هیچ خط قرمز در مبارزه با فساد وجود ندارد / ما مدیرانی را که فعل را ترک می کنند کنار نمی گذاریم

زمان: 14:34
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775871

حجت الاسلام رشیدزاده با اشاره به تلاش های ویژه سازمان بازرسی برای پیگیری تخلفات و فساد ، گفت: در مبارزه با فساد خط قرمز برای ما وجود ندارد و متخلفان و مقامات مفسد را نمی بخشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت ، حجت الاسلام علی اکبر رشیدزاده ، بازرس کل استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران در نشست خبری چهلمین سالگرد تأسیس سازمان بازرسی کل کشور ، با اشاره به اختیارات سازمان بازرسی ، گفت: به ماده 174 از قانون اساسی جمهوری اسلامی آژانس بازرسی ملی برای نظارت بر روند روان پرونده ها و اجرای صحیح قانون ایجاد شده است.

وی افزود: قوانین مندرج در قانون اساسی نشان دهنده اختیارات گسترده سازمان بازرسی در نظارت بر دستگاهها و نهادهای دولتی مانند همه وزارتخانه ها ، سازمانهای مرتبط با قوه قضائیه ، شرکتهای دولتی ، شهرداریها ، نهادهای انقلابی ، دفاتر اسناد رسمی است. سازمان های دولتی توسط دستگاه کنترل کنترل می شوند.

بازرس کل استان سمنان با اشاره به برنامه های مختلف بازرسی سازمان ها در استان سمنان ، خاطرنشان کرد: بر اساس اختیارات قانونی این سازمان ، بازرسی ها به صورت موردی ، برنامه و اصلاحات فوق العاده به دنبال ساختارها انجام می شود. ، ساختارها و عملکردها و در این راستا 260 مورد اصلاحات در استان انجام شده است که برخی از آنها بسیار م effectiveثر بوده و حقوق عمومی را شامل می شود.

رشیدزاده با بیان اینکه برخورد با افراد دارای معلولیت در کاهش فساد اداری تاثیری نخواهد داشت گفت: به منظور اجرای نظارت دقیق سازمان بازرسی ، رویکرد انجام این بازرسی ها نگاهی ویژه به تنگناهای فساد برای جلوگیری از فساد است.

وی در مورد رویکرد مرکزی به موضوع سازمان بازرسی گفت: تفاوت وضعیت موجود با وضعیت مطلوب مسئله است و رویکرد مهم سازمان بازرسی توجه ویژه به مسائل ، مشکلات و مشکلات خواهد بود. افراد در بخشهای مختلف “

بازرس کل استان سمنان با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردهای سازمان بازرسی بهبود فرایندهای تصمیم گیری است ، گفت: به منظور بهبود فرآیندهای تصمیم گیری ، سازمان بازرسی به شفافیت و پاسخگویی به مردم ، به ویژه رسانه.. او در مطالبه گری مثر بود.

رشیدزاده با اشاره به مدت زمان بازرسی های برنامه ریزی شده در دستگاه های مختلف ، اظهار داشت: به منظور بازرسی و نظارت دقیق بر کار دستگاه های دولتی ، گاهی اوقات 2 ماه طول می کشد تا نمایندگان سازمان بازرسی حضور یابند و از بی توجهی سایر دستگاه ها جلوگیری شود. روشن است

وی با اقدامات سازمان بازرسی در روزهای تاج اذعان داشت: در روزهای تاجگذاری در حوزه بهداشت ، بازرسی ها و نظارت های مستمر انجام شد و بیش از 100 نامه ارسال شد و نتایج مثبتی به همراه داشت که باعث شد ما با مراجعه به گرمسار و پیگیری موضوع ، این مشکل با اعطای 200 میلیون تن اعتبار از علوم پزشکی حل شد.

بازرس کل استان سمنان با بیان اینکه حمایت از مدیران صادق نیز در استان در دستور کار است ، تاکید کرد: تا زمانی که به مهربانی و ارائه مناسب و حمایت صحیح از مدیران صادق و منصف در مبارزه با فساد توجه کنیم ، ما هیچ امتیاز و خط قرمز نمی دهیم چنین چیزی وجود ندارد.

رشیدزاده ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و نظارت بر اصلاحات ، توضیح داد: سازمان بازرسی مطابق قانون به دنبال آسیب شناسی و سم زدایی بیشتر است و در صورت برخورد با تخلف یا انحراف در سازمان ها و نهادهای دولتی ، در زمان های مختلف هشدارهای لازم را صادر می کند. و در صورت تخلف ، آن را جدی می گیریم.

وی در خصوص توجه ویژه سازمان بازرسی به استعفای مدیران گفت: در زمینه استعفا اگر مدیری از مسئولیت خود غفلت کرده و از مسئولیت خود غفلت کرده ، حقوق جمهوری اسلامی و مردم را زیر پا گذاشته باشد با وی مواجه خواهد شد. با حمله جدی در این رابطه ، برخی از مدیران ارشد و کارکنان سازمانهای دولتی ، که حتی خارج از استان بودند و دوره آنها به پایان رسیده است ، مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و ما مدیرانی را که فعل را ترک کرده اند رها نخواهیم کرد.

بازرس کل استان سمنان برخی از اقدامات سازمان بازرسی در سال گذشته را برشمرد و ادامه داد: الزام دستگاه مربوط به سلب مالکیت 27 هکتار از اراضی ملی در مهدی شهر ، آشنایی 131 کارمند و مدیر با تخلفات اداری و دفتر دادستانی در سال گذشته حضور نمایندگان سازمان بازرسی در 105 مناقصه یا مناقصه اجرایی و 17 مورد لغو منجر به لغو یا از سرگیری حراج به ارزش بیش از 100 میلیارد ریال از جمله اقدامات مهم این سازمان بازرسی بود.

رشیدزاده با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی برای اجرای شعار سال و منویات مقام معظم رهبری گفت: شناسایی مشکلات اقتصادی ، ساختاری و زیربنایی صنعت و معدن ، آسیب شناسی قوانین موجود در این حوزه از صنعت و تولید ، شناسایی ظرفیتهای سرمایه گذاری رایگان و بازدیدها میدان 31 واحد تولیدی در استان یکی از اقدامات در زمینه تولید است که نتایج بسیار خوبی را به همراه داشت.

وی با اشاره به دو مصوبه مهم سازمان بازرسی ، افزود: 39 مصوبه تحمیل اتهامات غیرقانونی از سوی شوراهای اسلامی استان سمنان و بخشنامه وزارت نیرو مبنی بر اخذ هزینه از مشترکان توسط سازمان بازرسی دنبال شد که به طور کامل لغو شد.

بازرس کل استان سمنان با بیان اینکه 2 هزار و 258 شکایت در مورد سیستم شکایات سازمان بازرسی توسط مردم ارسال شده است ، خاطرنشان کرد: کلیه شکایات و گزارشات عمومی دریافت شده از طریق سیستم شکایات و ارتباطات سازمان بازرسی پیگیری خواهد شد و برخی از دعاوی A تشکیل شد و فساد کشف شد ، که یکی از اقدامات این سازمان برای ردیابی تخلف در توزیع داروهای منسوخ توسط یکی از شرکت های دارویی استان است که توسط شخص ناشناس گزارش شده است.

رشیدزاد در پایان یادآور شد: سازمان بازرسی بر اساس تجربیات گذشته و یافته های ناشی از بازرسی های دوره ای ، مشکلات و معضلات موجود در دستگاه های اجرایی را شناسایی کرده است که اگرچه این آسیب ها را با دقت بررسی می کند ، اما راه حل این مشکلات را نیز حل می کند. جهت احضار و پیگیری بیشتر به استاندار جدید سمنان ارائه می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید