً آن چشم اندازی که در مدیریت پسماند می خواهیم نیست. بدون شک تمام خدمات شهری هزینه است. حقوق نگهبانان را از حداقل 8 میلیون تومان به 12 تا 15 میلیون تومان افزایش دادیم و این موضوع از بهمن و اسفند اجرایی شد.

همکاری با پیمانکارانی که از کوکان سود می برند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران تاکید کرد: بکارگیری کودکان جرم است و پیمانکاری که چنین کاری را انجام داده است، مرتکب تخلف و جرم شده و البته امکان بکارگیری شهروندان مجاز نیز وجود دارد توسط پیمانکاران برخی بر اساس آخرین بررسی ها از زباله های خشک استفاده می کنند، با توجه به اینکه روزانه هر شهروند حدود 750 گرم زباله تولید می کند و حداکثر 30 درصد زباله های تهران خشک است. در بهترین حالت، حداکثر 15 درصد از این زباله ها از طریق سیستم کاندید و MRF ها جدا می شوند. 1500 تن زباله خشک وجود دارد که متأسفانه به دست مافیای زباله افتاد و با پول گفته شده آن را از مخازن جمع آوری کردند و چهره شهر را به هم ریختند. حدود 6000 زباله جمع کن در تهران فعال بودند. این در حالی است که با افزایش 10 درصدی زباله در فروردین ماه امسال و با اقدامی که در موضوع جداسازی از بدنه های آبی صورت گرفته، شاهد کاهش این تعداد هستیم.

بکار با تعمیرگاه هایی که زباله خرید و فروش می کنند

وی در خصوص جداسازی زباله از مخازن زباله گفت: این اقدام جرم است و با کارگاه های خرید و فروش زباله از طریق همکاران مستقر در بزرگراه ها برخورد می شود و در نهایت با کمک راهنمایی و رانندگی دستگیر می شوند. پلیس. بی شک امروز زباله جمع کن ها کم شده است. با جداسازی و زباله گردهای غیرمجاز برخوردهای مختلفی صورت گرفته است و امروز دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

محمدی با اشاره به جمع آوری 5 هزار و 400 تن زباله در فروردین 1402، افزود: در فروردین ماه امسال این میزان به 6 هزار و 700 تن رسید. در گذشته چهار درصد از این میزان توسط دستگاه های پردازشی منتشر می شد اما امروز این رقم به هشت درصد رسیده است. همچنین تخلیه 1500 تنی مخازن ادامه دارد که دیگر توسط سازمان های غیرقانونی انجام نمی شود، بلکه معتادان به مواد مخدر اقدام به تخلیه زباله از مخازن می کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران در خصوص سهم آرادکوه در بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: در گذشته شهرداری تهران و مجتمع آرادکوه در این موضوع 10 درصد سهم داشتند و 90 درصد سهم کارخانه ها، دامداری ها است. ، و غیره. در این منطقه مافیای زباله ماهانه 30 میلیون تومان برای یک زباله جمع کن درآمد کسب می کرد.

رضا محمدی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در حاشیه بازدید خبرنگاران در جمع خبرنگاران گفت: در تلاش هستیم تا شهر را با حداقل آسیب از نظر ترافیکی پاکسازی کنیم و باید گفت که جمع آوری زباله به صورت 24 ساعته انجام می شود. در روز.”

از ساعت یک شب تا شش صبح، باربرها کارهای جاده ای را انجام می دهند

وی ادامه داد: ساعت 6 صبح باید شهر را پاکسازی و به شهروندان تحویل دهیم. جمع آوری زباله از ساعت 21:00 شروع و در ساعت 01:00 به پایان می رسد. البته گاهی تا سه بامداد طول می کشد و از ساعت یک بامداد تا شش صبح باربرها کارهای مسافرتی را انجام می دهند.

به گفته محمدی مکانیزمی که ذکر شد عملکرد استاندارد است اما معمولاً متناوب است و پشت آن قرار است لباسشویی های مکانیزه از ساعت یک شب شروع به کار کنند، اما واقعیت خیلی جاها اینطور نیست. ، زیرا زباله ها از ساعت یک بامداد در مخازن ریخته می شود.

وی ادامه داد: در نظر بگیرید که ساعت 10 صبح تاجران مخازن را پر می کنند یا در ساعتی دیگر مغازه داران را پر می کنند و باید مدام مخازن را تمیز و تخلیه کنیم.

شهروندان ما هر ساعت زباله را ترک می کنند

محمدی همچنین گفت: شهروند ما هر ساعت زباله ها را پرتاب می کند و اطراف مخزن زباله هم زباله جمع کن داریم.

سخت ترین منطقه برای جمع آوری زباله منطقه 12 است

وی تصریح کرد: سخت ترین منطقه برای جمع آوری زباله منطقه 12 است و روزانه 2 میلیون جمعیت شناور داریم و جمعیت شبانه آن کمتر از 300 هزار نفر است و مناطق 11 و 12 هر ساعت نگهداری و جمع آوری می شود.

محمدی افزود: منطقه 22 که زباله کمتری دارد 2 بار و برخی مناطق سه نوبت و البته در فصل تابستان تانکرها بیشتر تمیز و شستشو می شود.

فرهنگ ریختن زباله در سطل زباله در ساعت 21 باید نهادینه شود

مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران تصریح کرد: اگر فرهنگ گذاشتن زباله در سطل زباله در ساعت 21 نهادینه شود، کار آسانتر می شود و میز شستشو و مخازن شستشو با سهولت بیشتری انجام می شود.

وی افزود: قراردادهای ما با پیمانکار بسته به منطقه متفاوت است و ماهانه چهار بار مخازن شستشو می شود.

محمدی ادامه داد: جداول و گاردریل های خیابان ها در بزرگراه ها و خیابان های اصلی از جمله بزرگراه امام علی (ع) شست و شو می شود اما قطعا خیابان های فرعی هر روز شستشو نمی شود.

به گفته وی حجم زباله های جمع آوری شده در فروردین نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد بیشتر است و یکی از دلایل آن کیلویی بودن قرارداد است.

50 درصد پارک زباله بازسازی شده است

محمدی تاکید کرد: 50 درصد ناوگان ما نوسازی شده و سیستم توزین ما زمان ورود خودروها و ماشین آلات مکانیزه را ثبت می کند.

وی ادامه داد: اگر روزی پاک نشد، نگاه کنید شهر چگونه می شود و در بسیاری از شهرهای دنیا یک روز در میان زباله ها را جمع آوری می کنند. اما در تهران وضعیت اینگونه نیست و روزی چندین بار این مشکل هزینه های زیادی را به شهر تحمیل می کند.

محمدی یادآور شد: مشکل اصلی ما فرهنگ سازی در ساعت 21 برای گذاشتن زباله در مخازن زباله برای کاهش موش و حیوانات و زباله است.

افزایش 40 درصدی دستمزد کارگران مدیریت پسماند

وی همچنین گفت: دستمزد کارگران مدیریت پسماند نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته و مدت پرداخت حقوق 30 ماه است.

کاهش تعداد زباله گردهای پایتخت از 6000 به 1000 زباله جمع کن

به گفته محمدی، آمارها نشان می دهد قبل از اجرای قراردادهای جدید، حدود 6 هزار زباله جمع کن داشتیم که اکنون به حدود هزار زباله بردار کاهش یافته است.

استخدام 100 کولی و کتفی از تهران به عنوان پاکبانی

وی ادامه داد: جمع آوری زباله در تهران 60 تا 70 درصد کاهش یافته است و 800 کامیون زباله در تهران تردد می کنند که نیمی از آنها مدل 1402 است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران یادآور شد: نوسازی توسط بخش خصوصی با اعتبار 2000 میلیارد تومان انجام شد و تاکنون 100 کولی و کتفی به عنوان لاشخور مشغول به کار شده اند.

منبع: ایسنا