درآمد گروه محدودی از مردم نباید سلامت مردم را به خطر بیندازد


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890589

هاشمی مهر در این نشست درباره کشتار غیرقانونی حیوانات در این استان گفت: به دلیل درآمد افراد محدودی که کشتار غیرقانونی دارند سلامت مردم به خطر نیفتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، جلسه پیگیری موضوع کشتار غیرقانونی احشام به ریاست معاونت سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز چهارشنبه 5 مردادماه در سالن شماره دو استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

معاون سیاسی استاندار در این دیدار با بیان اینکه نباید برای سلامت مردم کم کاری کرد گفت: به دلیل محدودیت درآمد مردم نباید سلامت مردم به خطر بیفتد بنابراین با وجود 800 مشترک بیماری های حیوانات و انسان ها، کشتار غیرقانونی باید شناسایی و در غیاب نظارت سازماندهی شود.

هاشمی مهر با بیان اینکه وظیفه شرعی و قانونی داریم که برای سلامت مردم تلاش کنیم، گفت: از طریق صدا و سیما به مردم اطلاع رسانی کنید که به دلیل مشکلات و بیماری های مختلف در کشتار غیرقانونی خرید نکنند.

وی به لزوم ساماندهی کشتار بی رویه دام در صورت عدم مجوز، کشتار بهداشتی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول باید با آموزش و فرهنگ سازی از خرید کشتار بی رویه جلوگیری کنیم، از طرفی نمی خواهیم. مشکلی برای درآمد مردم ایجاد کنیم، اما می خواهیم کشتار غیرقانونی را سازماندهی کنیم.

این مسئول بیان کرد: 27 هزار زوج نابارور داریم که بخش زیادی از آن به دلیل تولید محصولات غذایی دستکاری شده ژنتیکی است بنابراین باید به سلامت جامعه در ابعاد مختلف جامعه توجه شود.

معاون دادستان مرکز استان در این جلسه با بیان اینکه نرخ کشتار قصابان باید پیشنهاد و ارزیابی شود، گفت: درگیری و پلمب موقتی است چرا که با توجه به سود سرشار پس از مدتی فعالیت آنها از سر گرفته می شود.

حامد رهبر به لزوم برنامه ریزی برای جلوگیری از ذبح غیرمجاز اشاره کرد و گفت: نماینده قصابان در زمان های مختلف حضور داشته و روند کشتار، قیمت گذاری و خسارات وارده به آنها توضیح داده شود.

وی گفت: همه افراد باید شناسنامه داشته باشند تا در صورت مشاهده مشکل در حوزه دامپروری به راحتی قابل شناسایی باشد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح به عدم آگاهی کافی از دام های بیمار و توزیع آنها که مبتلا به بیماری های عفونی هستند اشاره کرد و گفت: کشتار دام علاوه بر تنگاری در گنجه ای نیز مشاهده می شود.

سرهنگ پرویزیان ادامه داد: بسیج و سپاه همچنان مایل به همکاری با مجموعه دامپزشکی برای ساماندهی کشتارهای غیرقانونی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید