سود روزانه از تفکیک 120 تن زباله در کیسه گرد و غبار / تسطیح زمین برای جلوگیری از ریختن زباله های خانگی مورد نیاز است.


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808579

اولویت های مدیریت پسماند در تربت حیدریه اعلام شد.

در پی مشکلات چرخه ناقص مدیریت پسماند در تربت حیدریه، مدیریت پسماند این شهرستان دو اولویت مهم را برای تسطیح زمین و همچنین راه اندازی ترانشه مهندسی محل دفن زباله برای جلوگیری از سودجویی مردم از تولید روزانه اعلام کرد.120 تن زباله های تربت حیدریه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; دومین محل دفن زباله بحرانی کشور در تربت حیدریه روزانه 120 تن زباله دریافت می کند که به دلیل نبود زیرساخت های لازم برای بازیافت زباله در زیر آوار مدفون می شود و سرنوشت این طلای کثیف در محل دفن زباله، شایستگی و نصب تجهیزات است. .

این اقدام باعث تولید گازهای گلخانه ای و متان می شود که در صورت تخصیص اعتبارات لازم برای نصب تجهیزات بازیافت از سوی مراجع استانی و کشوری می توان از همان پسماندها برق، کمپوست و مواد مختلف دیگر تهیه کرد.

اما در بازدید میدانی از رسانه ها با مدیریت پسماند مشخص شد که در این محل دفن زباله وجود ندارد بلکه در واقع محل دفن زباله است که علاوه بر تولید گازهای گلخانه ای، آتش در آن انباشته می شود. به دنبال آن سوزاندن و جمع آوری سگ های ولگرد.


جمع آوری زباله یکی از اولویت های مهم شهرداری است

وحید فرح تبار شهردار تربت حیدریه با بیان اینکه مدیریت پسماند از اولویت های شهرداری است، افزود: و مردم نظاره گر هستند لذا آن را در اولویت معرفی کرده ایم.

وی گفت: اگر بضاعت شهرداری و توان مالی این نهاد را در نظر بگیریم انتظار می رود با درک متقابل موضوع و در قالب فازهای مختلف و با کمترین بودجه مالی و استفاده این مشکل را حل کنیم. از امکانات.”


احیای اراضی، تسطیح زمین و راه اندازی دفن مهندسی از اولویت های اول مدیریت پسماند در تربت حیدریه است.

مدیریت پسماند تربت حیدریه پس از انعکاس رسانه ای مشکلات دومین محل دفن زباله بحرانی و اصرار بر حل وضعیت موجود، سرانجام دو اولویت مهم در احیای و تسطیح اراضی و همچنین راه اندازی کاوش مهندسی دفن زباله را در نشریه روزانه خود تعیین کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری تربت حیدری در این خصوص گفت: دومین محل دفن زباله بحرانی کشور را داریم که روزانه تا 120 تن زباله تولید می کند که از این میزان 7 تن زباله ارزشمند و به دلیل وجود آن است. از زباله گردهای شهر امرار معاش می کنند که از این میزان حدود 300 کیلو زباله می توان بیرون ریخت.

سید جمال یوسف زاده افزود: طرح مطالعاتی سال 96 که مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت باید در سه بند شامل بهسازی و تسطیح دفن زباله و همچنین شروع خاکبرداری و شرایط استاندارد دفن زباله، برنامه میان مدت ارائه کند.

وی گفت: در درازمدت نیز با کمک همه دستگاه های مرتبط و فرهنگ سازی که در حال انجام است، به کاهش زباله و کم تولید و تفکیک زباله نیز رسیدگی می شود.

یوسف زاده افزود: بررسی محل دفن و حصار و اصلاح شیب لبه گودبرداری به عنوان اولین مرحله برای رفع مشکل آتش سوزی و کنترل پخش زباله در ماه های آینده و همچنین بهسازی در نظر گرفته شد. مسیر رودخانه و آبهای سطحی

یوسف زاده خاطرنشان کرد: هزینه ایجاد گودبرداری 20 هزار تن به ازای هر کیلوگرم است و مکان فعلی مناسب است و باید در سه فاز مدیریت شود که اولین قدم خاکبرداری دیوار اصلی است.

عضو شورای شهر تربت حیدری گفت: در گام دوم تولید ثروت و درآمد و در گام آخر طرح تقسیم بندی است که مشاور پیشنهاد می کند پس از رسیدن به طرح تقسیم بندی توسط شهرداری انجام شود. امتیاز مالی مورد نظر باید از پیمانکار دعوت شود.

یوسف زاده گفت: پسماندهای موجود کیفیت تولید کمپوست را ندارند و کیفیت خود را از دست داده اند و در زمینه تولید سوخت نیز مشاور پسماند توجیه اقتصادی ندارد، اما با توجه به اصرار پیمانکار بر تولید کمپوست، یک برنامه کاربردی است. ارائه شد و به شرطی که در صورت رسیدن به نقطه پایانی کار ادامه پیدا کند، در غیر این صورت از تولید کمپوست صرف نظر کرده و به حفاری می پردازیم.

وی افزود: شهرداری باید 50 هکتار مسکن و شهرسازی موجود را بگیرد و در درازمدت 20 هکتار دیگر درخواست کند. هنگام پرداخت هزینه ترحیم

عضو شورای شهر تربت حیدری نیز به نحوه عملکرد آن اشاره کرد و گفت: این مطالعه پس از دریافت زمین از محل مسکن و شهرسازی و درخواست شهرداری مبنی بر تامین زمین و تامین ماشین آلات تسطیح و تسطیح و تسطیح و تسطیح توسط شهرداری انجام می شود. دفن زباله های قدیمی خدمات شهری

وی افزود: در فاز دوم نیز به زودی عملیات خاکبرداری و راه اندازی محل گودبرداری و تهیه فهرست بها و حق تشییع انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید