رئیس مجلس به وزارت بهداشت برای رفع مشکل دارو و درمان مردم دو ماه فرصت داد

رئیس شورای اسلامی گفت: دو ماه به وزارت بهداشت فرصت می دهیم تا مشکل دارو و درمان مردم حل شود و باید در این دو ماه شاهد بهبود وضعیت مواد مخدر و تبعات آن در جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری موج


، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز مونتاژ کردن و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مبنی بر ارزیابی اثربخشی سیاست ها و اقدامات عملیاتی نهادهای مسئول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تامین و توزیع. دارو و تجهیزات پزشکی وی در کشور گفت: اکنون نسبت به سال قبل 107 درصد افزایش قیمت داریم که واقعیت تلخی است و این افزایش قیمت ها حتی از میانگین تورم کشور هم بیشتر است.

وی بیان کرد: دارو موضوع مهم و اصلی ماست و هم اکنون حدود 150 نوع دارو در کشور محدودیت داریم و 65 نوع دارو کمبود جدی داریم و مشکل مردم در این زمینه حل نشده است.

رئیس شورای اسلامی یکی از افتخارات را الکترونیکی شدن نسخه های الکترونیکی عنوان کرد و گفت: این امر باعث هوشمند شدن و صرفه جویی در دارو می شود. البته ناگفته نماند که مصرف کننده از این بابت مظلوم واقع می شود زیرا پزشک برای مدت سه ماه برای بیمار دارو تجویز می کند، اما برای مدت یک ماه دارو می گیرد و بیمار باید دوباره به پزشک مراجعه کند.

کلیباف ادامه داد: امروز وضعیت دارو و توزیع آن سخت است و بیمه نیز سخت است. جلسه امروز چهارمین جلسه مجلس یازدهم در مورد پزشکی است اما هنوز نتوانسته ایم موضوع دارو و درمان مردم را حل کنیم.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: دو ماه به وزارت بهداشت ما برای حل مشکل دارو و درمان مردم مهلت می دهیم و باید ظرف این دو ماه شاهد بهبود وضعیت مواد مخدر و تبعات آن در جامعه باشیم وگرنه مجلس قطعا از ابزار نظارتی خود استفاده خواهد کرد. دیوان محاسبات باید گزارش مفصلی از توزیع و هزینه کردها در این دو ماه به مجلس ارائه کند. حوزه شفا تنها جایی است که 4200 تومان ارز می دهیم و این عدد باید بتواند مشکلات مردم را حل کند.


آیا این خبر مفید بود؟