ارزان تر از کیش به استانبول و ایروان سفر کنید؟

ارزان تر از کیش به استانبول و ایروان سفر کنید؟

روز جدید : افزایش هزینه های رفت و آمد و اقامت در مناطق توریستی برخی را به این باور رسانده است که هزینه این سفرها تا حدودی با سفر به کشورهای همسایه برابری می کند.

با توجه به عید نوروز و نیمه اول سال تب سفر در بین مردم شدت گرفته است اما برای سفرهای داخلی به مقاصد گردشگری ایران چقدر باید هزینه کرد؟ این مبلغ چقدر با سفر به کشورهای همسایه مانند ترکیه و ارمنستان تفاوت دارد؟ هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

تور 3 روزه کیش با اقامت در هتل پنج ستاره و اتاق دو تخته حدود هفت میلیون و 500 هزار تن هزینه دارد. البته تورهای دیگر تا سقف 10 میلیون تومان نیز در آگهی ها قابل مشاهده است.

سفری دیگر به جزیره کشم به مدت دو شب در هتل چهار ستاره چهار میلیون و 500 هزار تن دریافت می کند.

حمل همه این تورها با هواپیما از تهران ذکر شده است.
هزینه سفر به کشورهای اطراف

اگرچه اقامت در هتل های مختلف قیمت این تورها را متغیر می کند اما جالب است که تورهای کشورهای اطراف تفاوت چندانی با تورهای داخلی ندارند.

قیمت تور ایروان پایتخت ارمنستان با یک شب اقامت در هتل سه ستاره در اتاقی دو تخته در آگهی ها حدود 8 میلیون و 500 هزار تن می باشد.

همچنین تورهایی به استانبول وجود دارد که از 8 میلیون تا 10 میلیون تن متغیر است. اقامت در هتل چهار ستاره.

هزینه سفر سه روزه به تفلیس، پایتخت گرجستان نیز تقریباً به همین میزان است. تورهای با اقامت در هتل چهار ستاره بین هفت تا هشت میلیون تن می باشد.

همه این تورهای داخلی و خارجی فقط صبحانه را برای مسافران فراهم می کنند.

به گزارش خبرنگار تجارت نیوز، قیمت اجاره ویلا در شمال کشور امسال از شبی یک میلیون تا دو میلیون و 500 هزار تن شروع می شود و به قیمت های عجیبی می رسد.

اجاره نجومی ویلاهای لوکس

وضعیت در مورد ویلاهای لوکس متفاوت است. این ویلاها دارای امکاناتی مانند استخر، جکوزی، نگهبانی، دسترسی آسان به مناطق گردشگری و گرمایش از کف می باشند. اما قیمت اجاره آنها بسیار بالاتر از این است.

فعال بازار بندر انزلی که اغلب ویلاهای تمام عیار اجاره می کند، می گوید ارزان ترین ویلایی که اجاره کرده شش میلیون تن و گران ترین آن 14 میلیون تن است.

مسافران برای اجاره ویلای بزرگ در تنکابن باید روزانه 12 میلیون تن را در نظر بگیرند.

در شهر بابلسر با اینکه ویلاهایی با قیمت مناسب وجود دارد اما ویلاهای 11 میلیونی نیز اجاره داده می شود.

در آگهی ویلاهای مرتبط با رامسر نیز یک ویلای سه خوابه استخر هفت میلیون تنی اجاره داده شده بود.

البته ممکن است این قیمت ها در روزهای مختلف نوروز متفاوت باشد. ویلا داران ماسال اجاره خود را تا 5 فروردین ماه سه میلیون تن در روز تعیین کرده اند اما از آن تاریخ به یک میلیون و 700 هزار تن کاهش می یابد.

صاحب ویلا می گوید که قیمت اجاره در تابستان حتی کمتر می شود و در پاییز دوباره کمی افزایش می یابد.

سفر به برخی از این مناطق برای مسافران گران تمام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید