در دو سال اخیر در حوزه عفاف و حجاب ضربه بزرگی به ما خورده است، اما اگر آن ضربات مقدمه ای برای تصویب این لایحه بود، بازی را بردیم.

در دو سال اخیر در حوزه عفاف و حجاب ضربه بزرگی به ما خورده است، اما اگر آن ضربات مقدمه ای برای تصویب این لایحه بود، بازی را بردیم.

امیرحسین بانکی پور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه ایرادات جدی داشت اما آن ایرادات اصلاح شده است. گنجینه ای از جواهرات است. در دو سال اخیر ضربه بزرگی در حوزه عفاف و حجاب وارد شده است، اما اگر آن ضربات مقدمه ای برای تصویب این لایحه بود، ما برنده بازی هستیم زیرا در گذشته نمی توانستیم اینها را تصویب کنیم. مسائلی چون بستر اجتماعی برای آن وجود نداشت.

تسنیم: یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه ایرادات جدی داشت اما آن ایرادات اصلاح شده است.

امیرحسین بانکی پور در مراسم ملی جوانان جمعیت (ویژه طلاب و مبلغان گروه های مبلغان برادر و خواهر) که با موضوع “هر کودک هدیه ای از بهشت” در سالن همایش های بهشت ​​دفاع مقدس برگزار شد. موزه گفت: زمانی که قانون جمعیت به تصویب رسید، بسیاری از مردم دید مثبتی نسبت به آن نداشتند و برخی شروع به تمسخر کردند که این قانون از همان ماه های اول نتیجه نمی دهد.

وی با بیان اینکه تغییر رفتار اجتماعی بسیار سخت است، تصریح کرد: جامعه ای که 30 سال است به دنبال فرزندان کمتر است و همه مسائل از ساختار دستمزد گرفته تا ساختار آموزش، الگوی مسکن، بیمه و… به گونه ای طراحی شده اند که تغییر دیدگاه شما را بسیار دشوار کنند.

نماینده شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال و وزارت بهداشت در روزهای اخیر، اتفاقات مبارکی رخ داده است، گفت: وی گفت: از سال 1393 تا کنون هر ساله میزان زاد و ولد کاهش یافته و بیش از 20 درصد کاهش داشته است، اما بر اساس آمار سازمان ثبت احوال در 15 استان زاد و ولد افزایش یافته و روند کاهش جمعیت در سراسر کشور متوقف شده است. کشور.

وی گفت: زمانی که مجلس روی کار آمد، طبق آمار 170 هزار تولد کاهش داشت و امروز 17 هزار تولد کاهش و مادران کاهش یافته است.

بانکی پور اضافه کرد: بیشترین تولدها مربوط به مادران 25 تا 40 ساله است و مادران 25 تا 40 ساله در 10 سال اخیر دو و نیم میلیون کاهش داشته که حاصل برنامه تنظیم خانواده در 30 سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در حالی که مادران ما در این رده سنی رو به کاهش است، توانسته ایم جلوی سقوط آزاد جمعیت را بگیریم، تصریح کرد: در دو سال اخیر که مشکلات اقتصادی در اوج بود و سرمایه اجتماعی نیز کاهش یافت. خدا را شکر، رفتار مردم شروع به تغییر کرد

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی ادامه داد: برای خروج از سیاهچاله جمعیت باید الگوی سه، چهار و پنج کودک ترویج شود. آمارها نشان می دهد که الگوی سه و چهار فرزندی افزایش یافته است.

وی در بخشی دیگر از بیانیه خود درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه ایرادات جدی داشت اما آن ایرادات اصلاح شده است. گنجینه ای از جواهرات است. در دو سال اخیر ضربه بزرگی در حوزه عفاف و حجاب وارد شده است، اما اگر آن ضربات مقدمه ای برای تصویب این لایحه بود، ما برنده بازی هستیم زیرا در گذشته نمی توانستیم اینها را تصویب کنیم. مسائلی چون بستر اجتماعی برای آن وجود نداشت.

بانکی پور تصریح کرد: سه دسته نقد به لایحه عفاف و حجاب وجود دارد، دسته اول انتقاداتی است که اصلاح شده و اصلا وجود ندارد، دسته دوم نقدهای صحیحی است که در این مدت اصلاح شده است، اما دسته سوم نقدهایی است که اصلاح شده و اصلا وجود ندارد. مخالفت با انتقادات است.

وی گفت: در بین مردم دو دیدگاه وجود دارد که می گویند باید قاطعانه با این موضوع برخورد شود. گروه اول می گویند پلیس باید هر کسی را که برهنه است دستگیر کند. اما گروه دوم بیان می کنند که پلیس باید موارد خاصی را دستگیر و برای برخی دیگر جریمه های بازدارنده وضع کند تا جامعه ناآگاه از مجرمان جدا شده و با آنها برخورد شود.