مدیرانی که سلامت مردم را جدی نمی گیرند برکنار شوند/ سلامت مردم خط قرمز ماست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، امروز در اتاق جلسات معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان کمیسیون آب و بیماری های روده (التور) برگزار شد.

رضا نجاتی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در ابتدای این نشست گفت: خواستار تامین آب شرب سالم مردم هستیم.

وی با تاکید بر لزوم کنترل سلامت افزود: سلامت بر درمان اولویت دارد، اگر بتوانیم مشکلات سلامت را کنترل و مدیریت کنیم نیازی به درمان نخواهد بود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت آب پشت سدها گفت: امسال وضعیت آب پشت سدها نگران کننده شده و این موضوع کار ما را سخت می کند.

نجاتی ادامه داد: در حوزه آب و فاضلاب تلاش شده اما در شهرستان ها تعامل کم است و تیم های نظارتی باید نظارت دقیق تری بر کار داشته باشند.

وی افزود: فرمانداران و بخشداران باید جلسات شورای سلامت را ادامه داده و گزارش های لازم را دریافت کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی ناحیه خوزستان ادامه داد: تیم هایی برای نظارت و دریافت گزارش های لازم تعیین شود.

نجاتی با اشاره به وضعیت آب در استان گفت: کشت برنج به طور کامل ممنوع شده و آب شرب را مورد توجه قرار داده ایم، بنابراین باید آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم تامین شود.

وی در خصوص کلرزنی در برخی شهرها گفت: برخی از شهرها میزان کلر زنی پایینی دارند و آب و فاضلاب باید پیگیری های لازم را انجام داده و تکلیف این شهرها مشخص شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به فعالیت کم مدیران آب در برخی روستاها و شهرهای استان ادامه داد: مدیری که سلامت انسان برایش مهم نیست به کار خود ادامه ندهد چرا که سلامت انسان خط قرمز ماست. .

نجاتی درباره وضعیت وبا و آلتر در چند سال اخیر گفت: با حکمرانی خوبی که انجام شد، در چند سال اخیر وبا و آلتر نداشتیم.

وی افزود: روستاها از نظر بهداشت آب آسیب پذیرتر هستند، زیرا شبکه آبرسانی در آنها طولانی است، دهیاران و بخشداران علاوه بر شورای سلامت جلسه ویژه ای را در خصوص مسائل بهداشتی برگزار می کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی ناحیه خوزستان ادامه داد: باید مراقب میزان آب پشت سدها باشیم، هیچ دستگاهی نمی تواند این کار را انجام دهد و همه باید بتوانند کار کنند.

نجاتی بر لزوم انجام فعالیت های فرهنگی برای مصرف بهینه آب و صرفه جویی در آب تاکید کرد: صدا و سیما باید در زمینه صرفه جویی در مصرف آب فرهنگ سازی لازم را انجام دهد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی و آب و فاضلاب باید جلساتی را با یکدیگر برگزار کنند تا به صورت تخصصی تر تبادل اطلاعات بین دو دستگاه صورت گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی ناحیه خوزستان در پایان گفت: فرمانداران باید نظارت کافی بر بهداشت آب شرب مردم داشته باشند و موارد را به استان منتقل کنند.

گفتنی است در این نشست موضوعاتی از جمله وضعیت آب و فاضلاب استان، تعداد روستاها و شهرهای تحت پوشش آبفا و مناطق فاقد خط لوله، لایروبی و آهک پاشی در مناطق شهری و روستایی، کلرزنی در مناطق شهری، مطلوبيت آب، وضعيت و تعداد آزمايشگاه هاي كنترل، كيفيت در استان و … مورد ارزيابي قرار گرفت.

لازم به ذکر است شهرهای کارون، اهواز، غرب و شرق، باوی، هندیجان و ماهشهر با وضعیت قرمز در بحث مطلوبیت کلرزنی نیاز به مداخله فوری دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید