مدیرانی که به دنبال طرح های عمرانی با ظرفیت بالای استان نیستند خائن هستند/ افزایش تولید ما مطالبه جدی است


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1834913

در این جشنواره از نخبگان کارگری و کارگری و بسیج کارگری قدردانی شد.

پور ابراهیمی با تاکید بر لزوم توجه به افزایش ظرفیت تولید در حوزه هایی که می تواند اشتغال زایی داشته باشد، تاکید کرد: در بسیاری از واحدهای تولیدی خیانت وجود دارد و در عین حال که رشد و توسعه می تواند صورت گیرد، به صورت منفعلانه انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، صبح امروز مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و سومین جشنواره قدردانی از نخبگان و برترین های جامعه کار و تولید استان کرمان در سال 1400 در سالن شهید مرتضوی زاده استان کرمان برگزار شد.



در این مراسم نمایندگان استان به سخنرانی پرداختند و هر کدام گرهی از مشکلات کارگران استان را بیان کردند.

ایمنی اولین اصل در بخش کار است / بازرسی ها باید جدی تر باشد

شهباز حسن پور در این همایش گفت: بیشترین قربانیان در بخش کار در سطح جامعه اتفاق می افتد.


وی در خصوص عملکرد ضعیف بازرسی ها توسط بازرسان اذعان داشت: برخی بازدیدها و بازرسی ها تشریفاتی است زیرا قبل از بازرسی با مدیرعامل شرکت هماهنگ شده و در واقع عدم موفقیت بازرسی را زیر سوال می برد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در واحدهای کارگری تبعیض های غیرقانونی وجود دارد که یکی از آنها عدم اجرای طرح همسان سازی است چرا که باید توجه داشت که درصدی قیمت ها افزایش یافته است.


وی گفت: باید کارگروهی برای برخورد با تبعیض ناعادلانه و سپس ایمنی کار تشکیل شود تا واحدهای تولیدی مورد بررسی جدی قرار گیرند.

عدالت در پرداخت ها باید اولویت اصلی کارفرمایان باشد

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها از نیروهای خارجی با بودجه دولتی استفاده می کنند در حالی که کارگر خانگی بیکار است و این موضوع باید جدی گرفته شود.
وی افزود: برای نظام تولیدی و کارگاهی باید مشوق های کارفرمایان برای توسعه واحد تولیدی در نظر گرفته شود در حالی که واحدهای تولیدی تفاوت هایی در رشد و سودآوری دارند اما در پرداخت دستمزد باید انصاف را در نظر گرفت.

ذخایر مورد انتظار عسل در کشور 17 میلیارد تن است
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تقدیر از کارکنان بسیج کارگری استان که در جشنواره امسال نیز به ارائه یادگاری و کتاب خوان پرداختند، گفت: سال گذشته بیشترین خدمات فرهنگی توسط بسیج کارگری در سال جاری انجام شد. این دسته

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید خواسته ما در استان است، گفت: ظرفیت تولید استان بسیار بالا است و حتی می توانیم 3 واحد صنعتی در حوزه مس ایجاد کنیم.

پور ابراهیمی با تاکید بر اینکه باید به افزایش ظرفیت تولید در حوزه هایی که می تواند اشتغال زایی داشته باشد، تاکید کرد: خیانت در بسیاری از واحدهای تولیدی رخ می دهد و در عین حال که می توان رشد و توسعه را انجام داد، منفعلانه است، به طوری که در صورت خیانت مدیران در یکی از متهمان. شرکت ها تعطیل شده اند، شاهد افزایش سود در این گروه هستیم و این تجربه در سال های اخیر در صنعت مس مشهود است.

وی تاکید کرد: 17 میلیارد تن ذخایر مس برآورد شده کشور است، استان کرمان نعمت خدادادی معادن بزرگ و ارزشمند دارد و باید به ظرفیت های استان از جمله مس و زغال سنگ که از امکانات بسیار ارزشمندی در استان کرمان هستند توجه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: پیگیرانه برای افزایش حقوق کارگران تلاش می کنیم، اما نباید تصمیمات غیرکارشناسی و عجولانه گرفت زیرا به ضرر جامعه کارگری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید