تعجب از کمبود دارو غیرقابل قبول است/ آمادگی مجلس برای همکاری با وزارت بهداشت


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911097

محمد باکر کلیباف، رئیس شورای اسلامی شهر گفت: کمبود دارو مهمترین مشکل امروز است و با توجه به داده های موجود در سامانه تایتیک و تحلیل های انجام شده در این سامانه، تعجب از این مشکل قابل قبول نیست. کمبود دارو».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدباقر کلیباف رئیس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز شورای اسلامی در جلسه استماع گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص بررسی مدیریت زنجیره تامین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور (گزارش دوم از اجرای طرح داروور) در بیانیه ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل امروز ما کمبود دارو است، گفت: در این زمینه گزارش کمیسیون و بازرسی های انجام شده نشان می دهد که در هماهنگی بین نهادها مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: سال‌هاست که داده‌ها در سامانه TITEC وجود دارد و نیازهای ماهانه و انواع بیماری‌ها در کشور مشخص است و تعجب در این مورد واقعاً غیرقابل قبول است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه موضوع سلامت به قدری مهم است که هم دولت و رئیس جمهور و هم مجلس و کمیته بهداشت به این موضوع حساس هستند، گفت: ما معتقدیم وزیر بهداشت مسئول این هماهنگی ها است و دولت و مجلس نیز در خدمت این وزارتخانه است و به همین دلیل در ابتدای زمستان رویدادهایی مانند حدود 90 قلم داروی کمیاب و بیش از 300 قلم دارو به سختی آماده می شود.

کلیباف افزود: درخواست ما این است که در این زمینه دقت لازم را داشته باشیم تا انشالله در فصل زمستان این اتفاق تکرار نشود.

وی با بیان اینکه “مجلس آماده همکاری با وزارت بهداشت است”، اظهار داشت: همانطور که وزیر بهداشت نیز در بیانیه خود اشاره کرد، سازمان های بیمه سلامت و نیروهای مسلح (در هنگام ورود اطلاعات) کار خود را همگام انجام می دهند. زمان، اما تامین اجتماعی در حوزه بیماران سرپایی و بیمارستانی، ورود اطلاعات با تاخیر انجام می شود که یکی از مشکلات موجود است.

رئیس مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد که انشاءالله وزیر بهداشت بتواند مشکل سلامتی را که برای آقایان جدی است حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید