دو نفر به جرم سرقت در قم انگشت خود را قطع کردند

دو نفر به جرم سرقت در قم انگشت خود را قطع کردند

حجت الاسلام والمسلمین مظفری از پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست برای اعضای گروه سه نفره سارقان سریالی منازل در قم خبر داد و اظهار داشت: این گروه با شکستن قفل و درب منازل متهم شدند. و استفاده از سلاح سرد و چاقو در شب و با استفاده از شماره ثبت جعلی خودرو 8 فقره سرقت و 5 فقره سرقت می باشد.

رئیس قاضی استان قم با بیان اینکه با شکایت مالباختگان مبنی بر سرقت منازل متعدد در قم با مشخصات مشابه، تحقیقات در شعبه بازپرسی 22 دادیاری و 9 آغاز شده است، گفت: با بررسی فنی و صدور حکم از شعبه بازپرسی 22 دادیاری. به دستور دادگاه متهمان یکی از استان های غربی کشور در شهریورماه امسال در یک دستگاه خودروی تیبا 2 با پلاک جعلی در بزرگراه تهران شناسایی شدند که قصد داشتند برای سرقت از منازل به قم بروند. و در یک عملیات توسط ماموران اطلاعاتی دستگیر و دستگیر شدند.

این ضابط قضایی، وجوه نقد و ارز، طلا، سکه و جواهرات، ساعت، فرش ابریشم، دوربین عکاسی و زعفران را از جمله اقلام سرقتی از منزل شکات توسط این متهمان عنوان کرد و افزود: متهمان در جریان نمایش مجدد این فیلم سرقت های متعدد خود را مرتکب شدند. جرم و جنایت و اعتراف کردند که اجناس مسروقه را به دلالان و دلالان در تهران و شهرستان ها فروخته اند.

رئیس قاضی استان قم با اعلام اینکه پرونده به همراه کیفرخواست برای رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری استان قم ارسال شد، گفت: در سال جاری ۲ فقره سرقت (دستور قطع انگشتان سارقان) پس از حکم نهایی و تشریفات قانونی انجام شده است. در اجرای احکام دادگاه قم اعمال شد.

مظفری در پایان یادآور شد: بر اساس دستورات و نکات برجسته رئیس قوه قضائیه مبنی بر سرعت عمل و برخورد قاطع با جرم سرقت به ویژه سرقت مسلحانه و مستعد سوء استفاده، دستگاه قضایی استان با اجرای اقدامات قانونی در برخورد با جرایم علیه امنیت و آسایش مردم و اجرای مجازات مرتکبین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.