در سفر به کیش چه بخریم؟

کیش یک منطقه آزاد تجاری است به این معنی که کالاها هنگام ورود به این جزیره هزینه گمرکی پرداخت نمی کنند و به همین دلیل می توانید بسیاری از کالاهای خارجی را با قیمت کمتری نسبت به سایر شهرهای ایران خریداری کنید. البته در مراکز خرید جزیره قیمت اجناس نسبت به سال های گذشته بسیار افزایش یافته است و خرید به راحتی چند سال پیش نیست، اما هنوز هم تعداد زیادی از گردشگران و کسانی که در شهرهای دیگر ایران مغازه دارند یا حتی می خواهند برای خودشان خرید کنند. اقتصادی باشد تور لحظه آخری کیش یا نوع دیگری از پیشنهاد را از آن مقصد رزرو کنید و برای خرید به جزیره بروید. اما در سفر به کیش چه چیزی بخریم و از کجا بخریم؟ در این مقاله ابتدا تعدادی از بهترین مراکز خرید جزیره را به شما معرفی می کنیم و سپس بررسی می کنیم که خرید کدام محصولات در جزیره به صرفه تر است. پس تا انتها همراه ما باشید.

در سفر به کیش چه بخریم؟

در سفر به کیش چه بخریم؟

کیش دارای مراکز خرید زیادی است که در آن ها می توانید هم محصولات گران قیمت و ارزان، هم محصولات برند ایرانی و هم محصولات برندهای خارجی را پیدا کنید. اگر می خواهید لیستی از بهترین مراکز خرید جزیره داشته باشید و بدانید در هر کدام از این مراکز چه کالاهایی پیدا می کنید، با ما همراه باشید.

بازار عرب؛ ارزان تر بخرید

اگر به دنبال مکانی در کیش هستید که بتوانید سوغاتی و اقلام ضروری ارزان قیمت بخرید، حتما سری به بازار عرب بزنید. این بازار در شهر صفین، بلوار پیامبر و نزدیک به منطقه کیش واقع شده است. اکثر فروشندگان این بازار به زبان عربی صحبت می کنند و به همین دلیل نام آن را عرب گذاشته اند. اکثر کالاهایی که در این بازار به فروش می رسد ارزان هستند. این بازار قدیمی همه چیز است، یعنی از مرغ گرفته تا جان انسان را می توان پیدا کرد.

بازار زیتون؛ عطر زندگی خوب

برای خرید بهترین عطرهای اصل از معتبرترین برندهای تولید کننده عطر و ادکلن در جزیره کیش باید به بازار زیتون واقع در بلوار ساحل مراجعه کنید. این مرکز خرید قدیمی اما پرطرفدار است و برای رفاه حال خریداران بازسازی شده است. این بازار اجناس متنوعی برای فروش دارد اما بیشتر گردشگران آن را با نام بورس عطر می شناسند.

مرکز خرید پاریس 2، اورجینال باشید

برای خرید اجناس خارجی باید به مرکز خرید پردیس 2 مراجعه کنید.اکثر برندهای معروف خارجی دنیا در این مرکز خرید شعبه دارند و از آنجایی که جزیره کیش منطقه آزاد تجاری است امکان خرید محصولات این برندها وجود دارد. با قیمت کمتر نسبت به سایر نقاط ایران در این مرکز خرید می توانید محصولاتی مانند کیف، کفش، لباس، عطر و لوازم آرایشی را پیدا کنید.

فروشگاه های آرتا کیش شیرین باشید

قیمت قهوه و شکلات در جزیره کیش نسبت به بسیاری از نقاط ایران ارزان تر است و به همین دلیل اکثر مسافران این جزیره در هنگام بازگشت قهوه و شکلات برای خود و به عنوان سوغاتی می خرند. بهترین مکان برای خرید قهوه و شکلات، فروشگاه های آرتا است که شعبه های آن را در نقاط مختلف جزیره می توانید پیدا کنید.

بازار مرجان، برای کوچولوها

اگر قصد خرید لباس نوزاد و کودک از جزیره کیش را دارید باید به بازار مرجان واقع در جاده جهان مراجعه کنید. این بازار به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید جزیره شناخته می‌شود و با وجود اینکه کمی با سایر نقاط کیش فاصله دارد، برای خریدی مقرون به صرفه ارزش پیمودن این مسیر را دارد. در این بازار علاوه بر لباس نوزاد، اجناس دیگری مانند لوازم برقی، لوازم خانگی، شکلات، قهوه، لباس زنانه و مردانه را نیز می توانید پیدا کنید.

مرکز خرید دیمون، یک پاساژ لوکس

اگر از خرید در یکی از مجلل ترین مراکز خرید جزیره لذت می برید، مرکز خرید دیمون را به شما پیشنهاد می کنیم. در این پاساژ که در انتهای بلوار هرمز واقع شده است، 100 غرفه مغازه و تعدادی رستوران، غذاخوری و سایر امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارد که از این مرکز خرید می توانید کالاهایی مانند عینک، لوازم آرایشی، پوشاک را خریداری کنید. ، تجهیزات الکترونیکی، جواهرات و مواد غذایی

مریم بازار; سفارشی برای کیش

اگر می خواهید در سفر به کیش از بازاری که معماری آن بر اساس معماری بومی جزیره طراحی شده است خرید کنید، باید به بازار مریم سر بزنید. این بازار روباز در کنار ساحل خلیج فارس واقع شده است. در این بازار می توانید کالاهایی مانند لباس، چمدان، کیف، کفش و … را خریداری کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مرکز خرید تنها بازار نظامی است که پس از انقلاب ساخته شده است. این مرکز خرید فضایی دلنشین دارد و با گل و نور تزئین شده است. بازار مریم به بسیاری از جاذبه های گردشگری جزیره مانند پارک آهوان و روستای باگو و غیره نزدیک است و از این رو می توانید پس از بازدید از این جاذبه ها چند ساعتی را به خرید در بازار مریم اختصاص دهید.

از کیش چه سوغاتی بخریم؟

در بالا فقط چند مورد از مراکز خرید کیش را معرفی کردیم، اما اگر می خواهید از این سفر چیزهایی مانند سوغاتی بخرید که مربوط به خود جزیره و فرهنگ محلی است، باید به دنبال محصولاتی مانند خرما، ماهی، میگو، ادویه جات، عسل، قهوه و شکلات برو. این اقلام سوغاتی های اصلی جزیره کیش هستند. اگر می خواهید چیزهای دیگری غیر از مواد غذایی مانند سوغاتی تهیه کنید، حنا، لباس و صنایع دستی گزینه های خوبی هستند.

بهترین زمان برای خرید در کیش

اگر فقط برای خرید به این جزیره می روید، باید بدانید که بهترین زمان برای این سفر زمستان است. در فصل زمستان قیمت تورها ارزان تر است و اکثر مراکز خرید جزیره محصولات خود را با تخفیف به فروش می رسانند. پس از مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد مراکز خرید و سوغاتی های کیش خواهید داشت و می توانید در این سفر به راحتی خرید کنید. اگر قصد رزرو تور کیش را برای خرید یا هر هدف دیگری دارید، همین الان به وب سایت لحظه آخری مراجعه کنید و از بین پیشنهادهای مختلفی که به شما نشان داده شده است، بهترین گزینه را انتخاب کنید.